Інформаційно-вимірювальні комплекси
Спеціальність: Метрологія та інформаційно-вимірювальна техніка
Код дисципліни: 6.175.01.E.045
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Інформаційно-вимірювальних технологій
Лектор: Проф. Яцишин Святослав Петрович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Спеціальні (фахові) компетентності:
- Здатність використовувати сучасні інженерні та математичні пакети для створення приладів і моделей систем вимірювання;
- Здатність здійснювати технічні заходи із забезпечення метрологічної простежуваності, правильності і повторюваності та відтворюваності результатів вимірювань і випробувань за міжнародними стандартами.
- Здатність до налагодження і дослідної перевірки окремих видів приладів в лабораторних умовах і на об’єктах.
- Здатність розробляти нормативну і методичну бази для забезпечення якості та технічного регулювання та розробляти науково-технічні засади систем управління якістю й сертифікаційних випробувань.
Фахові компетентності професійного спрямування:
- Наявність базових знань про термометрію та її використання інформаційно-вимірювальних системах і комплексах.
- Здатність застосовувати на практиці презентаційні навики.
- Здатність оцінювати сучасний рівень та перспективи розвитку засобів вимірювань, забезпечувати їх стандартизацію та сертифікацію
Результати навчання: В результаті вивчення дисципліни фахівець повинен:
Розуміти застосовувані методики та методи аналізу, проєктування і дослідження, а також обмеження на їх використання.
Вміти встановлювати раціональну номенклатуру метрологічних характеристик засобів вимірювання для отримання результатів вимірювання з заданою точністю.
Знати та вміти організовувати процедуру вимірювання, калібрування, випробувань при роботі в групі або окремо.
Знати та вміти використовувати технології розробки програмно-апаратного забезпечення вбудованих мікропроцесорних систем.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - Аналогові та цифрові засоби вимірювань ;
- Вступ до теорії інформаційно-вимірювальних систем.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна полягає у вивченні структури, призначення, основних параметрів та метрологічних характеристик інформаційно-вимірювальних засобів при їх формуванні у комплекси одно- та різнотипних комплексів; вивченні різних видів інтерфейсів в ІВК з
дротовою та бездротовою передачею вимірювальних даних
Опис: Загальні відомості. Мета, цілі та завдання курсу. Основні терміни.
Структури ІВК. Поняття мікро-процесорної інформаційно-вимірю-вального комплексу та його будова, характеристики, застосування ІВК.
Основи роботи мікропроцесорів інформаційно-вимірювальних комплексів. Особливості опрацювання інформації в мікроконтролері. Види мікроконтролерів сучасного виробництва типу ATMEL в т.ч. з встановленим АЦП та мультиплексором.
Основи роботи мікропроцесорів інформаційно-вимірювальних комплексів. Внутрішня структура МП (регістри, буфери, адресна пам’ять, акумулятори пам’яті тощо) та особливості роботи та керування МП і ІВК в цілому. Переривання, прямий доступ до пам’яті тощо.
Апаратні засоби мікропроцесорних систем інформаційно-вимірювальних комплексів
Структури ІВК із збиранням даних у вимірювальній техніці.
Інформаційні характеристики ІВК. Потік інформації. Перепускна здатність інформа-ційного каналу. Ентропія джерела неперервних повідомлень. Інформаційна надлишковість
Види інформаційно-вимірю-вальних комплексів та їх експлуатація. Централізовані, розподілені і зв’язані ІВК. Продуктивність, завантаження тощо. Час відповіді. Режими опрацювання даних. Кількість одночасно вирішуваних завдань.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль знань студентів під час проведення занять;
проведення семестрового екзамену (заліку - за результатами виконання КП).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль – 25 балів
Екзаменаційний контроль (письмова частина ) – 30 балів
Екзаменаційний контроль (усна частина) 20 балів
Практичні заняття – 25 балів.
Разом – 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Методичні вказівки до курсового проектування з дисципліни “Інформаційно-вимірювальні комплекси. - Львів: Національний університет «Львівська політехніка», 2014.
2. Інформація з Веб-сайту фірми “Інтел” щодо будови та основних технічних характеристик мікропроцесорів серії 8000.
3. В.Гудим, С.Яцишин. Вимірювання фізичних величин у галузі безпеки життєдіяльності, Вид-во «Знання», Київ, 2015. – 198 с.
4. S.Yatsyshyn. Cyber-Physical Systems. Metrological Issues, 2016, IFSA Publishing, Barcelona, Spane.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).