Філософія

Спеціальність: Нафтогазова інженерія та технології
Код дисципліни: 6.185.00.O.029
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Філософія
Лектор: К. ф. н., Поцелуйко А. Б.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: знати: - Знати і розуміти поняття, закономірнос¬ті та особливості роз¬вит-ку громадянського суспільства, прав і сво-бод людини і громадя-ни¬на в України, а також етичні та правові заса¬ди професійної діяльності - Знати теорії, принципів, методів і понять нафтогазової інженерії, розуміти сучасний стан та роль нафтогазової галузі в забезпеченні енергетич-ної безпеки України - Аналізувати та розробляти елементи технологічних схем та технічних пристроїв систем буріння сверд-ло¬вин, видобу¬вання, транспортування та зберігання нафти і газу - Знаходити необхідну інформацію в науковій та довідковій літературі, базах даних, Інтернет та інших джерелах, оцінювати, інтерпретувати та застосовувати цю інформацію - Застосовувати сучасні цифрові технології та спеціалізоване програмне забезпечення для розв’язання інженерних та управлінських задач, пов’язаних з реалізацією базових нафтогазових технологій буріння свердловин, видобування, транспортування та зберігання нафти і газу - Розраховувати параметри гідрогазодинамічних процесів, які супроводжують рух нафти і газу та технологічних рідин в пласті/свердловинах/промислових і магістральних трубопроводах із застосуванням законів термодинаміки, гідравліки і газової динаміки та сучасних методик відповідних розрахунків - Доносити до фахівців і нефахівців інформацію, ідеї, проблеми, рішення, власний досвід та аргументацію з питань нафтогазової інженерії і дотичних проблем - Концептуальні наукові та практичні знання, критичне осмислення теорій, принципів, методів і понять у сфері професійної діяльності та/або навчання - Поглиблені когнітивні та практичні уміння/навички, майстерність та інноваційність на рівні, необхідному для розв'язання складних спеціалізованих задач і практичних проблем у сфері професійної діяльності або навчання - Збір, інтерпретація та застосування даних - Спроможність нести відповідальність за вироблення та ухвалення рішень у непередбачуваних робочих та/або навчальних контекстах - Формування суджень, що враховують соціальні, наукові та етичні аспекти
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Фізика, Історія державності, культури і техніки України Технічна механіка, частина 3
Короткий зміст навчальної програми: Зміст програми спрямований на вивчення історії філософських пошуків та віднайдень граничних орієнтирів людського буття, поетапного історичного становлення культури людського мислення, форм та рівнів людської пізнавальної діяльності, поглиблене осмислення буття, історії та культури, фундаментальних вимірів та цінностей людського буття. Програма спрямована на забезпечення академічної підготовки студентів. 1. Філософія як інтелектуальна форма освоєння світу людиною 2. Філософія стародавнього світу 3. Філософія європейського Середньовіччя та Відродження 4. Філософія Нового часу. 5. Перехід від класичної філософії до некласичної 6. Філософія ХХ ст. 7. Сучасна західна філософія . 8. Історія української філософії 9. Проблема буття у філософії 10. Свідомість як філософська проблема 11. Пізнання: його структура та динаміка 12. Людина та її буття як предмет філософського осмислення 13. Соціальна філософія 14. Культура і цивілізація 15. Філософія науки і техніки
Методи та критерії оцінювання: • усне опитування на семінарських заняттях; • оцінювання якості знань під час дискусій згідно планів семінарів; • заслуховування фіксованих доповідей на семінарських заняттях; • захист реферату; • оцінювання виконаних індивідуальних завдань (задачі, вправи, контрольні роботи); • оцінювання виконання проміжних тестових завдань; • письмові диктанти з теорії; • презентації та візуалізації; • проведення підсумкового іспиту, що складається з письмової та усної складової;
Рекомендована література: 1. Кунуман П., Буркард Ф.-П., Відман Ф. Філософія. – К., 2000. 2. Людина в есенційних та екзистенційних вимірах.- К., 2004. 3. Петрушенко В.Л. Епістемологія як філософська теорія знання. – Львів, 2000. 4. Практикуму з філософії: Методичний посібник для викладачів та студентів ВНЗ. Під редакцією В.Л.Петрушенка. Львів: «Новий світ-2000», «Магнолія плюс» 2003. 5. Причепій Е.М., Чорній А.М., Гвоздецький В.Д., Чекаль Л.А. Філософія: Навч. посібник. – К., 2000.