Машинний інтелект в робототехніці, частина 1

Спеціальність: Метрологія та інформаційно-вимірювальна техніка
Код дисципліни: 6.175.05.E.132
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Інформаційно-вимірювальних технологій
Лектор: Хома Юрій Володимирович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Результати навчання: - вміти створювати набори даних і ефективно видобувати з них інформацію, перевіряти певні умови за допомогою операторів while та if; - імпортувати сторонні модулі створені іншими розробниками та використовувати їх у власному коді; - вміти приймати вхідні дані від користувача, щоб можна було з ними взаємодіяти; - вміти писати функції та створювати класи, аби частини програми можна було використовувати декілька раз; - вміти завантажувати та зберігати у файли результати роботи програми; - писати тести для коду і виправляти найпоширеніші помилки; - вміти користуватися вбудованими функціями інтерпретатора Python.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: - аналогові і цифрові електронні вузли засобів вимірювальної техніки; - мікропроцесори, частина 2.
Короткий зміст навчальної програми: Короткий зміст: Налаштування програмного середовища. Python на різних операційних системах. Змінні та найпростіші типи даних. Знайомство та робота зі списками. Числові списки та кортежі. Оператор “If” та перевірка умов. Знайомство та робота зі словниками. Операції з словниками та списками. Цикл ‘for’ та ‘while’. Користувальницький ввід. Функції. Створення та використання класів. Робота з класами та екземплярами класів. Успадкування, поліморфізм, інкапсуляція. Робота з файлами та винятками. Читання з файлу. Запис у файл. Зберігання даних. Тестування коду.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання Усне опитування, приймання звітів з лабораторних робіт (35 %); підсумковий захід – іспит (письмово-усна форма)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Література 1. Ramalho L. Fluent Python, 2nd Edition / Luciano Ramalho., 2015. – 266 с. – (2). 2. Matthes E. Python Crash Course, 2nd Edition / Eric Matthes., No Starch Press, 2019. – 560 с. – (2). 3. Barry P. Head-First Python, 2nd Edition / Paul Barry., O`Reilly Media, Inc., 2016. – 624 c. 4. Sweigart A. Invent Your Own Computer Games with Python, 4th Edition / Al Sweigart., No Starch, 2017. – 376 c. 5. Scopatz A. Effective Computation in Physics: Field Guide to Research with Python / A. Scopatz, H. D. Kathryn., 2015. – 552 c. 6. Downey A. B. How to Think Like a Computer Scientist, 2nd Edition / Allen B. Downey., O`Reilly Media Inc., 2015. – 468 c. 7. Shaw Z. A. Learn Python 3 the Hard Way / Zed A. Shaw., Addison-Wesley, 2016. – 320 c.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).