Історія обліку, аналізу та аудиту
Спеціальність: Облік і оподаткування
Код дисципліни: 6.071.00.O.021
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Обліку та аналізу
Лектор: Яремко І.Й., д.е.н., проф., Лемішовська О.С., к.е.н., доц.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
Загальні компетентності:
• цінування та повага різноманітності та мультикультурності;
• здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, вести здоровий спосіб життя.
Результати навчання: - вміння продемонструвати знання і розуміння наукових понять,
теорій і методів, що лежать в основі обліку та оподаткування;
- знання в спеціалізованій області обліку і аудиту або обліку,
аналізу та оподаткування;
- вміння продемонструвати розуміння впливу якості облікового
забезпечення управлінських рішень на економіку, суспільство і
політичну систему країни;
- знання і розуміння ідентифікації, формулювання і вирішення
економічних задач спеціальності, використовуючи відомі методи;
- вміння ефективно працювати як індивідуально, так і у складі
команди;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: – пререквізити: політекономіка; вступ до фаху «Облік і
оподаткування»
– кореквізити: – історія економіки та економічної думки,
бухгалтерський облік
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Історія обліку, аналізу та аудиту» - обов’язкова дисципліна, яка входить у циклу професійної підготовки студентів спеціальності «Облік і оподаткування». Висококваліфікований спеціаліст, повинен знати історію дисциплін своєї спеціальності, їх виникнення, розвиток і адаптацію до соціально-економічних формацій. У цьому курсі розкриваються питання виникнення господарського обліку, подвійної бухгалтерії, становлення бухгалтерського обліку, як наукової дисципліни, та його подальшого розвитку, а також формування споріднених сфер аналізу і аудиту. Розглядаються облікові системи Стародавнього Сходу, античного світу, середньовіччя. Особливу ува¬гу приділено формуванню бухгалтерського обліку як науки, зародженню бухгалтерської науки в Італії, а також у таких розвинутих країнах, як Франція, Німеч¬чина, Нідерланди, Англія, Америка. Аналізуються різноманітні підходи до обліку на¬ціональними бухгалтерськими школами. Окремо також подано матеріал з історії становлення та розвит¬ку бухгалтерського обліку в Україні у різні історичні періоди. У пропонованому спецкурсі приділено також увагу історії розвитку обліку на території Західної України, зокрема у Галичині. Дисципліна розкриває виникнення та розвиток предметних сфер фінансово-економічного аналізу і аудиту, які відокремилися у самодостатні галузі наукових і практичних дисциплін.
Опис: Періодизація розвитку обліку. Початки зародження обліку. Формалізація облікових записів і зародження подвійної бухгалтерії. Формування бухгалтерського обліку як науки. Еволюція основних методичних засад бухгалтерського обліку. Становлення бухгалтерського обліку в Україні. Історія становлення і розвитку економічного аналізу. Історія становлення і розвитку аудиту.
Методи та критерії оцінювання: – поточний контроль 20% (виконання практичних завдань)
– контрольна робота 20% (виконання контрольної роботи)
– підсумковий контроль 60% (тестові завдання)
Критерії оцінювання результатів навчання: усне опитування - 10
робота на практичних заняттях - 10
виконання та захист контрольної роботи - 20
заліковий тестовий контроль - 60
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Яремко І.Й. Історія обліку, аналізу та аудиту: навч. посібник /
Яремко І.Й., О.С. Лемішовська. – Львів: Видавництво
Львівської політехніки, 2018. – 226 с.
2. Остап’юк М.Я. Історія бухгалтерського обліку: навч.посібник /
М.Я. Остап’юк, М.Р. Лучко, Й.Я. Даньків. -К.: Знання, 2009. -
278 с.
3. Пачоли Л. Трактат о счетах и записях / Под ред. Я.В. Соколова.
М.: Финансы и статистика, 2001. ? 368 с.
4. Бутинець, Ф. Ф. Історія бухгалтерського обліку: навч. посіб.:
у 2- х ч. - 2-е вид., доп. і перероб. / Ф. Ф. Бутинець. - Житомир :
Рута, 2001. - Ч.1. - 512 с.
5. Бутинець, Ф. Ф. Історія бухгалтерського обліку: навч. посіб.: у
2-х ч.- 2-е вид., доп. і перероб. - 2-е вид., доп. і перероб. /
Ф. Ф. Бутинець. - Житомир : Рута, 2001. - Ч. 2. - 512 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).