Фінансове проєктування

Спеціальність: Фінанси, банківська справа та страхування (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.072.01.E.018
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Фінанси
Лектор: доц. Ливдар М.В. к.е.н
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Дисципліна спрямована на формування у здобувачів вищої освіти системи теоретичних і практичних знань з методології і організації фінансового проектування на основі законодавства України з урахуванням вітчизняних і наукових досліджень, оволодіння студентами стратегією і тактикою фінансового забезпечення проектної діяльності, знаходження оптимальних фінансових та інвестиційних рішень, ознайомлення з роллю міжнародних фінансових установ у проектному фінансуванні та опанування методів залучення фінансових ресурсів через міжнародні ринки; формування навичок оцінки фінансових ринків і визначення ризиків, які супроводжують фінансове проектування, а також методів і способів їх страхування.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів інтегральної компетентності - здатності розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, у т.ч. інноваційного характеру, під час професійної діяльності у галузі фінансів, банківської справи, страхування та фондового ринку або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів управління фінансами і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов та формування таких компетентностей: загальних: - здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. фахових: -здатність оцінювати дієвість наукового, аналітичного і методичного інструментарію для обґрунтування управлінських рішень у сфері фінансів, банківської справи та страхування. -здатність обробляти технічні завдання для проектування інформаційних систем у сфері фінансів, банківської справи та страхування. -здатність адаптувати та імплементувати міжнародні стандарти та нормативи у практичну діяльність корпорацій у частині управління активами, капіталом, інвестиціями, фінансовими результатами, фінансовими ризиками. - здатність наукового дослідження та моделювання процесів бюджетування і оподаткування у корпораціях, їхнього антикризового фінансового управління та фінансового контролінгу, взаємозв’язку з фінансовими посередниками, управління інвестиційною і договірною діяльністю у корпораціях, використовуючи фахові знання з фінансів, банківської справи та страхування.
Результати навчання: - Здійснювати адаптацію та модифікацію існуючих наукових підходів і методів до конкретних ситуацій професійної діяльності; - Відшкодовувати, обробляти, систематизувати та аналізувати інформацію, необхідну для вирішення професійних та наукових завдань в сфері фінансів, банківської справи та страхування; - Здійснювати діагностику і моделювання фінансової діяльності суб’єктів господарювання; - Оцінювати ступінь складності завдань при плануванні діяльності та опрацюванні її результатів; - Обирати методи адаптації та напрями використання міжнародних стандартів та нормативів у практичній діяльності професіонала у сфері фінансів; - Використовувати інструментарій і технології сучасного менеджменту в управлінні фінансовими та нефінансовими установами( фінансового контролінгу, бюджетування, податкового моніторингу, санації, оптимізації бізнес- процесів); - Здійснювати загальний, фінансовий, податковий, операційний дью-ділідженс у рамках діяльності фінансових та нефінансових корпорацій; -Використовувати інформаційні системи державних фінансових органів та корпоративних інформаційних систем, електронних систем передавання банківської інформації міжбанківських та інших платіжних систем; -Обирати та застосовувати економіко – математичні методи та моделі та визначати переваги їх прикладного застосування у діяльності фінансових та не фінансових корпорацій; - Концептуальні знання, набуті у процесі навчання та професійної діяльності, включаючи певні знання сучасних досягнень; - Розв'язання складних непередбачуваних задач і проблем у спеціалізованих сферах професійної діяльності та/або навчання, що передбачає збирання та інтерпретацію інформації (даних), вибір методів та інструментальних засобів, застосування інноваційних підходів; - Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Фінансовий менеджмент Ринок фінансових послуг Методологія досліджень у фінансах
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна спрямована на формування у здобувачів вищої освіти засвоєння методів, способів, механізмів та інструментів фінансових ресурсів для фінансування різних проектів з різних можливих джерел, а також оволодіння стратегією і тактикою фінансового забезпечення фінансового проектування.
Опис: Тема 1. Поняття, суть та організація фінансового проектування Тема 2. Передінвестиційні дослідження проекту Тема 3. Заходи та інструменти управління ризиками фінансового проектування Тема 4. Оцінювання ефективності інвестиційних проектів в системі фінансового проектування Тема 5. Проектно-кошторисна документація та експертиза проекту Тема 6. Джерела фінансування проектів Тема 7. Особливості організації різних форм і видів проектного фінансування Тема 8. Банки в фінансовому проектуванні Тема 9. Фінансового проектування за участю міжнародних фінансових інституцій Тема 10. Особливості фінансового проектування за рахунок коштів ЄС
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: тестування; усне вибіркове опитування, оцінювання індивідуального науково-дослідного завдання, виступи на семінарах; оцінювання роботи у групах. Екзаменаційний контроль: оцінювання складання екзамену (письмової та усної компонент). Письмова компонента: завдання 1-го та 2-го рівня – тести; завдання 3-го рівня –задачі.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК) - 40 балів, з яких:тестування за темами у ВНС– 5 бали;виконання та захист індивідуального науково-дослідного завдання – 20 балів; усне опитування, робота в малих групах – 15 балів. Екзаменаційний контроль (ЕК) -60 балів, з яких:письмова компонента - 45 балів, усна компонента - 15 балів. Разом балів за дисципліну - 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1.Alieksieiev I., Mazur A., Alieksieiev V. Estimation of the investment capacity of Ukrainians for studying in Europe // Industry 4.0 : International scientific journal. – Scientific Technical Union of Mechanical Engineering, Bulgaria, 2019. – Vol. 4 (2019), Issue 5. – P. 268–272. Retrieved from https://stumejournals.com/journals/i4/2019/5/268 (Google Scholar). 2. Bondarchuk M. Theoretical and practical aspects of modern scientific research: колективна монографія / M. Bondarchuk, O. Vivchar, M. Lyvdar, С. В. Паранчук, О. П. Волошин, І. С. Скоропад, О. С. Червінська. – Sherman Oaks: GS Publishing Services, 2022. – 257 c. 3. Lyvdar M. Elaboration of technology for implementing organizational solutions on innovative clusters development /О. Farat, M. Lyvdar // Baltic Journal of Economic Studies. – 2019. – Vol. 5, No. 3. – P. 207–212. (Web of Science). 4. Ливдар М.В, Федевич Л.С., Папірник С.Є. Міжнародна трудова міграція як елемент міжнародної економічної інтеграції. / М.В. Ливдар, Л.С. Федевич, С.Є. Папірник //Науково-виробничий журнал «Бізнес-навігатор» – 2021– Випуск1 (62), С.114-119 ( фахове видання, НМБД Index Copernicus; Google Scholar; Crossref) DOI: https://doi.org/10.32847/business-navigator.62-19 5. Heorhiadi N., Stasevych S., Lytvyn I., Danko T., Lyvdar M., Peredalo K., Lema H., Leschuk H., Rozmarina A. Analysis of the factors affecting the information support of enterprise management entities // Education excellence and innovation management: A 2025 Vision to sustain economic development during global challenges : proceedings of the 35th International business information management association conference (IBIMA), 1–2 April 2020 Seville, Spain. – 2020. – C. 1777–1784. 6. Zagurska-Antoniuk, V. (2020), “Terrorism and international security in the context of globalization of the modern world”, Investytsiyi: praktyka ta dosvid, vol. 17-18, pp. 116–123. 7. Yasinovska I., Sheremeta O. Management of investment risks in the system of project financing. Innovative Economics: Research and Production Journal. Ternopil. 2019. № 5-6 [80]. р. 164–168.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).