Стратегічний маркетинг
Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.07.E.171
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: к.е.н., доцент Косар Наталія Степанівна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.
Цінування та повага різноманітності та мультикультурності.
Здатність працювати у міжнародному контексті;
Здатність обирати та використовувати сучасний інструментарій менеджменту.
Розуміти принципи і норми права та використовувати їх у професійній діяльності.
Уміння застосовувати традиційні і сучасні методи та інструменти управління матеріальними та супровідними інформаційними та фінансовими потоками в організаціях різних форм власності та видів діяльності.
Здатність використовувати сучасні інформаційні системи та технології в управлінні логістичними потоками.
Результати навчання: Знати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського суспільства, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
Демонструвати знання теорій, методів і функцій менеджменту, сучасних концепцій лідерства.
Демонструвати навички виявлення проблем та обґрунтування управлінських рішень.
Виявляти навички пошуку, збирання та аналізу інформації, розрахунку показників для обґрунтування управлінських рішень.
Виявляти навички організаційного проектування.
Застосовувати методи менеджменту для забезпечення ефективності діяльності організації.
Демонструвати навички аналізу ситуації та здійснення комунікації у різних сферах діяльності організації.
Оцінювати правові, соціальні та економічні наслідки функціонування організації.
Ідентифікувати причини стресу, адаптувати себе та членів команди до стресової ситуації, знаходити засоби до її нейтралізації.
Здатність продемонструвати базові знання у сфері стратегічного, операційного, інноваційного, антикризового, фінансового, інвестиційного, антисипативного, креативного управління організаціями та їх підрозділами.
Знання з логістичного менеджменту: володіння сучасними методами управління системою матеріальних потоків, методичними прийомами у визначенні ефективності логістики з використанням сучасних IT-технологій, методами підвищення конкурентоспроможності підприємств за рахунок логістичних компетенцій.
Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності.
Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Маркетинг, Маркетингові дослідження, Менеджмент, Управління бізнесом.
Кореквізити: Управління якістю, Проектування системи логістичного обслуговування клієнтів (КП).
Короткий зміст навчальної програми: Передбачає надання студентам знань про сутність і сферу стратегічного маркетингу, зміст маркетингового середовища та його вплив на стратегічну діяльність підприємства, а також формування у студентів практичних навичок маркетингового стратегічного аналізу і розроблення різних видів маркетингових стратегій підприємства
Опис: Роль і місце стратегічного маркетингу в управлінні підприємством. Аналіз маркетингового середовища. Визначення конкурентних переваг підприємства. Маркетингові стратегії сегментації та вибору цільового ринку. Маркетингові стратегії зростання. Маркетингове стратегічне управління портфелем бізнесу підприємства. Маркетингові стратегії диференціації і позиціонування. Маркетингові стратегії конкуренції. Маркетингові стратегії підприємства по складових комплексу маркетингу.
Методи та критерії оцінювання: Методи контролю знань та умінь студента при вивченні дисципліни включають:
1. Поточний контроль роботи студента:
• оцінювання виконання завдань на практичних заняттях ;
• усне опитування на практичних заняттях;
• розв’язування задач з використанням інструментів стратегічного аналізу.
2. Підсумковий контроль: Складання екзамену (письмової та усної компонент)
Письмова компонента:
• завдання 1-го рівня – тести із однією правильною відповіддю;
• завдання 2-го рівня – тести із декількома правильними відповідями;
• завдання 3-го рівня – розв’язати задачі.
Усна компонента:
• усне опитування
Критерії оцінювання результатів навчання: - опрацювання практичних занять (усне опитування на практичних заняттях; обговорення запитань до ситуаційних вправ; розв’язування задач з використанням методів стратегічного аналізу та маркетингового аналізу) (30%),
- підсумковий контроль (70 %, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (70%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Балабанова Л.. Стратегічний маркетинг: підручник / Л. Балабанова, В. Холод, І. Балабанова. – К.: Центр навчальної літератури, 2019. – 612 с.
2. Косар Н.С. Маркетингові дослідження: підручник / Н.С. Косар, О. Б. Мних, Є. В. Крикавський, С. В. Леонова. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2018. – 460 c.
3. Крикавський Є.В. Стратегічний маркетинг: навч. посібник / Є.В. Крикавський, Л.І. Третьякова, Н.С. Косар. – 2-ге вид. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2013. – 256 с.
4. Куденко Н.В. Стратегічний маркетинг: підручник / Н.В. Куденко. - К.: КНЕУ, 2012. - 523 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).