Інформаційні системи обліку і електронного документообігу

Спеціальність: Облік і оподаткування
Код дисципліни: 6.071.01.E.042
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Обліку та аналізу
Лектор: д.е.н., професор Височан Олег Степанович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: формування у студента здатності ефективно розв'язувати типові задачі та вирішувати практичні проблеми у сфері автоматизації обліку та оподаткування із застосуванням спеціалізованих теоретичних та емпіричних методів.
Завдання: інтегральна компетентність: – здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у сфері обліку, аудиту та оподаткування або в процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів економічної науки і характеризується комплексністю й невизначеністю; фахові компетентності: – здійснювати облікові процедури із застосуванням спеціалізованих інформаційних систем і комп’ютерних технологій; – здатність передбачити економічні, соціальні і морально-етичні наслідки застосування на практиці нових розробок і методик у сфері проектування інформаційних систем обліку та оподаткування; – здійснювати облікові процедури та процедури оподаткування із застосуванням спеціалізованих інформаційних систем і комп’ютерних технологій.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: – застосовувати спеціалізовані інформаційні системи і комп’ютерні технології для обліку, аналізу, контролю, аудиту та оподаткування; – застосовувати спеціалізовані інформаційні системи і комп’ютерні технології для обліку та оподаткування. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: – здатність продемонструвати знання і розуміння наукових понять, теорій і методів, що лежать в основі обліку та оподаткування; – здатність продемонструвати поглиблені знання в спеціалізованій області обліку і аудиту або обліку, аналізу та оподаткування; – здатність продемонструвати знання і навики щодо збору даних та моделювання господарських процесів підприємства, в т.ч. з використанням багатофункціонального програмного забезпечення та автоматизованих інформаційних систем бухгалтерського обліку; – здатність продемонструвати знання сучасних тенденцій розвитку бухгалтерського обліку, аналізу, аудиту та оподаткування; – системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей; – здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання задач спеціальності; – ефективно працювати як індивідуально, так і у складі команди; – здатність використання різноманітних методів, зокрема інформаційних технологій, для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях; – здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати рішення; – здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Інформатика, Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи.
Короткий зміст навчальної програми: Теоретичний матеріал навчальної дисципліни охоплює 8 тем, що розкривають теоретичні і практичні аспекти інформаційних систем і технології в обліку та оподаткуванні. Розкриття предмета дисципліни розпочинається із вивчення теоретико-регламентаційних засад інформаційних систем в управлінні економікою, в т.ч. в аспекті бухгалтерського обліку та оподаткування. Навчальні матеріали дисципліни розкривають методику роботи з обліковою інформацією різних стадіях та за різними напрямками: поняття економічної інформації, її види та властивості; структуризація та формалізоване описання економічної інформації; класифікація та кодування економічної інформації; носії інформації, їх класифікація і основні характеристики; проектування форм носіїв первинної та виведення результатної інформації; основи організації автоматизованого банку даних; огляд концепцій зберігання інформації; характеристика найпоширеніших інформаційних технологій; життєвий цикл створення інформаційних систем; основні підходи до створення і впровадження автоматизованих інформаційних систем бухгалтерського обліку та оподаткування; типові процедури розв’язання задач бухгалтерського обліку та оподаткування; технологія проектування і розв’язання задач бухгалтерського обліку та оподаткування в пакетному та діалоговому режимах; концепція побудови комплексної автоматизованої інформаційної системи обліку, аналізу та оподаткування; удосконалення методики нарахування та сплати податків із застосуванням комп’ютерних технологій.
Опис: Інформаційні системи в управлінні економікою Інформаційна система, її роль і місце в системі управління. Основні етапи розвитку інформаційних систем. Класифікація інформаційних систем. Структура економічної інформаційної системи. Перспективні засоби і напрями розвитку інформаційних систем. Економічна інформація і засоби її формалізованого описання Поняття економічної інформації, її види та властивості. Структуризація та формалізоване описання економічної інформації. Класифікація та кодування економічної інформації Організація позамашинної інформаційної бази Поняття позамашинної інформаційної бази. Носії інформації, їх класифікація і основні характеристики. Проектування форм носіїв первинної інформації. Проектування форм виведення результатної інформації Організація машинної інформаційної бази систем оброблення економічної інформації Поняття машинної інформаційної бази. Основи організації автоматизованого банку даних. Реляційна модель даних. Елементи теорії нормалізації. SQL: мова структурованих запитів. Огляд концепцій зберігання інформації Інформаційні технології оброблення економічної інформації Поняття інформаційних технологій та їх класифікація. Характеристика найпоширеніших інформаційних технологій Організаційно-методичні основи створення, функціонування та вибору автоматизованої інформаційної системи бухгалтерського обліку та оподаткування Життєвий цикл створення інформаційних систем. Основні підходи до створення і впровадження автоматизованих інформаційних систем бухгалтерського обліку та оподаткування. Основні критерії вибору автоматизованої інформаційної системи бухгалтерського обліку та оподаткування Розв’язання задач бухгалтерського обліку та оподаткування за допомогою комп’ютера Режими роботи користувача з комп’ютером. Типові процедури розв’язання задач бухгалтерського обліку та оподаткування. Технологія проектування і розв’язання задач бухгалтерського обліку та оподаткування в пакетному та діалоговому режимах Інформаційна технологія розв’язання задач з оподаткування на підприємстві Нормативні аспекти оподаткування діяльності підприємств, які застосовують комп’ютерні інформаційні системи. Прикладні аспекти оподаткування діяльності підприємств в умовах автоматизованої обробки інформації. Класифікація та принципи побудови комп’ютерних систем оподаткування.
Методи та критерії оцінювання: Поточний та екзаменаційний контроль. Методи оцінювання: виконання та захист лабораторних робіт, усне та письмове опитування, тести у віртуальному навчальному середовищі.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль результатів навчання передбачає усне опитування, виконання та захист лабораторних робіт, тестиу віртуальному навчальному середовищі. Семестровий контроль результатів навчання включає проводиться у формі екзамену з обов’язковою усною компонентою. Максимальна оцінка в балах – 100 балів. Поточний контроль - 30 балів: виконання та захист лабораторних робіт (30 балів); Екзаменаційний контроль – 70 балів: письмова компонента (60 балів), усна компонента (10 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Сусіденко В. Інформаційні системи і технології в обліку: навч. посібник. – Київ: Центр навчальної літератури, 2019. – 224 с. 2. Управлінські інформаційні системи в обліку та оподаткуванні: навч. посіб. / В. М. Краєвський, Л. В. Титенко, Т. М. Паянок, Н. В. Параниця, С. В. Богдан / Університет ДФС України. – Ірпінь, 2020. – 288 с. 3. Лучко М. Р., Адамик О. В. Інформаційні системи і технології в обліку й аудиті: навч. посібник. – Тернопіль: ТНЕУ, 2016. – 252 с. 4. Бутенко Т.А., Сирий В.М. Економічна інформатика : навч. посіб. для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальностей 071 “Облік і оподаткування”, 072 “Фінанси, банківська справа та страхування” / Харк. держ. аграр. ун-т ім. В.В. Докучаєва. – Харків, 2020. – 188 с. 5. Новаківський І., Грибик І., Смолінська Н. Інформаційні системи в менеджменті: адаптивний підхід. – Київ: Кондор, 2019. – 440 с. 6. Інформаційні системи і технології в обліку: навчальний посібник / Я. А. Гончарук, Н. С. Марушко, Д. С. Лозовицький, Г. М. Воляник. – Львів: “Магнолія 2006”, 2021. – 400 c.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).