Комп'ютерна графіка та відеографіка

Спеціальність: Видавництво та поліграфія
Код дисципліни: 6.186.01.E.049
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Інформаційні технології видавничої справи
Лектор: к.т.н., доцент Різник Олег Яремович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни – є надання студентам знань, умінь і навичок, які необхідні для подальшої їхньої діяльності, навчити майбутнього фахівця інженерному мисленню, розумінню особливостей роботи алгоритмів комп’ютерної графіки в конкретних умовах, прищепити навички в прийнятті рішень по застосуванню тих чи інших алгоритмів геометричного моделювання, розвити уміння по придбанню знань у навчальній, науковій і довідковій літературі, дати представлення про роль і місце машинної графіки в системах автоматизованого проектування, про область застосування комп’ютерної графіки, про призначення й основні характеристики графічних пакетів і систем, їх функціональні можливості.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальних: - Знання та розуміння предметної галузі та розуміння професійної діяльності. - Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. - Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності). - Здатність здійснення безпечної діяльності. - Здатність працювати автономно. - Здатність працювати в команді. - Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні; фахових: - Здатність приймати обґрунтовані рішення стосовно процесів, притаманних всім етапам виробництва друкованих і електронних видань, паковань, мультимедійних інформаційних продуктів та інших видів виробів видавництва та поліграфії. - Здатність робити оптимальний вибір технологій, матеріалів, обладнання, апаратно-програмного забезпечення, методів і засобів контролю для проектування технологічного процесу виготовлення друкованих і електронних видань, паковань, мультимедійних інформаційних продуктів та інших видів виробів видавництва та поліграфії. - Здатність враховувати соціальні, екологічні, етичні, економічні, правові та комерційні чинники, що впливають на реалізацію технічних рішень у видавництві та поліграфії. - Здатність володіти методами цифрового подання та обробки графічної, звукової та відео інформації;
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: 1. Знати теоретичні і практичні проблеми комп’ютерної графіки як області знань і практичної діяльності людини; 2. Знати розділи комп’ютерної графіки, її структуру; 3. Знати формальні, технічні і прикладні засоби комп’ютерної графіки, основні алгоритми комп’ютерної графіки; 4. Знати місце і роль комп’ютерної графіки в сучасному світі; 5. Знати базові визначення і поняття, проблематику комп’ютерної графіки і її основних розділів; 6. Знати вимоги до формального апарату і постановки основних задач по розділах комп’ютерної графіки; 7. Знати структуру, призначення, особливості і коротку характеристику можливостей різних алгоритмів комп’ютерної графіки, формальні, технічні (апаратні, програмні, математичних і т.п.) засоби їх підтримки. 8. Вміти орієнтуватися в області комп’ютерної графіки, користатися спеціальною літературою в досліджуваній предметній області; 9. Вміти правильно вибрати і застосовувати 10. Вміти алгоритми растрового розгорнення 11. Вміти зображень, видалення невидимих ліній і поверхонь; 12. Вміти використовувати ЕОМ при чи створенні модернізації алгоритмів побудови реалістичних і тонових зображень; 13. Вміти вести дискусію в предметних областях комп’ютерної графіки, у тому числі обґрунтовувати вибір засобів для рішення конкретних задач. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: • Здатність приймати обґрунтовані рішення стосовно процесів, притаманних всім етапам виробництва друкованих і електронних видань, паковань, мультимедійних інформаційних продуктів та інших видів виробів видавництва та поліграфії. • Здатність робити оптимальний вибір технологій, матеріалів, обладнання, апаратно-програмного забезпечення, методів і засобів контролю для проектування технологічного процесу виготовлення друкованих і електронних видань, паковань, мультимедійних інформаційних продуктів та інших видів виробів видавництва та поліграфії. • Здатність враховувати соціальні, екологічні, етичні, економічні, правові та комерційні чинники, що впливають на реалізацію технічних рішень у видавництві та поліграфії. • Здатність володіти методами цифрового подання та обробки графічної, звукової та відео інформації; • Застосовувати теорії та методи математики, фізики, інженерних наук, економіки для розв’язання складних задач і практичних проблем видавництва і поліграфії. • Знаходити, оцінювати й використовувати інформацію з різних джерел, необхідну для розв’язання теоретичних і практичних задач видавництва і поліграфії. • Вільно спілкуватися з професійних питань державною та іноземною мовою усно і письмово. • Розуміти принципи і мати навички використання технологій додрукарської підготовки, друкарських та післядрукарських процесів, теорії кольору, методів оброблення текстової та мультимедійної інформації;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: • Основи графічного дизайну • Теорія кольору та кольороутворення;
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна призначена для ознайомлення із місцем та роллю машинної графіки в системах автоматизованого проектування, про область застосування комп’ютерної графіки, про призначення й основні характеристики графічних пакетів і систем, їх функціональні можливості.
Опис: Тема 1. „Вступ”. Тема 2. „Математичні основи комп’ютерної графіки”. Тема 3. „Геометричне моделювання і розв'язувані ними задачі”. Тема 4. „Двовимірне відсікання”. Тема 5. „Тривимірне відсікання”. Тема 6. „Алгоритми растрової графіки”. Тема 7. „Основні методи зафарбування. Заповнення багатокутників”. Тема 8. „Алгоритми видалення схованих ліній і поверхонь”. Тема 9. „Графічні діалогові системи”. Тема 10. „Методи створення реалістичних тривимірних зображень”. Тема 11. „Найближчі перспективи розвитку комп'ютерної графіки”. Тема 12. „Adobe Photoshop”. Тема 13. „Corel Draw”.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (ПК) здійснюють під час лабораторних та індивідуально-консультативних занять з метою перевірки рівня засвоєння теоретичних і практичних знань та вмінь студента. ПК проводиться у формі захисту лабораторних робіт (ЛР) під час навчальних занять. Навчальним планом передбачено проведення семестрового контролю з дисципліни у формі іспиту. На екзамен (ЕК) виносяться теоретичні питання, завдання, що потребують творчого підходу та вміння синтезувати отримані знання і застосувати їх при вирішення практичних завдань, за матеріалом, передбаченим робочою навчальною програмою дисципліни. ЕК з навчальної дисципліни складають у письмово-усній формі. Під час усної компоненти викладач фіксує запитання та оцінки відповідей на роботі студента. Для навчальної дисципліни, з якої передбачено екзамен, підсумкова оцінка виставляється за результатами ПК (лабораторні роботи ) та оцінки результатів навчання при проведенні контрольних заходів (екзамену).
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна оцінка в балах – 100; Поточний контроль (лабораторні роботи) – 40; Екзаменаційний контроль (письмова компонента) – 40. Екзаменаційний контроль (усна компонента) – 20.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Різник О. Я. Основи комп'ютерної графіки: курс лекцій: навчальний посібник / О. Я. Різник. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2012. – 220 c. 2. Пічугін М. Ф. Комп'ютерна графіка [текст]: навч. посіб. / М. Ф. Пічугін, І. О. Канкін, В. В. Воротніков - К.; «Центр учбової літератури», 2013.-346 с. 3. Pavlidis, T. (1981). Algorithms for Graphics and Image Processing. Springer Berlin Heidelberg. 4. Shirley, P. (2018). Fundamentals of computer graphics.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).