Дизайн інтерфейсів
Спеціальність: Видавництво та поліграфія
Код дисципліни: 6.186.00.O.022
Кількість кредитів: 8.00
Кафедра: Інформаційні технології видавничої справи
Лектор: к.т.н. Логойда Микола Михайлович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
загальні компетентності:
ЗК2. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ЗК4. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
ЗК7. Здатність працювати автономно.
ЗК8. Здатність працювати в команді.
фахові компетентності:
СК-4. Здатність робити оптимальний вибір технологій, матеріалів, обладнання, апаратно-програмного забезпечення, методів і засобів контролю для проектування технологічного процесу виготовлення друкованих і електронних видань, паковань, мультимедійних інформаційних продуктів та інших видів виробів видавництва та поліграфії.
СК-5. Здатність проектувати структуру, конструкцію та дизайн друкованих і електронних видань, паковань, мультимедійних інформаційних продуктів та інших видів виробів видавництва та поліграфії, використовуючи сучасне програмне та апаратне забезпечення, з урахуванням вимог до результату, наявних ресурсів та обмежень.
СК-12. Здатність розробляти інтерактивні документи, елементи веб-сайтів та додатки з використанням різних видів анімації.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
ПР-04. Організовувати свою діяльність для роботи автономно та в команді.
ПР-05. Застосовувати ефективні форми професійної та міжособистісної комунікації в колективі для виконання завдань у професійній діяльності.
ПР-18. Виконувати вимоги до організації структури, дизайну та наповнення електронного мультимедійного видання; використовувати спеціалізоване програмне забезпечення для створення мультимедійного контенту.
ПР-19. Розробляти інтерактивні додатки та Web-документи.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:
• Основи графічного дизайну
• Типографіка та редагування;
Кореквізити:
• Графічний інтерфейс користувача
• Web-технології;
• Дизайн мобільних додатків
Короткий зміст навчальної програми: Основні поняття інтерфейсів користувача та засоби їх проектування. Стилі інтерфейсу користувача. Моделі, методи розроблення та засоби проектування інтерфейсу користувача. Людський фактор, ергономіка, психологія та соціологія в проектуванні інтерфейсу користувача. Правила проектування інтерфейсу користувача. Етапи проектування інтерфейсу користувача. Планування робіт по проектуванню та розробленню інтерфейсів користувача. Вимоги, стандарти, принципи та керівництва за стилем у проектуванні інтерфейсів користувача. Робоче середовище та задачі користувачів. Концептуальне проектування.
Опис: Дисципліна «Дизайн інтерфейсів» призначена для поглиблення знань здобувачів освіти в області проєктування інтерфейсів користувача. Зокрема, в процесі вивчення дисципліни висвітлюються наступні теми:
Тема 1. Основні поняття інтерфейсів користувача та засоби їх проектування
Інтерфейс користувача. Визначення та сутність інтерфейсу користувача. Роль та завдання UI/UX-дизайнерів. Визначення поняття «UserExperience». Гештальт принципи в дизайні користувацького інтерфейсу.
Тема 2. Базові елементи графічного інтерфейсу
Елементи категорії керування вводом (InputControls). Навігаційні компоненти (NavigationComponents). Інформаційні компоненти (InformationalComponents). Елементи категорії контейнери (Containers).
Тема 3. Мобільні інтерфейси
Тренди мобільного дизайну. Особливості дизайну мобільних систем Android та iOS.
Тема 4. Метод евристичного оцінювання
Мета евристичного аналізу. Переваги та недоліки методу евристичного оцінювання. Проведення евристичного аналізу. Найвідоміші набори евристики. 10 евристик Якоба Нільсена для проектування UI дизайну.
Тема 5. Визначення потреб бізнесу
Види брифів. Формування бізнес-вимог. Визначення поточного стану створюваного продукту та його конкурентів. Збір бізнес потреб та ідей. Визначення обов’язків в процесі збору бізнес потреб та ідей. Залучення “правильних” зацікавлених сторін. Створення плану зустрічей. Підготовка та проведення інтерв'ю із стейкхолдерами. Що таке інтерв'ю з стейкхолдерами? Чому інтерв’ю важливі для процесу проектування? Як вдало провести інтерв’ю із стейкхолдерами? Структура та загальні рекомендації щодо проведення інтерв'ю. Приклади частих запитань під час інтерв’ю із стейкхолдерами.
Тема 6. Аналіз конкурентів
Що таке аналіз конкурентів та яка його мета? Як ефективно провести аналіз конкурентів? SWOT-аналіз. Матриця порівняння.
Тема 7. Методи дослідження користувачів в UX дизайні
Основні кроки дослідження користувачів. Визначення користувацьких груп. Вибір методів дослідження. Інтерв'ю користувачів. Цілі інтерв’ю. Приклади запитань для інтерв'ю із користувачами. Поради щодо вдалого проведення інтерв'ю. “Польове” дослідження (ContextualInquiry). Онлайн-опитування (Surveys). Цілі проведення опитувань. Послідовність проведення онлайн-опитування. Фокус-групи. Процес проведення Фокус-груп.
Тема 8. Створення UX-Персон
Ефективні поради для створення UX-персон. Процес створення UX-персон. Ключові елементи UX-персон.
Тема 9. Інформаційна архітектура
Інформаційна архітектура, види і моделі. Навігація.
Тема 10. Методи генерації ідей
Метод завдання та підзавдання. Метод POV (точка зору). Метод HMW? (Як би ми могли). Метод таблиці ідей. Ідеація.
Тема 11. Створення мапи користувацького шляху
Складові частини CJM. Призначення CJM. Ментальна модель користувача.
Тема 12. Прототипування
Пріоритезація. Створення ваєрфреймів. Область застосування вайрфреймів та їх переваги. Призначення вайрфреймів. Бібліотека елементів. Рівні деталізації вайрфреймів. Ефективні поради для роботи з вайрфреймами. Інструменти створення вайрфреймів.
Тема 13. Користувацьке тестування
Різновиди методів тестування на зручність. Основні кроки підготовки та проведення тестування.
Тема 14. Адаптивний веб-дизайн
Адаптивний дизайн. Переваги та недоліки адаптивного веб-дизайну. Чуйний веб-дизайн.Відмінність між Чуйним та Адаптивним веб-дизайном.
Тема 15. Дизайн-системи
Atomic Design. IBM Design Language. Fluent Design System (Microsoft). Material design (Google). iOS (Apple).
Методи та критерії оцінювання: ПК проводиться у формі захисту лабораторних робіт під час навчальних занять (40%);
Підсумковий контроль (контрольний захід, залік): письмово-усна форма (60%).
Поточний та екзаменаційний контроль. Виконання та захист лабораторних та практичних робіт.
Іспит – письмове опитування, тестовий контроль, усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК) здійснюють під час лабораторних та індивідуально-консультативних занять з метою перевірки рівня засвоєння теоретичних і практичних знань та вмінь студента. ПК проводиться у формі захисту лабораторних робіт під час навчальних занять.
Навчальним планом передбачено проведення семестрового контролю з дисципліни «Дизайн інтерфейсів» у формі іспиту. Підсумкова оцінка навчальної дисципліни, з якої передбачено екзамен, складається з оцінки ПК результатів навчання упродовж семестру та оцінки результатів навчання при проведенні контрольних заходів під час СК.
Оцінювання результатів навчання студента здійснюють відповідно до 100-бальної шкали оцінювання, встановленої в Національному університеті «Львівська Політехніка».
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Шон Адамс. Як дизайн спонукає нас думати. . – Пер. з англ.. Максим Тимченко, Наш формат. Харків. 2022 - 256 с.;
2. Сьюзен М. Вайншенк. 100 речеи?, які кожен дизайнер повинен знати про людеи?. – Пер. з англ.. Карина Опрощенко. ArtHuss. Киїів. - 2024. - 244.
3. Камінський О.Є. “Web-дизайн”. Навчальний посібник., К. КНЕУ, 2008 – 260с;
4. Робін Вільямс. Дизайн для не дизайнерів. – Пер. з англ.. – Спб.: СимволПлюс, 2008 – 150 с.;
Допоміжна
1. Алекс В. Вайт. Основи графічного дизайну. Пер. з англ.. Л. Коцюк, О. Пелипенко., ArtHuss. Київ – 2023 - 232 с.
2. Ґевін Емброуз, Найджел Оно-Біллсон. Основи. Графічний дизайн 01. Підхід і мова. Пер. з англ.. Л.Базь, Р.Дзюба, Т.Кривов'яз ArtHuss. Київ - 2019., 192с.
3. Jakob Nielsen, Raluca Budiu, Mobile Usability, 2013 - 203p. ;
4. Hollis, Richard. Swiss Graphic Design: The Origins and Growth of an International Style, 1920-1965. Yale University Press: 2006. ISBN 0-300- 10676-9.;
5. Steve Krug, Don't Make Me Think, Revisited: A Common Sense Approach to Web and Mobile Usability - 2013. – 219 p. ;
6. Normann D. The Design of the everyday Things / Don Normann. – New York: Basic Books, 2013. – 331 с. – (Basic Books) - (Revised & Expand Edition).
7. Микола Логойда. Дизайн мобільних додатків (Mobile Applications Design). Lviv Polytechnic National University, Projekt 'Open Education Resources with Ukraine', https://doi.org/10.5446/s_1830
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).