Управління проєктами на виробництві

Спеціальність: Технології та устаткування зварювання
Код дисципліни: 7.131.05.O.009
Кількість кредитів: 3.50
Кафедра: Авіаційна та виробнича інженерія
Лектор: Назар І.Б.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою курсу є формування бази знань та опанування методологій, які необхідні для підготовки і планування проєкту на виробництві, подальшого його впровадження, моніторингу та контролю якості поставлених цілей та завдань а також успішного завершення проєкту. Студент отримує практичні знання і навички використання інструментів для успішної реалізації проєктів у цивільній і промисловій інженерії з врахуванням управління персоналом, бюджетом, ризиками та змінами, які є невід’ємною частиною кожного з інженерних проєктів. Студенти отримують навики реальної підготовки та впровадження індивідуальних проєктів а також уміння приймати необхідні та швидкі рішення в умовах постійних змін.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: інтегральна компетентність: ІНТ. Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у прикладній механіці або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог. загальна компетентність: ЗК2. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології. ЗК3. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). ЗК4. Здатність розробляти проєкти та управляти ними. ЗК5. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності). ЗК6. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. ЗК7. Здатність спілкуватися іноземною мовою. спеціальні (фахові, предметні) компетентності: ФК1. Здатність застосовувати відповідні методи і ресурси сучасної інженерії для знаходження оптимальних рішень широкого кола інженерних задач із застосуванням сучасних підходів, методів прогнозування, інформаційних технологій та з урахуванням наявних обмежень за умов неповної інформації та суперечливих вимог. ФК2. Здатність описати, класифікувати та змоделювати широке коло технічних об’єктів та процесів, що ґрунтується на глибокому знанні та розумінні теорій та практик механічної інженерії, а також знаннях суміжних наук. ФК3. Здатність до самостійної роботи і ефективного функціонування в якості керівника групи. ФК4. Здатність зрозуміло і недвозначно доносити власні висновки, знання та пояснення до фахівців і нефахівців, зокрема і в процесі викладацької діяльності. фахові компетентності спеціалізації: ФКС 1. Здатність організовувати технічний контроль та реалізацію метрологічного забезпечення технологічних процесів виготовлення виробів з необхідними показниками якості на машинобудівних підприємствах. ФКС 2. Здатність виконувати моделювання технологій машинобудівного виробництва із застосуванням сучасних методик досліджень із здійсненням вибору способів і засобів вирішення практичних задач. ФКС 3. Здатність здійснювати проектування технологічних процесів, оснащення, устаткування для технологій механоскладального виробництва. ФКС 4. Здатність програмувати системи програмного керування виробничого та технологічного устаткування машинобудівного виробництва. ФКС 5. Здатність встановлювати та здійснювати технологічне забезпечення експлуатаційних характеристик та показників надійності виробів.
Результати навчання: РН5 Самостійно ставити та розв’язувати задачі інноваційного характеру, аргументувати і захищати отримані результати та прийняті рішень. РН6 Розробляти, виконувати та оцінювати інноваційні проекти з урахуванням інженерних, правових, екологічних, економічних та соціальних аспектів. РН7 Зрозуміло і недвозначно презентувати результати досліджень та проектів, доносити власні висновки, аргументи та пояснення державною та іноземною мовами усно і письмово колегам, здобувачам освіти та представникам інших професійних груп різного рівня. РН9 Організовувати роботу групи при виконанні завдань, комплексних проектів, наукових досліджень, розуміти роботу інших, давати чіткі інструкції. РН11 Розробляти управлінські та / або технологічні рішення за невизначених умов та вимог оцінювати і порівнювати альтернативи, аналізувати ризики, прогнозувати можливі наслідки.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Дисципліни бакалаврату (проектування технологічних процесів зварювального виробництва, тощо) Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи Спорудження і ремонт магістральних трубопроводів Виконання магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних та практичних знань і навиків щодо вивчення та опанування методології, необхідної для успішного управління проектами на виробництві, а також отримання управлінських навичок для ефективного впровадження проектних рішень у практичній діяльності. Тут детально розглядаються методологія та стандарти управління проектами на виробництві, управління ризиками, управління персоналом, ланцюжками постачання, звітності, управління фінансами, термінами, якістю. Весь комплекс такої інформації відповідає вимогам чинних норм та стандартів, а також прогресивним сучасним міжнародним підходам в управлінні проектами на промислових виробництвах.
Опис: Тема 1. Основи управління проєктами на виробництві. Тема 2. Сучасні методології для управління проєктами (Agile, XP, KANBAN, SCRUM, PRINCE2, Waterfall (PMBOK)). Тема 3. Ініціювання проєкту Тема 4. Планування проєкту Тема 5. Впровадження проєкту Тема 6. Моніторинг та контроль проєкту Тема 7. Закриття проєкту Тeма 8: SOFT для управління інженерними проєктами.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: 1. Оцінювання засвоєння теоретичного матеріалу здійснюється за допомогою тестового контролю (тестові завдання з Електронного навчально-методичного комплексу Віртуального навчального середовища Національного університету «Львівська політехніка» дисципліни «Управління проектами на виробництві» (https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=905 )), усне опитування. 2. Захист звітів до практичних робіт в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу за темою роботи та методикою проведення досліджень або письмово шляхом проведення контрольного заходу за тематикою роботи у вигляді тесту. Семестровий контроль: 1. Екзамен (іспитовий контроль). 2. Проведення усної компоненти за результатами написання іспитового контролю, питання якої охоплюють робочу програму навчальної дисципліни.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль - 30 балів Екзаменаційний контроль та усна компонента - 70 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Коул Р. Блискучий Agile. Практичний посібник для проєкт-менеджерів із використання Agile, Scrum, Kanban / Р. Коул, Е. Скотчер. – Київ: Фабула, 2020. – 192 с. – (#PROSystem). 2. Стандарт з управління проєктами та Настанова до зводу знань з управління проєктами (Видання сьоме) [Електронний ресурс] // електронне видання. – 2022. – Режим доступу до ресурсу: https://pmiukraine.org/wp-content/uploads/2022/08/PMBOK7_Ukr_ForPersonalUseOnly.pdf 3. Управління проектами на основі стандарту PMI PMBoK v.5. [Електронний ресурс] // електронне видання. – 2017. – Режим доступу до ресурсу: https://cutt.ly/nDTHCvn. 4. Сазерленд Д. Scrum. Навчись робити вдвічі більше за менший час / Джефф Сазерленд. – Київ: «Книжковий Клуб «Клуб Сімейного Дозвілля», 2018. – 280 с. – (BUSINESS MUST READ). 5. Філдінг П. Як керувати проєктами / Пол Дж. Філдінг. – Київ: Фабула, 2020. – 240 с. – (#PROBusiness).
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).