Глобальні інформаційні мережі

Спеціальність: Комп'ютерна інженерія
Код дисципліни: 6.123.01.E.048
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Електронні обчислювальні машини
Лектор: доц. Юрчак Ірина Юріївна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Виробити у студентів чітке та систематизоване уявлення про принципи функціонування, побудови та склад сучасних глобальних інформаційних систем та можливості сервісів цих систем.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: • базові знання фундаментальних наук, в обсязі, необхідному для освоєння загально-професійних дисциплін; • базові знання в галузі комп’ютерної інженерії (комп’ютерної логіки, теорії програмування, електротехніки) необхідні для освоєння професійно-орієнтованих дисциплін. • базові уявлення про основи наук, що сприяють розвитку культури та соціалізації; • здатність до застосування знань на практиці; • здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різних джерел; • здатність розв’язувати поставлені задачі та приймати відповідні рішення; • потенціал для подальшого навчання. фахові компетентності: • базові знання технічних характеристик, конструктивних особливостей, призначення і правил експлуатації комп’ютерних систем, мереж та обладнання; • знання сучасних технологічних процесів та систем автоматизації технологічної підготовки виробництва; • здатність застосовувати та інтегрувати знання і розуміння дисциплін інших інженерних галузей; • здатність досліджувати проблему та визначати обмеження, у тому числі технічні та обумовлені проблемами сталого розвитку, а також проблемами впливу на навколишнє середовище та безпеку життєдіяльності.
Результати навчання: знати склад, функції та основні принципи побудови глобальних інформаційних мереж ( ГІМ); бути обізнаним з проблемами, пов’язаними з функціонуванням та ефективним використанням ГІМ; вміти спланувати створення інформаційної системи та використати для цього відповідні засоби; знати чинники , що впливають на створення актуального наповнення та використання ГІМ; знати можливості сучасних інструментальних засобів наповнення ГІМ.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни Кросплатформні засоби програмування Комп’ютерні мережі Супутні і наступні навчальні дисципліни Адміністрування комп’ютерних систем і мереж Мережні операційні системи Програмні технології інтернету речей
Короткий зміст навчальної програми: У дисципліні викладено історія, стандарти і базові принципи організації глобальних інформаційних мереж. Розглянуто основні засади базових Інтернет та Веб-технологій, а також широкий спектр протоколів, стандартів і рекомендацій, що мають безпосереднє відношення до інтернет-служб. Наведено принципи функціонування сучасних інтелектуальних сервісів. Проведено аналіз засобів цифрової безпеки.
Опис: Лекційний матеріал Тема 1. Базові засади глобальних мереж Тема 2. Служба Веб Тема 3. Хостинг Тема 4. Система доменних імен DNS Тема 5. Служба комунікацій Тема 6. Популярні служби та сервіси Тема 7. Сучасний Інтернет Тема 8. Цифрові загрози та безпека Лабораторні роботи №1. Конструктори сайтів. №2. Базовий інструментарій. №3. Шрифти та зображення. №4. Уставляння додатків з зовнішніх джерел. №5. Бібліотека jQuery та плагіни. №6. Бібліотека Bootstrap. №7. Системи керування контентом.
Методи та критерії оцінювання: Письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, самостійна робота (40%) Підсумковий контроль: контрольні заходи, екзамен, письмово-усна форма (60 %)
Критерії оцінювання результатів навчання: 1. Розподіл балів при умові виконання навчального плану, виконання усіх контрольних робіт і календарного плану виконання лабораторних робіт, інакше за результатами проведення семестрового контролю студент вважається не атестованим. 2. Максимальна кількість балів для оцінки поточного контролю (ПК) знань за семестр – 40 балів. 3. Екзаменаційний контроль проводиться в письмово-усній формі. 4. Максимальна кількість балів для оцінки екзаменаційного контролю – 60 балів. 5. Іспит перед комісією студент складає також в письмово-усній формі з фіксацією запитань та оцінок відповідей на екзаменаційному листі. 6. До іспиту студенти допускаються при умові виконання навчального плану (в тому числі усіх лабораторних робіт).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення 1. Юрчак І.Ю. Конспект лекцій з дисципліни "Глобальні інформаційні мережі" для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 123 «Комп'ютерна інженерія» - Львiв: Національний університет "Львівська політехніка", 2022.- 345 с. Видавн. каф. ЕОМ, 2022 р. зареєстровано у НМУ НУ "ЛП" № 9897 від 03.03.2022 року 2. Юрчак І. Ю. Базові засади веб-розробки. Лабораторний практикум з дисципліни «Глобальні інформаційні мережі»: навчальний посібник / І. Ю. Юрчак, Н. В. Гузинець. – Львів: Магнолія 2006, 2022. – 180 c. 3. Березко Л.О., Юрчак І.Ю. Навчальний посібник «Інструментальні засоби веб-технологій» для студентів першого (бакалаврського) рівня. Галузь знань 12 Інформаційні технології. Спеціальність 123 Комп'ютерна інженерія. 2020р. Зареєстровано в НМУ НУ «ЛП» №9369 від 12.11.2020 4. Юрчак І.Ю. Методичні вказівки до самостійної роботи з дисципліни «Глобальні інформаційні мережі» для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 123 «Комп'ютерна інженерія» - Видавництво кафедри ЕОМ, 2022 р. - 36с. Зареєстровано в НМУ НУ «ЛП» №9905 від 03.03.2022. 5. Юрчак І.Ю. Методичні вказівки до лабораторних робіт з дисципліни «Глобальні інформаційні мережі» для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 123 «Комп'ютерна інженерія» - Видавництво кафедри ЕОМ, 2022 р. Зареєстровано в НМУ НУ «ЛП» №№ 9898-9904 від 03.03.2022. Рекомендована література 1. Коробейнікова Т. І., Захарченко С. М. Комп’ютерні мережі, Львівська політехніка, 2022, 228с. 2. В. А. Павлиш, Л. К. Гліненко, Н. Б. Шаховська. Основи інформаційних технологій і систем, Львівська політехніка, 2018, 620с. 3. Пасічник В. В., Пасічник О.В. Веб-дизайн. Підручник, Магнолія, 2023, 520 с. 4. Галина Брюханова. Комп'ютерні дизайн-технології. Навчальний посібник. Центр навчальної літератури, 2019, 80с. 5. Лаптон Е. ? ? ? Графічний дизайн. Нові основи/ Еллен Лаптон, Дженіфер Коул Філліпс.- 2-ге вид., змін. і допов.- К.: ArtHuss, 2020.- 264 c. 6. Мельник Р.А. Програмування веб-застосувань (фронт-енд та бек-енд), Львівська політехніка, 2018, 248с. 7. І.Л.Бородкіна, Г.О.Бородкін. Web-технології та Web-дизайн: застосування мови HTML для створення електронних ресурсів. Ліра-К, Київ, 2020. - 212 c., ISBN 978-617-7844-14-2
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).