Обчислювальна техніка та програмування
Спеціальність: Метрологія та інформаційно-вимірювальна техніка
Код дисципліни: 6.175.00.O.014
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Обчислювальна математика та програмування
Лектор: Старший викладач
Ментинський Сергій Мирославович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: У результаті вивчення дисципліни студенти повинні:
- мати уявлення про архітектуру, програмне та інтелектуальне забезпечення сучасних комп’ютерних та інформаційних систем;
- мати уявлення про теоретичні основи інформатики, призначення і функціювання інформаційних систем та головних інформаційних технологій загальноінженерного і конкретнофахового призначення;
- розрізняти поняття інформації, даних, типів даних, структур даних;
- мати поняття про інформаційне моделювання і його різновид – математичне моделювання;
- вміти досліджувати моделі навчального, пізнавального і фахового призначення, зокрема, будувати і досліджувати інформаційні моделі конкретних об’єктів з різних сферах будівництва та цивільної інженерії,;
- мати поняття про об’єктно-орієнтоване моделювання та проектування;
- володіти компетенціями і вміннями, необхідними для роботи з інформаційними технологіями офісного призначення для опрацювання ділової текстової документації, виконання обчислень в електронних таблицях, створення і ведення баз даних, створення презентацій, виконання інженерних графічних побудов, пошуку відомостей в інтернеті тощо;
- мати поняття про алгоритм, алгоритмічні конструкції, види алгоритмів, програму, принцип декомпозиції задач та алгоритмів як методологічний принцип пізнання, про принципи структурного проектування алгоритмів і програм як метод дослідження і пізнання;
- вміти розробляти алгоритми, програми і проекти розв’язування типових навчальних задач, що випливають з розгляду моделей навчального, пізнавального та фахового призначення з використанням мови програмування С/С++.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:
Інформатика (базовий шкільний курс),
Елементарна математика
Кореквізити:
Вища математика,
Алгоримізація і програмування
Короткий зміст навчальної програми: Поняття інформації та даних, сучасні операційні системи комп’ютерів, програмне забезпечення комп’ютерів і робочого місця економіста, менеджера та офісного працівника: текстові редактори, електронні таблиці, бази даних, презентації; технології інформаційного моделювання і проектування, методи і засоби опрацювання і візуалізації даних; основи програмування мовою С/С++.
Методи та критерії оцінювання: Виконання лабораторних і домашніх робіт (40 балів),підсумкова контрольна робота – 60 балів, здача диференційованого заліку.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Грицунов О.В. Інформаційні системи та технології. Навчальний посібник. Харків, 2010р., 222 с.
2. Клименко О. Ф., Шарапов О. Д., Головко Н. Р. Інформатика та комп’ютерна техніка.- К.: КНЕУ, 2005.- 534 с.
3. Рзаєв Д. О., Шарапов О. Д., Ігнатенко В. М., Дибкова Л. М. Інформатика та комп’ютерна техніка: Навч.-метод. посібник для самост. вивч. дисц.- К.: КНЕУ, 2002.- 486 с.
4. Кучерява Т.О., Сільченко М.В., Шабаліна І.В. Інформатика та комп’ютерна техніка: активізація навчання. Практикум для індивідуальної роботи студентів. - К.: КНЕУ, 2006.- 448 с.
5. Глинський Я.М. Інформатика. Практикум з інформаційних технологій. Навч. посібник – Тернопіль: Підручники і посібники, 2014 – 304 с.
6. Електронна таблиця. Створення і редагування таблиці. Абсолютна та відносна адресації. Використання формул. Методичні вказівки до виконання лабораторної роботи № 3 для студентів спеціальності 105 – «Прикладна фізика та наноматеріали» для першого (бакалаврського) рівня освіти / Укл.: Ментинський С.М., Угрин С.З., 2016. — 16с.
7. Основи програмування на С/С++. Конспект лекцій з курсу «Основи інформатики і програмування, частина 2» спеціальності 105 – «Прикладна фізика та наноматеріали» для першого (бакалаврського) рівня освіти/ Укл.: Ментинський С.М., 2016. – 140 с
8. Глинський Я.М., Ряжська В.А. Інтернет. Комп’ютерні мережі, HTML і телекомунікації. – Львів:СПД Глинський, 2009р., 240с.
9. П. Каленюк, І. Клюйник, І. Кравець, Л. Гнатів, Л.Демків, І. Подун Основи програмування в середовищі С. Лекції та завдання до лабораторних робіт. Львів 2007 р., 98 с.
10. Р.Й. Петрович, О.В. Тумашова Основи програмування мовою Сі..-Львів, “Львівська політехніка”, 2005