Правові засади залізничних перевезень
Спеціальність: Організація перевезень та управління на залізничному транспорті
Код дисципліни: 6.275.04.O.034
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: Поліщук Ірина Миколаївна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ІНТ Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та вирішувати фактичні проблеми в галузі транспорту з використанням теорій та методів сучасної транспортної науки на основі системного підходу та з урахуванням комплексності та невизначеності умов функціонування транспортних систем.
ЗК 1 Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства. Усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
ЗК 2 Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя .
ФК 7 Здатність оптимізувати логістичні операції та координувати замовлення на перевезення вантажів від виробника до споживача, дотримуватись законів, правил та вимог систем управління якістю.
ФК 9 Здатність оцінювати експлуатаційні, техніко-економічні, технологічні, правові, соціальні та екологічні складові організації перевезень.
ФК 15 Здатність організовувати транспортно-експедиторське обслуговування вантажів.
Результати навчання: ПРН 1 Брати відповідальність на себе, проявляти громадянську свідомість, соціальну активність та участь у житті громадянського суспільства, аналітично мислити, критично розуміти світ.
ПРН 2 Критично оцінювати наукові цінності і досягнення суспільства у розвитку транспортних технологій.
ПРН 3 Давати відповіді, пояснювати, розуміти пояснення, дискутувати, звітувати державною мовою для професійної діяльності рівні.
ПРН 13 Організовувати та управляти перевезеннями пасажирів та багажу в різних сполученнях. Вибирати вид, марку, тип транспортних засобів та маршрутів руху. Організовувати обслуговування пасажирів на вокзалах та пасажирських терміналах.
ПРН 14 Організовувати та управляти перевезеннями пасажирів та багажу в різних сполученнях. Вибирати вид, марку, тип транспортних засобів та маршрутів руху. Організовувати обслуговування пасажирів на вокзалах та пасажирських терміналах.
ПРН 16 Вибирати ефективні технології взаємодії видів транспорту. Аналізувати можливості застосування різноманітних варіантів взаємодії видів транспорту.
ПРН 19 Пояснювати експлуатаційну, техніко-економічну, технологічну, правову, соціальну та екологічну ефективність організації перевезень.
ПРН 22 . Організовувати міжнародні перевезення. Застосовувати методи оформлення митної документації. Використання методів митного контролю.
ПРН 25 Використовувати методи організації транспортно-експедиторського обслуговування різних видів сполучення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Філософія
Історія державності та культури України
Українська мова за професійним спрямуванням
Пасажирські перевезення на залізничному транспорті
Вантажні перевезення на залізничному транспорті
Безпека руху та ПТЕ залізниць
Залізничні транспортні тарифи
Нормативно-правові засади організації міжнародних залізничних перевезень
Транспортно-експедиторська діяльність
Управління експлуатаційною роботою залізниць
Короткий зміст навчальної програми: В процесі вивчення курсу студенти отримують знання, вміння і навички, що дозволяють організовувати перевезення вантажів і пасажирів у внутрішньодержавному та міжнародному сполученнях залізничним транспортом відповідно до правових норм, зазначених в діючих нормативно-правових актах. Основним сенсом викладання навчальної дисципліни “Правові засади залізничних перевезень ” є знання транспортно-правових норм, організаційно-правових засад діяльності залізничного транспорту загального користування як в межах України так і при міжнародних перевезеннях, уявлення щодо прийомів та організації регулювання діяльності залізничного транспорту.
Опис: 1.Законодавство України про залізничний транспорт.
2.Правила планування і обліку виконання перевезень залізничним транспортом.
3.Правові взаємовідносини залізниць з підприємствами, на території яких є під’їзні колії.
4.Договір перевезення вантажу і його ознаки.
5.Накладна та правила її оформлення.
6.Правила перевезення пасажирів та багажу.
7.Правила перевезення вантажобагажу та пошти.
8.Регулювання змішаних перевезень.
9.Складання і розгляд актів, претензій, позовів.
10.Правопорушення на транспорті.
11.Адміністративно – правові засади та особливості відносин, пов’язаних із збереженням вантажів на залізничному транспорті.
12.Основні засади організаційно – профілактичної діяльності правоохоронних органів та органів залізничного транспорту щодо забезпечення збереження вантажів.
13.Міжнародні організації у сфері залізничного транспорту.
Методи та критерії оцінювання: Усне опитування
Перевірка виконаних практичних завдань
Тестування знань за результатами вивчення матеріалу навчальної дисципліни
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК) – 70 балів
Залік – 30 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Закон України «Про транспорт»
2. Закон України «Про залізничний транспорт»
3. Закон України «Про перевезення небезпечних вантажів»
4. Закон України «Про транзит вантажів»
5. Закон України «Про утворення публічного акціонерного товариства «Українська залізниця»»
6. Статут залізниць України
7. Господарський кодекс України
8. Кодекс України про адміністративні правопорушення
9. Кримінальний кодекс України
10. Цивільний кодекс України
11. Правила перевезень вантажів залізничним транспортом України
12. Постанова Кабінету Міністрів України «Про Порядок обслуговування громадян залізничним транспортом»
13. Ковалів М.В. Адміністративна відповідальність за порушення правил щодо забезпечення збереження власності // Право України. – 2000. – № 1. – С.76-78
14. Наказ Міністерства транспорту та зв’язку України «Правила перевезень пасажирів, багажу, вантажобагажу та пошти залізничним транспортом України»
15. Дорош, А. С. Транспортні ризики при виконанні автомобільних вантажних перевезень / А. С. Дорош, Є. Б. Демченко / Проблеми та перспективи розвитку залізничного транспорту: Тези 79 Міжнародної науково практичної конференції (Дніпро, 16-17 травня 2019 р.) – Д.: ДНУЗТ, 2019. – С.445-446.
16. Транспортне право України : підруч. для студ. вищ. навч. закл. / М. Л. Шелухін, О. І. Антонюк, В. О. Вишнивецька та ін. ; за ред. М. Л. Шелухіна. - К.: Вид. Дім «Ін Юре», 2008. - 896 с.
17. Гіжевський В. К. Транспортне право України: Підручник. / В. К. Гіжевський, Е. Ф. Демський, А. В. Мілашевим,- К.: Атіка, 2010,- 200 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).