Надземні ділянки трубопровідних систем
Спеціальність: Нафтогазова інженерія та технології
Код дисципліни: 6.185.01.E.056
Кількість кредитів: 4.50
Кафедра: Нафтогазова інженерія та зварювання
Лектор: к.т.н., доц. Дзюбик Андрій Романович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальні компетентності:
- здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі у професійній діяльності, пов’язаній з нафтогазовою галуззю (ІНТ);
фахові компетентності:
- здатність до використання теорій, принципів, методів і понять фундаментальних і загальноінженерних наук для професійної діяльності (ФК 3);
- здатність аналізувати режими експлуатації нафтогазового об’єкта, здійснювати оптимальний вибір технологічного обладнання, виконувати оп-тимізацію режиму експлуатації за певними критеріями, у тому числі за умов невизначеності (ФК 10);
- здатність виконати аналіз технічного стану та встановлювати необхід-ний обсяг контролю якості трубопровідних систем. Планувати поточний і капітальний ремонт при будівництві, ремонті, реконструкції та відновленні трубопровідних систем (ФКП 1.6).
Результати навчання: Результати навчання
(РН 8) Приймати ефективні рішення з професійних питань у важкопрогнозованих небезпечних умовах з урахуванням цілей, строків, ресурсних та законодавчих обмежень, екологічних та етичних аспектів
(РН 13) Аналізувати умови експлуатації складових елементів нафтогазових технічних комплексів, здійснювати оптимальний вибір технологічного обладнання та оптимізацію режиму експлуатації за певними критеріями, у тому числі за умов невизначеності
(ФРН 1.6) Обізнаність з основами організації праці на базі знань трудового законодавства і норм охорони праці
(КОМ 1) Уміння спілкуватися, включно усну та письмову комунікацію, українською мовою та однією з іноземних мов (англійською, німецькою, французькою)
(КОМ 3) Навички вербального та письмового презентування практичних розробок в напрямку нафтогазових технологій та інженерії
(АіВ1) Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення
(АіВ2) Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань
(АіВ4) Здатність демонструвати розуміння основних екологічних засад, охорони праці та безпеки життєдіяльності та їх застосування в галузі нафтогазових технологій та інженерії
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Машини та обладнання для спорудження газонафтопроводів
Виконання бакалаврської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних та практичних знань технологій спорудження, технічного обслуговування та ремонту надземних ділянок трубопровідних систем, які використовуються у виробництві на цей час та отримають розвиток в ближньому майбутньому. При цьому вивчається організація та конструктивні схеми виконання надзе-мних ділянок. Організація і технологія будівництва надземних ділянок. Набуваються навички користуватись нормативно-технічною документацією, технічного обслуговування та ремонту надземних ділянок надземних ділянок.
Опис: 1 Конструктивні схеми при спорудженні надземних ділянок трубопровідних систем
2 Опори балкових переходів надземних ділянок. Спорудження балкових переходів газонафтопроводів
3 Конструктивні схеми та спорудження висячих переходів газонафтопроводів
4 Спорудження та розрахунок аркових надземних ділянок газонафтопроводів
5 Плановий огляд, технічне обслуговування надземних ділянок трубопровідних систем
6 Обстеження та оцінка працездатності надземних переходів надземних ділянок трубопровідних систем
7 Поточний та капітальний ремонт надземних переходів газонафтопроводів. Планування і організування періодичного технічного обслуговування
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань у студентів відбувається за такими методами:
1. Захист звітів до лабораторних робіт в усній формі шляхом опитування те-оретичного матеріалу за темою роботи та методикою проведення дослі-джень.
2. Поточний експрес-контроль засобами віртуального навчального середо-вища або усним опитуванням, тестами, практичними роботами, оцінкою ак-тивності та внесених пропозицій.
3. Проведення письмового екзамену за результатами вивчення дисципліни, який складається із завдань різних рівнів складності.
4. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену.
Критерії оцінювання результатів навчання: • Поточний контроль ( 30 %, захист лабораторних робіт).
• Підсумковий контроль ( 60 % письмова компонента, 10 % усна компонента).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Дорошенко Я. В. Спорудження та ремонт зосереджених об'єктів газо-нафтопроводів: підручник / Я. В. Дорошенко. - Івано-Франківськ: ІФНТУНГ, 2015. – 845 с. - ISBN 978-3-659-37720-4.
2. Дзюбик А. Р. Підвищення ефективності зварювання магістральних трубопроводів при їх експлуатації та ремонті: монографія / А.Р.Дзюбик, І.Б.Назар, Р.В.Палаш. - Львів: Сполом, 2013. 258с. – ISBN 978-966-665-872-5.
3. Основи нафтогазової справи : підручник / А.К. Судаков, Є.А. Коровя-ка, О.В. Максимович, В.О. Расцвєтаєв, А.Р. Дзюбик, Т.М. Калюжна, А.А. Войтович, В.В. Яворська ; М-во освіти і науки України, Нац. техн. ун-т «Дніпровська політехніка». – Львів : «Сполом», 2023. – 594 с.
4. Ізоляція поглинаючих горизонтів бурових свердловин термопластич-ними матеріалами: монографія / [авт. кол.: Судаков А. К., Дзюбик А. Р., Кузін Ю. Л. та ін.]. - Дрогобич: Посвіт, 2019. – 182 c. – ISBN 978-617-7624-85-0.
5. Дзюбик А. Р., Хомич І.Б., Войтович А.А. «Технології зварювання [05205]». Навчально- методичний комплекс. Віртуальне навчальне середовище НУ «Львівська політехніка». Е41-177-270/2023 від 16.03.2023 р. Режим доступу: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=14286
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).