Інфраструктура шляхів сполучень

Спеціальність: Транспортні технології (на автомобільному транспорті)
Код дисципліни: 6.275.03.E.063
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: старший викладач Вельган Ігор Володимирович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Ознайомлення студентів та формування бази знань необхідних для проектування комплексів будівель та споруд доріг, інженерних конструкцій, технічних засобів, служб, що складають інфраструктуру шляхів сполучень.
Завдання: 1. Здатність оцінювати та забезпечувати безпеку транспортної діяльності; 2. Здатність оцінювати плани та пропозиції щодо організації та технології перевезень, складені іншими суб’єктами, та вносити необхідні зміни, виходячи з техніко-експлуатаційних параметрів та принципів функціонування об’єктів та пристроїв транспортної інфраструктури, транспортних засобів; 3. Здатність аналізувати та прогнозувати параметри і показники функціонування транспортних систем та технологій з урахуванням впливу зовнішнього середовища; 4. Здатність здійснювати прогнозування рівня автомобілізації та її впливу на закономірності у транспортних потоках;
Результати навчання: - Критично оцінювати наукові цінності і досягнення суспільства у розвитку транспортних технологій; - Розробляти, планувати, впроваджувати методи організації безпечної діяльності у сфері транспортних систем та технологій; - Досліджувати види і типи транспортних систем. Знаходити рішення оптимізації параметрів транспортних систем. Оцінювати ефективність інфраструктури та технології функціонування транспортних систем; - Пояснювати експлуатаційну, техніко-економічну, технологічну, правову, соціальну та екологічну ефективність організації перевезень;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Експлуатаційні матеріали; • Загальний курс транспорту; • Організація дорожнього руху, • Основи безпеки руху
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних та практичних знань і навиків щодо проектування елементів інженерного обладнання шляхів сполучення, ґрунтуючись на вимоги ДБН та ДСТУ з проектування елементів технічних засобів ОДР, та інженерних споруд транспорту. Тут детально розглядаються проектування та розміщення інженерної інфраструктури транспорту; розрахунок їх параметрів, розміщення необхідних технічних, служб сервісу, місць відпочинку, оптимальність їх використання а також вплив на комфортність та безпеку руху.
Опис: Класифікація огорож. Вимоги до утримуючих огорож. Принцип розрахунку утримуючих огорож. Жорсткі утримуючі (направляючі) огорожі. Їх конструкція та встановлення. Встановлення та розміщення направляючих огорож. Розташовування направляючих огорож в поперечному перерізі дороги. Зупиняючі огорожі. Загальні відомості про освітлення. Розміщення та способи встановлення систем освітлення. Види шумозахисних споруд. Класифікація. Вимоги до шумозахисних споруд. Конструкція шумопоглинаючих та шумовідбиваючих споруд. Встановлення та розміщення. Комплекси споруд служб сервісу. Принципи проектування і розміщення об'єктів служби сервісу. Майданчики для короткочасного відпочинку. Розрахунок необхідної кількості. Місця тривалого відпочинку. Групи місцевих умов розміщення об’єктів. Автобусні зупинки і павільйони. Автостанції та автовокзали. АЗС. Принципи розміщення. Планування АЗС. Проектування та розміщення. Пункти технічного обслуговування автомобілів. Види та призначення зелених насаджень. функції озеленення.
Методи та критерії оцінювання: • захист звітів до практичних робіт в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу за темою роботи (30%) • складання екзаменаційної контрольної роботи з використанням віртуального-навчального середовища НУ «Львівська політехніка» (70%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання та захист практичних робіт - 30 балів Екзаменаційний контроль 70 балів (письмова компонента - 60 балів, усна компонента - 10 балів)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Аленіч М.Д., Савченко В.Д., Титаренко О.М. Інженерне обладнання автомобільних доріг. Навч. посібник, - К.: УТУ, 2005. 128 с. 2. Хом'як Я.В., Гончаренко Ф.П., Копилевич С.Л. Инженерное оборудование автомобильных дорог. - М.: Транспорт, 2002. - 232 с. 3. Споруди транспорту. Вулиці та дороги населених пунктів: ДБН В.2.3-5-2018. – [Чинний від 2019 – 10 – 01]. – К.: Держбуд України 2018. – 50 с. – (Державні будівельні норми України). 4. Знаки дорожні. Загальні технічні умови. Правила застосування: ДСТУ 4100 – 2002. – [Чинний від 2003 – 01 – 01]. – К.: Держстандарт України 2002. – 108 с. – (Національний стандарт України). 5. Безпека дорожнього руху. Розмітка дорожня. Загальні технічні вимоги. Методи контролю. Правила застосування: ДСТУ 2587 – 2002. – [Чинний від 2011 – 04 – 01]. – К.: Держспоживстандарт України 2010. – 45 с. - (Національний стандарт України).
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).