Інформаційні технології у випробувальних системах
Спеціальність: Метрологія та інформаційно-вимірювальна техніка
Код дисципліни: 6.175.04.E.107
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Інформаційно-вимірювальних технологій
Лектор: Колодій Зеновій
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: ? здатність планувати експериментальні дослідження, обґрунто¬вувати вибір їхнього апаратного забезпечення, опрацьовувати отримані результати та подавати їх у потрібній формі;
? вміння формулювати завдання та проблеми технологічної підтримки і організації виробництва приладів;
? здатність аналізувати метрологічні особливості контрольованих процесів, коректно здійснювати підбір вимірювального обладнання та оснащення, порівнювати характеристики і вибирати методи та засоби вимірювання, визначати напрями та можливості їх вдосконалення;
? вміти формалізувати опис об’єкту досліджень, визначати його параметри та виробляти пропозиції їхнього покращання;
? здатність оцінювати сучасний рівень та перспективи розвитку технічних засобів вимірювання, контролю та випробувань;
? вміти оцінити необхідність рівень конкурентоздатності та патентоспроможності об’єктів інтелектуальної власності (сенсорів, приладів, метрологічних систем) на підприємстві;
? вміння організовувати та проводити науково-дослідні роботи на підприємствах і в організаціях різних форм власності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: ? вища математика;
? методи та засоби вимірювань, випробувань і контролю;
? основні засади метрологічного забезпечення.
Короткий зміст навчальної програми: Зміст та завдання курсу, його місце в системі інших дисциплін, різновиди інформації, підходи та прийоми проектування програм, структурне програмування, алгоритми програм і шляхи вирішення задач, узагальнена інформація про мови програмування, системи числення для відображення даних, системи команд, будова команди, математичне забезпечення програмування, ПЕОМ як інструмент для опрацювання, дослідження та аналізу інформації, структура і конструкція ПЕОМ, особливості управління та прикладні системи на ПЕОМ, ПЕОМ та мікро контролери, основи програмування технічних і управлінських засобів та систем на мікро контролерах, емулятори та стимулятори, сучасні вимірювальні лабораторії на ПЕОМ та мікро контролерах, моделювальні та дослідницькі програмні системи: MATCHCAD та MATLAB, імітаційні програмні пакети для проектування та випробування технічних засобів типів ORCAD та Workbench.
Методи та критерії оцінювання: ? письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, контрольна робота (30%);
? підсумковий контроль (70%, контрольний захід, іспит); письмово-усна форма (70%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Смородинський О.В., Коссак О.М., Ансилевський С.Г. Прикладне програмне забезпечення ІВМ РС – Л.: Світ, 1992. – 280 с.
2. Аладьев В.З., Тупало В.Г. Компьютерная хрестоматия. Справочное руководство – К.: Украинская энциклопедия, 1993. – 432 с.
2. Власов В.К., Королев Л.Н., Сотников А.Н. Элементы информатики – М.: Наука, 1988. – 320 с.
3. Стрепко І.Т., Тимченко О.В., Дурняк Б.В. Проектування систем керування на однокристальних мікро-ЕОМ. – К.: Фенікс, 1998. – 286 с.
4. Хьюз Дж., Мичтом Дж. Структурный подход к программированию. Пер. с англ. – М.: Мир, 1980. – 280 с.
5. Дьяконов В. MATHCAD 8/2000: Специальный справочник – СПб: Питер, 2001. – 592 с.
6. Черемных С.В., От микропроцессоров к персональным ЭВМ М.: Радио и связь, 1988. – 288 с.
7. Брябрин В.М. Программное обеспечение персональных ЭВМ – 2-е изд., стер. – М.: Наука, 1989. – 272 с.
8. Тихонов А.Н., Костомаров Д.П. Вводные лекции по прикладной математике – М.: Наука, 1984. – 192 с.
9. Персональные компьютеры. Информация для всех. Сб. статей / И.М. Макаров, Г.Б. Кочетков, В.М. Брябрин и др. – М.: Наука, 1987. – 149 с.
10. Однокристальные микроЭВМ / А.В. Боборыкин , Г.П. Липовецкий, Г.В. Литвинский и др. – М.: БИНОМ, 1994. – 400 с.
11. Программирование на языке С для AVR и PIC микроконтроллеров / Сост. Ю.А. Шпак. – К.: МК-Пресс, 2006. – 400 с.
12. Трамперт В. AVR-RISC микроконтроллеры / Пер. с нем. – К.: МК-Пресс, 2006. – 464 с.
13. МИ 641-84. Методические указания. Расчет значений критериев качества поверки средств измерения методами программного моделирования. – Введ. 01.01.1986. –М.: Изд-во стандартов, 1986. – 56 с.
14. Грайс Д. Графические средства персонального компьютера: Пер. с англ. ? М.: Мир, 1989. ? 376 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Інформаційні технології у випробувальних системах (курсова робота)
Спеціальність: Метрологія та інформаційно-вимірювальна техніка
Код дисципліни: 6.175.04.E.112
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Інформаційно-вимірювальних технологій
Лектор: Колодій Зеновій
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: ? здатність планувати експериментальні дослідження, обґрунто¬вувати вибір їхнього апаратного забезпечення, опрацьовувати отримані результати та подавати їх у потрібній формі;
? вміння формулювати завдання та проблеми технологічної підтримки і організації виробництва приладів;
? здатність аналізувати метрологічні особливості контрольованих процесів, коректно здійснювати підбір вимірювального обладнання та оснащення, порівнювати характеристики і вибирати методи та засоби вимірювання, визначати напрями та можливості їх вдосконалення;
? вміти формалізувати опис об’єкту досліджень, визначати його параметри та виробляти пропозиції їхнього покращання;
? здатність оцінювати сучасний рівень та перспективи розвитку технічних засобів вимірювання, контролю та випробувань;
? вміти оцінити необхідність рівень конкурентоздатності та патентоспроможності об’єктів інтелектуальної власності (сенсорів, приладів, метрологічних систем) на підприємстві;
? вміння організовувати та проводити науково-дослідні роботи на підприємствах і в організаціях різних форм власності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: ? вища математика;
? методи та засоби вимірювань, випробувань і контролю;
? основні засади метрологічного забезпечення.
Короткий зміст навчальної програми: Зміст та завдання курсу, його місце в системі інших дисциплін, різновиди інформації, підходи та прийоми проектування програм, структурне програмування, алгоритми програм і шляхи вирішення задач, узагальнена інформація про мови програмування, системи числення для відображення даних, системи команд, будова команди, математичне забезпечення програмування, ПЕОМ як інструмент для опрацювання, дослідження та аналізу інформації, структура і конструкція ПЕОМ, особливості управління та прикладні системи на ПЕОМ, ПЕОМ та мікро контролери, основи програмування технічних і управлінських засобів та систем на мікро контролерах, емулятори та стимулятори, сучасні вимірювальні лабораторії на ПЕОМ та мікро контролерах, моделювальні та дослідницькі програмні системи: MATCHCAD та MATLAB, імітаційні програмні пакети для проектування та випробування технічних засобів типів ORCAD та Workbench.
Методи та критерії оцінювання: ? письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, контрольна робота (30%);
? підсумковий контроль (70%, контрольний захід, іспит); письмово-усна форма (70%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Смородинський О.В., Коссак О.М., Ансилевський С.Г. Прикладне програмне забезпечення ІВМ РС – Л.: Світ, 1992. – 280 с.
2. Аладьев В.З., Тупало В.Г. Компьютерная хрестоматия. Справочное руководство – К.: Украинская энциклопедия, 1993. – 432 с.
2. Власов В.К., Королев Л.Н., Сотников А.Н. Элементы информатики – М.: Наука, 1988. – 320 с.
3. Стрепко І.Т., Тимченко О.В., Дурняк Б.В. Проектування систем керування на однокристальних мікро-ЕОМ. – К.: Фенікс, 1998. – 286 с.
4. Хьюз Дж., Мичтом Дж. Структурный подход к программированию. Пер. с англ. – М.: Мир, 1980. – 280 с.
5. Дьяконов В. MATHCAD 8/2000: Специальный справочник – СПб: Питер, 2001. – 592 с.
6. Черемных С.В., От микропроцессоров к персональным ЭВМ М.: Радио и связь, 1988. – 288 с.
7. Брябрин В.М. Программное обеспечение персональных ЭВМ – 2-е изд., стер. – М.: Наука, 1989. – 272 с.
8. Тихонов А.Н., Костомаров Д.П. Вводные лекции по прикладной математике – М.: Наука, 1984. – 192 с.
9. Персональные компьютеры. Информация для всех. Сб. статей / И.М. Макаров, Г.Б. Кочетков, В.М. Брябрин и др. – М.: Наука, 1987. – 149 с.
10. Однокристальные микроЭВМ / А.В. Боборыкин , Г.П. Липовецкий, Г.В. Литвинский и др. – М.: БИНОМ, 1994. – 400 с.
11. Программирование на языке С для AVR и PIC микроконтроллеров / Сост. Ю.А. Шпак. – К.: МК-Пресс, 2006. – 400 с.
12. Трамперт В. AVR-RISC микроконтроллеры / Пер. с нем. – К.: МК-Пресс, 2006. – 464 с.
13. МИ 641-84. Методические указания. Расчет значений критериев качества поверки средств измерения методами программного моделирования. – Введ. 01.01.1986. –М.: Изд-во стандартов, 1986. – 56 с.
14. Грайс Д. Графические средства персонального компьютера: Пер. с англ. ? М.: Мир, 1989. ? 376 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).