Основи енерго та ресурсоощадності

Спеціальність: Прикладна фізика та наноматеріали
Код дисципліни: 6.105.00.O.035
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Прикладна фізика і наноматеріалознавство
Лектор: Когут Зіновій Олександрович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: - виявити ділянки непродуктивних затрат енергоресурсів та реалізувати заходи з енергозбереження; - впроваджувати енергозберігаючі технології у виробничу та побутову сферу; - розробляти схеми використання місцевих енергоресурсів; - проводити розрахунки окремих елементів альтернативного енергопостачання за рахунок поновлювальних джерел енергії: сонця, вітру, біомаси та низькопотенціального тепла.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Загальна фізика. Механіка Основи масо- і теплоперенесення Загальна фізика. Молекулярна фізика і термодинаміка Загальна фізика. Електрика і магнетизм Атомна та ядерна фізика
Короткий зміст навчальної програми: Дається опис і аналіз сучасних підходів до енергозбереження. Аназізується проблема енерговитрат та шляхи до їх зменшення. Актуалізовуються знання та вміння прикладних дисциплін для вирішення конкретних енергозберігаючих завдань
Методи та критерії оцінювання: - практичні заняття - 20 балів; - лабораторні заняття -20 балів; - екзамен - 60 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Корчемний М., Федорей В., Щербань В. Енергозбереження в АПК. – Тернопіль: вид-во “Підручники і посібники”, 2001. – 984 с. 2. Твайдел Д., Уэйр А. Возобновляемые источники энергии.- М.: Энергоатомиздат, 1990. – 392 с. 3. Закладний О.М., Преховник А.В., Соловей О.І. Енергозбереження засобами промислового електроприводу. – К.: “Кондор”. 2005. – 408 с. 4. Мхитарян Н.М. Энергетика нетрадиционных и возобновляемых источников єнергии. Опыт и перспективы.- К.: “Наукова думка”,1999. – 320 с. 5. Конспект лекцій з ФОЕРО.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).