Страхові послуги

Спеціальність: Фінанси, банківська справа та страхування
Код дисципліни: 6.072.03.E.064
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Фінанси
Лектор: Доцент Кондрат Ірина Юріївна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Отримання студентами базових теоретичних знань з теорії і практики роботи страхових компаній щодо забезпечення потреб юридичних осіб і громадян у страхових послугах, формування теоретичних і практичних знань щодо порядку та процедури укладання страхових угод з основних видів особистого, майнового страхування, страхування відповідальності, визначення величини страхових премій та страхового відшкодування, розуміння загальних закономірностей розвитку сучасного страхового ринку, в тому числі в умовах воєнного стану, та його зв’язку з іншими секторами фінансового ринку.
Завдання: Формування та розвиток у студентів компетентностей: загальні компетентності: Здатність працювати у команді. Здатність спілкуватися з представниками інших професій груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності). фахові компетентності: Здатність застосовувати знання законодавства у сфері монетарного, фіскального регулювання та регулювання фінансового ринку. Здатність виконувати контрольні функції у сфері фінансів, банківської справи та страхування. Здатність здійснювати ефективні комунікації. Здатність визначати, обґрунтовувати та брати відповідальність за професійні рішення. Здатність здійснювати аналіз фінансового стану корпорацій і визначати ефективні напрями розвитку фінансово-господарської діяльності та нарощення фінансового потенціалу. Здатність налагоджувати ефективні фінансові відносини та довготривалу співпрацю зі споживачами, фінансовими посередниками, інвесторами, фінансово-кредитними установами, страховими компаніями, використовуючи регламентуючі документи на засадах договірного права. Здатність з’ясовувати причинно-наслідкові зв’язки, аналізувати зовнішню та внутрішню інформацію для формування фінансових планів, розроблення елементів продуктової, цінової, збутової, кредитної, податкової, інвестиційної політики суб’єктів господарювання, у тому числі фінансових установ. Здатність аналізувати фінансовий потенціал, використовувати методи оцінювання платоспроможності та управління портфелями послуг та інвестицій фінансових установ з врахуванням стану фінансового ринку та макроекономічних факторів.
Результати навчання: Розуміти принципи, методи та інструменти державного та ринкового регулювання діяльності в сфері фінансів, банківської справи та страхування. Володіти методичним інструментарієм здійснення контрольних функцій у сфері фінансів, банківської справи та страхування. Використовувати професійну аргументацію для донесення інформації, ідей, проблем та способів їх вирішення до фахівців і нефахівців у страховій сфері. Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань та змістовно інтерпретувати отримані результати. Виконувати функціональні обов’язки в групі, пропонувати обґрунтовані фінансові рішення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізит: Актуарна математика. Фінансовий ринок Кореквізит: Дистрибуція фінансових продуктів та послуг. Фінансова інфраструктура. Фінансовий моніторинг та протидія шахрайству.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна спрямована на надання студентам теоретичних знань і практичних навичок для укладання та ведення страхових угод при страхуванні життя та пенсій, страхуванні від нещасних випадків, медичному страхуванні, страхуванні підприємницьких ризиків, сільськогосподарському страхуванні, страхуванні технічних, фінансово-кредитних ризиків, автотранспортному, морському, авіаційному страхуванні, а також страхуванні майна і відповідальності громадян, у тому числі в умовах воєнного стану.
Опис: Страхові послуги й особливості їх реалізації. Порядок укладання і ведення страхової угоди. Страхування від нещасних випадків. Медичне страхування. Страхування підприємницьких ризиків. Сільськогосподарське страхування. Страхування технічних ризиків. Страхування фінансово-кредитних ризиків. Автотранспортне страхування. Морське страхування. Авіаційне страхування. Страхування майна і відповідальності громадян.
Методи та критерії оцінювання: - поточний контроль (усне опитування, лабораторні роботи, контрольна робота (45 %) - підсумковий контроль: письмово-усна форма (55%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Методи контролю знань та умінь здобувача при вивченні дисципліни включають: 1. Поточний контроль роботи здобувача: • Тестове опитування; • Усне опитування на практичних заняттях; • Обговорення практичних кейсів та розробка рекомендацій щодо їх вирішення; • Виконання лабораторних робіт та їх захист. 2. Підсумковий контроль: Складання екзамену (письмової та усної компонент) Письмова компонента: Завдання 1-го рівня – тести з однією правильною відповіддю; Завдання 2-го рівня – тести з множинним вибором; Завдання 3-го рівня – розв’язати задачі.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Електронний навчально- методичний комплекс з дисципліни «Страхові послуги» для студентів Інституту економіки і менеджменту, першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 072 «Фінанси, банківська справа та страхування». Укладачі: к.е.н., доц., доцент кафедри фінансів Кондрат І.Ю., к.е.н., доц., доцент кафедри фінансів Шевчук О.О., к.е.н., доц., доцент кафедри фінансів Ярошевич Н.Б. Електронний навчально- методичний комплекс розміщено за адресою: http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=7526. 2. Кондрат І. Ю. Страхові послуги: Підручник / І. Ю. Кондрат, Н. Б. Ярошевич, П. Г. Ільчук, А. І. Якимів – Львів: "Новий світ 2000", 2021. – 386 с. 3. Кондрат І. Ю., Ярошевич Н. Б., Калайтан Т. В., Якимів А. І. Оцінювання довгострокової стійкості пенсійної системи України та перспективи її розвитку // Фінансово-кредитна діяльність: проблеми теорії та практики : збірник наукових праць / Університет банківської справи. – 2022. – Т. 1, № 42. – С. 226–239. 4. Мінцберг Г. Міфи про охорону здоров’я. Як не помилитися, реформуючи медичну систему / пер. з англ. Дар’я Прокопик. – К.: Наш формат, 2019. – 232 с. 5. Oleksandra Shevchuk, Iryna Kondrat and Jolanta Stanienda (2020). Pandemic as an accelerator of digital transformation in the insurance industry: evidence from Ukraine. Insurance Markets and Companies, 11(1), 30-41. doi:10.21511/ins.11(1).2020.04. 6. Manko, B. A. (2022). Erie Insurance: Monitoring technology in the car insurance market and the issue of data privacy. Journal of Information Technology Teaching Cases. https://doi.org/10.1177/20438869221117571.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).