Типові технологічні об'єкти і процеси

Спеціальність: Метрологія та інформаційно-вимірювальна техніка
Код дисципліни: 6.175.04.E.118
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Інформаційно-вимірювальних технологій
Лектор: Байцар Роман Іванович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Результати навчання: - знати основні засади технології приладобудування; терміни та визначення загальної організації виробництва; технологічні інновації, системи стандартів і нормативні документи з підготовки виробництва; значення нових матеріалів їх класифікацію, основні вимоги і контроль якості; -знати основні та допоміжні матеріали, їх властивості, маркування і застосування; документальне оформлення технологічного процесу; процеси виготовлення алюмооксидної кераміки та її металізації; стадії формування якості виробів з полімерних матеріалів; -володіти технологією одержання напівпровідникових матеріалів, у том у числі монокристалів (віскерів) методом ХТР; підходом до розроблення, впровадженням та поліпшення технологічних процесів очистки матеріалів; знати вимоги до технологічності матеріалів та виробів; -володіти технологічними процесами механічної обробки, холодного і гарячого штампування і його застосування для з’єднання деталей ; процесами пресування полімерних матеріалів, зварювання пластмас; технологічними процесами виготовлення виробів з металічних порошків; -знати технологічні особливості процесів мікроелектронної технології; процесів електрофізичної та електрохімічної обробки матеріалів; процесів виготовлення чутливих елементів сенсорів, вакуумтермічних технологій, процесів вакуумування, способів покращення стабільності і якості матеріалів і виробів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Переквізити: - сертифікація продукції, послуг та персоналу; - методи та засоби випробувань і контролю.
Короткий зміст навчальної програми: Короткий зміст: Типові технологічні об’єкти і процеси є навчальною дисципліною, що знайомить з основними тенденціями в технології конструкційних матеріалів і виробів, організацією виробничих і технологічних процесів в умовах ринкової економіки сучасною формою реалізації технологічних інновацій, що забезпечує досягнення високого технічного рівня і якості продукції. Підготовка здобувачів освіти за цим курсом ведеться шляхом визначення стратегічних напрямів, методів і механізмів їх реалізації у науково-виробничій сфері з використанням досягнень науки, впровадженні ресурсозберігаючих, екологічно чистих технологій та нових конструкційних матеріалів. Науково-технічний рівень виробництва повинен відповідати вимогам міжнародних та європейських стандартів. Здобувач освіти освоює основні поняття та положення з технології виготовлення деталей та складання з цих деталей готових виробів; загальні властивості конструкційних матеріалів; сучасні методи проектування технологічних процесів виготовлення продукції і забезпечення її технологічності; конструкторську і технологічну підготовку виробництва за системами стандартів; технологічні процеси виробництва продукції високої якості.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання Усне опитування, поточний контроль (30 %); підсумковий контроль – іспит (письмово-усна форма
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Література Базова 1. Закон України «Про пріоритетні напрями інноваційної діяльності в Україні», 2003 р. 2. Закон України «Про загальнодержавну програму адаптації законодавства України до ЄС», 2004 р. 3. Указ президента України «Про заходи з підвищення якості вітчизняної продукції», 2001 р. 4. ДСТУ 2925-94 Якість продукції. Оцінювання якості. Терміни та визначення. К.: Держстандарт України, - 1995 р. – 24 с. 5. ДСТУ ISO 9001: 2015. Система управління якістю. Вимоги. Допоміжна 6. Денисович С.А. Материаловедение и научно-технический прогресс. К.: Наукова думка, 1991. 7. Гаврилов А.Н. Основы технологии приборостроения. М.: ВШ, 1976. 8. Байцар Р.І., Варшава С.С. Напівпровідникові мікросенсори. Л.: ЛвЦНТЕІ, 2001. 9. Р.І, Байцар, С.С.Варшава , Ю.Ю.Радченко. Ємнісні сенсори. Л.: ЛвЦНТЕІ, 2002. 10. Справочник технолога-приборостроителя в 2-х томах под ред. Сыроватченко Л.В. М.: Машиностроение, 1980. 11. Величко О.Г., Должанський А.М., Віткін Л.М. та ін. Інноваційна діяльність у сферах техніки, технології, технічного регулювання і забезпечення якості. Дніпропетровськ: «Свідлер А.Л.», 2010. 12. Руденко П.О., Романенко В.П. Системи технології. Конспект лекцій. Чернігів, 2002. 13. Глудкин О.П., Черняев В.Н. Анализ и контроль технологических поцессов производства РЭА. – М.: Радио и связь, 1963. 14. Доманцевич Н.І., Полікарпов І.С., Яцишин Б.П. Завстосування стандартів ISO для забезпечення якості виробів та послуг в Україні // Вісн. Львів. Комерц. Академії, 1999, №3. 15. Гаєва Л.І. Типові технологічні процеси і об’єкти виробництв. Лабораторний практикум/Л.І.Гаєва, Я.М.Дем’янчук. Івано-Франківськ.: ІФНТУНГ, 2007. 16. Марчук В.І. Технологія приладобудування: навч. посібник/В.І.Марчук, В.Ю.Заблоцький. – Луцьк: РВВ ЛНТУ, 2015. – 216 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).