Вантажознавство
Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.07.E.167
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: к.е.н., доц. Гринів Н.Т.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
Загальні компетентності :
Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.
Цінування та повага різноманітності та мультикультурності.
Здатність працювати у міжнародному контексті Здатність продукувати нові ідеї, проявляти креативність, здатність до системного мислення.
Фахові компетентності :
Здатність обирати та використовувати сучасний інструментарій менеджменту.
Розуміти принципи і норми права та використовувати їх у професійній діяльності.
Уміння застосовувати традиційні і сучасні методи та інструменти управління матеріальними та супровідними інформаційними та фінансовими потоками в організаціях різних форм власності та видів діяльності.
Здатність використовувати сучасні інформаційні системи та технології в управлінні логістичними потоками.
Результати навчання: Знати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського суспільства, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
Демонструвати знання теорій, методів і функцій менеджменту, сучасних концепцій лідерства.
Демонструвати навички виявлення проблем та обґрунтування управлінських рішень.
Виявляти навички пошуку, збирання та аналізу інформації, розрахунку показників для обґрунтування управлінських рішень.
Виявляти навички організаційного проектування.
Застосовувати методи менеджменту для забезпечення ефективності діяльності організації.
Демонструвати навички аналізу ситуації та здійснення комунікації у різних сферах діяльності організації.
Оцінювати правові, соціальні та економічні наслідки функціонування організації.
Ідентифікувати причини стресу, адаптувати себе та членів команди до стресової ситуації, знаходити засоби до її нейтралізації.
Здатність продемонструвати базові знання у сфері стратегічного, операційного, інноваційного, антикризового, фінансового,.
Знання з логістичного менеджменту: володіння сучасними методами управління системою матеріальних потоків, методичними прийомами у визначенні ефективності логістики з використанням сучасних IT-технологій, методами підвищення конкурентоспроможності підприємств за рахунок логістичних компетенцій.
Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності.
Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізит: Транспортна логістика, Складська логістика
Кореквізит: Логістичне обслуговування
Короткий зміст навчальної програми: Мета вивчення дисципліни «Вантажознавство» дати майбутньому фахівцю теоретичні знання та практичні навички з питань систематизації та аналізу вантажів за видами ознак для забезпечення ефективного використання транспортних засобів. Вантаж, що відповідає вимогам безпечного та збереженого перевезення, вважається таким, що знаходиться у транспортабельному стані. Знання властивостей вантажів і технічних умов їх перевезення дозволяє запобігти псуванню, чи погіршенню якості вантажів, сприяє раціональному завантаженню транспортних засобів і забезпеченню безпеки перевезення вантажів
Опис: Види вантажів та їх властивості.
Упаковування вантажів. Види та класифікація тари.
Підготовка вантажів до перевезення.
Документи на перевезення вантажів
Складові елементи транспортного процесу
Вантажі в контейнерах та пакетах.
Маркування вантажів.
Продукція сільського господарства
Продукція деревообробної промисловості.
Мінеральна сировина, матеріали, вироби з полімерів, гуми
Продукція металургійної промисловості
Продукція харчової промисловості.
Специфічні види вантажів
Небезпечні вантажі.
Методи та критерії оцінювання:
Оцінювання результатів розв’язання аналітично-розрахункового завдання (задачі) відповідно на 75 % оцінюється відповідь, яка характеризує достатній рівень засвоєння студентом теоретичного матеріалу, передбачає подання стандартних пропозицій чи рішень;
на 50 % оцінюється відповідь, яка характеризує достатній рівень засвоєння студентом теоретичного матеріалу, проте відповідь неповна за змістом або має окремі неточності в формулюваннях чи передбачає подання пропозицій чи рішень, які є недостатньо обґрунтованими;
на 25 % оцінюється відповідь, яка свідчить про низький рівень знання студентом матеріалу і розкриває зміст питання менше, ніж на 50% чи передбачає подання необґрунтованих пропозицій чи рішень.
до еталонних розв’язків здійснюється за такими критеріями:
100 % – завдання повністю відповідає еталонному розв’язанню, методично правильно оформлене з належними стислими поясненнями проведених розрахунків, з висновками, студент може ґрунтовно пояснити отримані результати;
75 % – завдання виконано повністю, але припущено незначних неточностей у розрахунках або у оформленні, відсутні стислі пояснення проведених розрахунків;
50 % – завдання виконано не менш як на 50% за умови належного оформлення; наявні окремі неточності у використанні розрахункових формул, помилки у визначенні проміжних й кінцевих результатів, студент недостатньо обґрунтовано може пояснити отримані результати;.
25 % – невірно розв’язане завдання або розв’язане менше, ніж на 50%, у розв’язку наведені окремі формули та здійснені вибіркові розрахунки.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (30б.): виконання практичних завдань, усне опитування.
Підсумковий контродь (70б.): письмова робота (55б.), усне опитування (15б.)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Вантажознавство та схоронність вантажів: Конспект лекцій / В. М. Запара, Я. В. Запара, А. Л. Кравець, О. В. Ковальова. – Харків: УкрДУЗТ, 2023. – Ч. 2. – 68 с.
Вантажні перевезення. Управління вантажною і комерційною роботою: Підручник / С.В. Панченко, А.О. Каграманян, В.С. Блиндюк та ін. – Харків: УкрДУЗТ, 2016. – Ч. 2. – 462 с.
Горяїнов О.М. Транспортні технології і логістика. Книга 1. Теорія і практика дисци-пліни «Вантажні перевезення» (для транспортних технологів): Підручник. – Харків: ХНТУСГ ім.П.Василенка, 2013. – 490 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).