Теорія ймовірностей і математична статистика
Спеціальність: Видавництво та поліграфія
Код дисципліни: 6.186.00.O.020
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Обчислювальна математика та програмування
Лектор: Професор
Чернуха Ольга Юріївна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
загальні компетентності:
ЗК1 Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
ЗК5 здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань, видів економічної діяльності).
ЗК 13 здатність роботи з інформацією (уміння знаходити та аналізувати інформацію з різних джерел).
фахові компетентності:
ФК2 Здатність застосовувати відповідні математичні і технічні методи та комп’ютерне програмне забезпечення для вирішення інженерних завдань видавництва і поліграфії.
Результати навчання: ПР1 Застосовівати теорії та методи математики, фізики, інженерних наук, економіки для розв’язання складних задач і практичних проблем видавництва і поліграфії.
ПР2 Знаходити, оцінювати й використовувати інформацію з різних джерел, необхідну для розв’язання теоретичних і практичних з вадач идавництва і поліграфії.
УМ2 Здатність проектувати та вико ристовувати наявні з асоби інтеграції даних, опрацьовувати дані, що зберігаються у різних системах.
АіВ2 Здатніть усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Елементарна математика
• Лінійна алгебра та аналітична геометрія
• Математичний аналіз
• Дискретна математика
• Диференціальні рівняння
• Системний аналіз
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Теорія ймовірностей, ймовірнісні процеси та математична статис¬ти¬ка» складається з розділів: «Випадкові події», «Одновимірні випадкові величини», «Бага¬товимірні випадкові величини», «Закон великих чисел. Твірні функції», «Випадкові функції» та «Елементи математичної статистики».
Опис: У розділі «Випадкові події» розглядаються наступні теми: «Аксіоматика теорії ймовірностей», «Умовні ймовірності, незалежні події», «Схема Бернулі». Розділ «Одновимірні випадкові величини» складається з тем «Випадкові величини та їх числові характеристики», «Основні розподіли. Функції від випадкових величин». Розділ «Багатовимірні випадкові величини» складається з тем «Поняття багатовимірної випадкової величини. Функція розподілу двовимірної випадкової величини» та «Числові характеристики двовимірних випадкових величин». Розділ «Закон великих чисел. Характеристичні функції» складається з тем «Закон великих чисел», «Твірні функції випадкових величин та їх застосування». Розділ «Випадкові функції» складається з тем «Випадкові процеси та елементи кореляційної теорії» та «Ланцюги Маркова». Розділ «Елементи математичної статистики» складається з тем «Статистичний і варіаційний ряд. Полігон і гостограма. Емпірична функція розподілу», «Вибіркові моменти. Точкові і інтервальні оцінки», «Регресійний аналіз».
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань студентів проводиться за допомогою усного опитування на практичних заняттях, контрольних та самостійних робіт, термінологічних диктантів, індивідуальних робіт.
Критерії оцінювання результатів навчання:
• Поточний контроль (ПК)-40%:
• Іспит - 60%
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: • Каленюк П.І., Ільків В.С., Нитребич З.М., Пукач П.Я., Сохан П.Л. та ін. Теорія ймовірностей і математична статистика. Львів. В-во “Львівська політехніка”, 2005. – 240 с.
• Білущак Г.І., Чабанюк Я.М. Теорія ймовірностей та математична статистика. - Львів. В-во “Львівська політехніка”, 2001. – 384 с.
• Завдання до РГР з курсу “Теорія ймовірностей, ймовірнісні процеси та математична статистика ” для студентів ІКНІ. Модуль 1. – Львів. вид-во НУ “ЛП”, 2006.- 32 с.
• Рудавський Ю.К. Збірник задач з теорії ймовірностей. Львів. В-во “Львівська політехніка”. 2001.
• Завдання до РГР з курсу “Теорія ймовірностей, ймовірнісні процеси та математична статистика ” для студентів ІКНІ. Модуль 2. – Львів. вид-во НУ “ЛП”, 2006.- 46 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).