Глобальна економіка
Спеціальність: Міжнародні економічні відносини (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.292.00.O.001
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: доктор економічних наук, професор Пирог О.В.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Здатність виявляти та розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, генерувати нові ідеї у сфері міжнародних економічних відносин та/або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов і вимог.
ЗК 2.Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
ЗК 4. Здатність працювати в команді.
Результати навчання: РН2. Креативно мислити, проявляти гнучкість у прийнятті рішень на основі логічних аргументів та перевірених фактів в умовах обмеженого часу і ресурсів на засадах використання різних діагностичних методологій провідних міжнародних організацій
РН 4. Приймати обґрунтовані рішення з проблем міжнародних економічних відносин за невизначених умов і вимог.
РН7. Досліджувати й аналізувати моделі розвитку національних економік та обґрунтовувати заходи досягнення їх стратегічних цілей в умовах трансформації світогосподарських відносин.
РН8. Розробляти та досліджувати адаптивні моделі вирівнювання дисбалансів та нівелювання загроз глобального розвитку, пропонувати варіанти вирішення проблем за результатами дослідження.
РН 9. Здійснювати моніторинг, аналіз, оцінку діяльності глобальних фірм (корпорацій, стратегічних альянсів, консорціумів, синдикатів, трастів тощо) з метою ідентифікації їхніх конкурентних позицій та переваг на світових ринках.
РН10. Розуміти закономірності та тенденції розвитку світового господарства і феномену нової економіки з урахуванням процесів інтелектуалізації, інформатизації та науково-технологічного обміну.
РН 14. Презентувати результати власних досліджень шляхом підготовки наукових публікацій і апробацій на наукових заходах.
ЗН 1.Концептуальні знання, набуті у процесі навчання та/або професійної діяльності на рівні новітніх досягнень, які є основою для оригінального мислення та інноваційної діяльності, зокрема в контексті дослідницької роботи.
УМ 2 Провадження дослідницької та/або інноваційної діяльності
АіВ 1.Прийняття рішень у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та навиків прогнозування.
АіВ 2. Відповідальність за розвиток професійного знання і ефективне застосування накопиченого практичного досвіду, оцінку стратегічного розвитку команди.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізит: Міжнародні економічні відносини, Міжнародна економіка, Економіка зарубіжних країн;
- кореквізит: Соціальна відповідальність, Глобальні проблеми світового господарства та міжнародних економічних відносин.
Короткий зміст навчальної програми: Становлення та розвиток глобальної економіки. Політекономія глобального економічного циклу. Технологічний ресурс глобального економічного розвитку. Людський ресурс глобальної економіки. Регулятивні інститути глобальної економіки. Конкуренція та лідерство в глобальній економіці.
Опис: Становлення та розвиток глобальної економіки. Політекономія глобального економічного циклу. Технологічний ресурс глобального економічного розвитку. Людський ресурс глобальної економіки. Регулятивні інститути глобальної економіки. Конкуренція та лідерство в глобальній економіці.
Методи та критерії оцінювання: - поточний контроль (30%): виконання лабораторних робіт, усне опитування; виконання контрольних робіт (для заочної форми навчання); виконання індивідуального науково-дослідницького завдання;
- підсумковий контроль (70%): тестування (50%), усна відповідь (20%).
Критерії оцінювання результатів навчання: • виконання та захист контрольних робіт (1 роботи по 30 балів) – 30 балів;
• за виконання контрольного заходу (екзаменаційного завдання) – 70 балів (50 – письмова компонента, 20 – усна компонента).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Pyroh O., Kalachenkova K., Kuybida V., Chmil H., Kiptenko V., Razumova O. The influence of factors on the level of digitalization of world economies // International Journal of Computer Science and Network Security. – 2021. – Vol. 21, No. 5. – P. 183–191.
2. Pyroh O., Prokopenko M., Chernobay L., Kovalenko R., Papizh Y., Syta Y. Management of business processes and export-import activity of industrial enterprises in the digital economy [Електронний ресурс] // Estudios de Economia Aplicada. – 2021. – Vol. 39, No. 5.
3. Arkolakis Costas, Ramondo Natalia, Rodriguez-Clare Andres, Yeaple Stephen. Innovation and Production in the Global Economy. American Economic Review 2018, 108(8). PP. 2128–2173. [On line]. https://pubs.aeaweb.org/doi/pdfplus/10.1257/aer.20141743
4. Baten Joerg. A History of the Global Economy. From 1500 to the Present. 2016. [On line]. https://books.google.com.ua/books?hl=uk&lr=&id=gmOKCwAAQBAJ&oi=fnd&pg=PR8&dq=global+economy&ots=Bh0G6fORIa&sig=8hEH_RR6vQf0xxF_mZfXSbWJzRs&redir_esc=y#v=onepage&q=global%20economy&f=false
5. Connecting to Compete 2016. Trade Logistics in the Global Economy. 2016. [On line]. https://elibrary.worldbank.org/doi/pdf/10.1596/24598
6. Dunning John H., Lundan Sarianna. Multinational Enterprises and the Global Economy (Second edit.). 2008. [On line]. https://books.google.com.ua/books?hl=uk&lr=&id=Hz6S4BGmGxUC&oi=fnd&pg=PR1&dq=global+economy&ots=HT0cOVgEZD&sig=Wh-rhFpmp0CNfmR0cnpRTP7_h8s&redir_esc=y#v=onepage&q=global%20economy&f=true
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).