3D-моделювання деталей та вузлів, частина 1

Спеціальність: Метрологія та інформаційно-вимірювальна техніка
Код дисципліни: 6.175.03.E.082
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Інтелектуальної мехатроніки та роботики
Лектор: К.т.н., доцент Ключковський Сергій Миронович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою навчального курсу «3D моделювання деталей та вузлів, частина 1» є ознайомлення з сучасними методами і засобами комп’ютерного моделювання механічних елементів мехатронних систем – деталей, нерухомих збірок та механізмів різної складності, створення креслень та іншої конструкторської документації на основі створених моделей, отримання практичних навичок роботи з програмою автоматизованого механіко-машинобудівного конструювання з параметричною елементно-орієнтованою методологією та її застосування в практичній діяльності інженера-проектанта.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності • здатність застосовувати професійні знання й уміння у практичних ситуаціях (К01); • здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями (ЗК08). Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. (К10). фахові компетентності: • Здатність вибирати методи і засоби вимірювань, випробувань і контролю, виконувати експериментальні дослідження продукції, процесів та опрацьовувати отримані результати. (ФК10); • Здатність оцінювати науково-технічний рівень засобів вимірювань, випробувань та контролю, розробляти нові засоби вимірювань та їх метрологічне забезпечення. (ФК12).
Результати навчання: У результаті вивчення модуля студент повинен: • знати сучасні методи комп’ютерного моделювання типових конструктивних елементів інформаційних систем. • знати основні принципи побудови тривимірних моделей та алгоритмів моделювання деталей та збірок. • вміти конструювати механічні деталі і вузли мехатронних засобів в пакеті SolidWorks.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: – Пререквізит: Фізика, Інженерна та комп'ютерна графіка. – Кореквізити: 3-D моделювання деталей та вузлів, Основи проектування механізмів мехатронних засобів.
Короткий зміст навчальної програми: Планування проекту. Основні принципи та методи комп’ютерного конструювання. Робота в ескізному середовищі. Проектування типових деталей в програмі SolidWorks. Методи проектування збірок «знизу-вверх» та «зверху-вниз». Комбіноване проектування. Створення креслення з документа деталі чи збірки. Редагування креслень
Опис: 1. Основні принципи та методи комп’ютерного конструювання Поняття про плоске та тривимірне комп’ютерне конструювання. Огляд основних програмних засобів. Знайомство з системою тривимірного твердотільного проектування SolidWorks. Термінологія, що використовується в процесі проектування. 2. Інтерфейс користувача Перелік функцій SolidWorks, що збігаються з аналогічними системи Windows. Вікна документів SolidWorks. Вибір функції та реакція системи. 3. Задум проекту Види проектів. Планування проекту. Фактори, що впливають на процес проектування. 4. Способи проектування 4.1. Робота в ескізному середовищі Знайомство з інструментами та налаштування панелей. Види ескізів та їх призначення. Вибір площини ескізу. Елементи ескізу: вихідна точка; стандартні площини; осі; розміри; взаємозв'язки. Інструменти ескізу. Накладення розмірів. Редагування ескізу. Визначені і невизначені ескізи. Перевизначені ескізи та конфлікти параметрів ескізів. Додавання геометричних взаємозв'язків. Блоки. Копіювання, перенесення та масштабування ескізів. Створення тривимірних ескізів. 4.2. Елементи Знайомство з інструментами та налаштування панелей. Створення основи моделі шляхом витягування ескізу. Створення основи шляхом обертання ескізу. Створення вирізів. Створення простих та стандартних отворів. Створення скруглень та фасок. Створення лінійних та кругових масивів. Створення елемента, витягнутого по траєкторії. Створення вирізу, витягнутого по траєкторії. Створення елемента по перерізах. Оболонки. Довідкова геометрія. Моделювання деталей різної складності, конфігурування деталей. Матеріали, зовнішні види та сцени. Параметри відображення. 4.3. Збірки Методи проектування збірок. Застосування спряжень деталей. Особливості моделювання збірок рухомих механізмів. Методи проектування збірок «зверху-вниз» та «знизу-вверх». Робота з деревом проектування. Контекстне моделювання. Основні та додаткові спряження в збірках. Створення збірок різних рівнів. Редагування збірок. Робота з великими збірками. Параметризація збірок.
Методи та критерії оцінювання: Усне опитування, лабораторні та контрольні роботи, контрольний захід – екзамен.
Критерії оцінювання результатів навчання: • Поточний контроль (40%): усне опитування, контрольні роботи • Підсумковий контроль (60 %, контрольний захід – екзамен): письмова форма – тестування (50%), усна форма (10%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: • Дударева Н.Ю., Загайко С.А. SolidWorks 2009 на примерах. Санкт Петербург.: БХВ-Петербург, 2009 – 544 с. • Тику Ш. Эффективная работа: SolidWorks 2005. — Санкт Петербург.: Питер, 2006. — 816 с. • http://help.solidworks.com. SOLIDWORKS Online Help.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).