Web-дизайн і Web-програмування
Спеціальність: Розподілені інформаційні системи та технології
Код дисципліни: 6.126.03.O.027
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Інформаційні системи та мережі
Лектор: к.т.н, Лозицький Олександр Анатолійович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
загальні компетентності:
ІНТ. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми системного аналізу у професійній діяльності або в процесі навчання, що передбачають застосування теоретичних положень та методів системного аналізу та інформаційних технологій і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов.
К02. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
К03. Здатність планувати і управляти часом.
К04. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
К05. Здатність спілкуватися державною мовою усно і письмово.
К06. Здатність спілкуватися іноземною мовою.
К14. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
К15. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
К16. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
фахові компетентності:
К18. Здатність використовувати системний аналіз як сучасну міждисциплінарну методологію, що базується на прикладних математичних методах та сучасних інформаційних технологіях і орієнтована на вирішення задач аналізу і синтезу технічних, економічних, соціальних, екологічних та інших складних систем.
К23. Здатність до комп’ютерної реалізації математичних моделей реальних систем і процесів; проектувати, застосовувати і супроводжувати програмні засоби моделювання, прийняття рішень, оптимізації, обробки інформації, інтелектуального аналізу даних.
К24. Здатність використовувати сучасні інформаційні технології для комп’ютерної реалізації математичних моделей та прогнозування поведінки конкретних систем а саме: об’єктно-орієнтований підхід при проектуванні складних систем різної природи, прикладні математичні пакети, застосування баз даних і знань.
К25. Здатність організовувати роботу з аналізу та проектування складних систем, створення відповідних інформаційних технологій та програмного забезпечення.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним:
• виконувати постановку задач проектування веб-систем
• застосовувати методи та алгоритми проектування та оптимізації веб-технологій
• здійснювати процедури адміністрування веб-сайтів
• здійснювати процедури внутрішньої та зовнішньої оптимізації веб-сайтів
• створювати інтелектуальні системи на основі сучасних веб-технологій
ПР08. Володіти сучасними методами розробки програм і програмних комплексів та прии?няття оптимальних рішень щодо складу програмного забезпечення, алгоритмів процедур і операціи?
ПР13. Проектувати, реалізовувати, тестувати, впроваджувати, супроводжувати, експлуатувати програмні засоби роботи з даними і знаннями в комп’ютерних системах і мережах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Системне програмування
• Об’єктно-орієнтоване програмування
• Web-програмування
• Організація баз даних та знань
• Методи штучного інтелекту
Короткий зміст навчальної програми: В процесі вивчення даної дисципліни досліджуються основні способи та методи, які застосовуються при проектуванні та розробці веб-сайтів. Викладаються теоретичні основи процесу проектування веб-сайтів різних типів; розглядається основні поняття та життєвий цикл сайту й описуються методи і засоби комп’ютерного моделювання; досліджуються основні компоненти технології створення веб-сайтів різної складності.
Опис: Значення та напрямки розвитку web-технологій. WWW. Класифікація сайтів. Сучасний стан галузі веб-розробки та перспективи розвитку.
Основні терміни та поняття веб-розробки
Базові означення та принципи відображення інформації у веб-середовищі. Структура веб-сайту. Поняття тегу, їх властивості і типи.
Особливості застосування каскадних таблиць стилів у веб-розробці
Поняття CSS. Особливості стилізації елементів у веб-середовищі. Способи підключення та особливості застосування стилів до різних елементів веб-сторінки.
Основні принципи та особливості верстки графічного макету веб-сайту
Огляд та вибір середовища для створення графічного макету веб-сайту (layout).
Адаптивність веб-сайту до мобільних пристроїв
Принципи та підходи UI/UX. Основні методи та засоби адаптації різнотипних елементів та груп елементів веб-сторінки до різних розмірів екрану.
Інтерактивні елементи веб-сайту
Принципи побудови та стилізації інтерактивних елементів на веб-сторінці. Мультимедіа, анімація, таблиці та веб-форми.
Розробка меню веб-сайту
Принципи та особливості створення меню сайту. Типи меню. Адаптація меню для різних розмірів екрану.
Розміщення сайту в мережі Інтернет. Github
Поняття домену та хостингу. Основні способи та особливості розміщення проекту в мережі інтернет. Основні протоколи передачі даних.
Особливості внутрішньої SEO оптимізації.
Особливості зовнішньої SEO оптимізації.
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань відбувається шляхом оцінювання виконаних лабораторних робіт та екзаменаційного контролю (письмової та усної компоненти) у формі тестових запитань.
Критерії оцінювання результатів навчання: • Поточний контроль (40%): письмові звіти з лабораторних робіт, розрахункова робота, усне опитування
• Підсумковий контроль (60%, екзаменаційний контроль): тестування (50%), усна компонента (10%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: • Vysotska V. Internet systems design and development based on Web Mining and NLP: монографія / V. Vysotska. – Saarbrucken: LAP Lambert Academic Publishing, 2018. – 316 c.
• Биков В. Ю. Хмарна комп'ютерно-технологічна платформа відкритої освіти та відповідний розвиток організаційно-технологічної будови ІТ-підрозділів навчальних закладів [Електронний ресурс] / В. Ю. Биков // Теория и практика управления социальными системами. – 2013. – № 1. – Режим доступу: http://www.kpi.kharkov.ua/archive/ Науко-ва_періодика/Tipuss/ 2013_1/Byk.pdf.
• Воронкін О. С. «Хмарні» обчислення як основа формування персональних навчальних середовищ / О. С. Воронкін // Збірник наукових праць: матеріали другої міжнародної науково-практичної конференції FOSS Lviv 2012, Львів, 26–28 квітня 2012 р. – Львів, 2012. – С. 143–146.
• Биков В. Ю. Хмарні технології, ІКТ-аутсорсинг і нові функції ІКТ підрозділів освітніх і наукових установ / В. Ю. Биков // Інформаційні технології в освіті. – 2011. – № 10. – С. 8–23.
• Палеха Ю.І., Горбань Ю.І. Інформаційний бізнес : підручник / Ю.І. Палеха, Ю.І. Горбань — К.: Вид-во Ліра-К. 2015.- 492 с.
• Сейдаметова З.С., Аблялимова Э.И., Меджитова Л.М., Сейтвелиева С.Н., Темненко В.А. Облачные технологии и образование: под общ. ред. З.С. Сейдаметовой. – Симферополь: «ДИАЙПИ», 2012.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).