Макроекономіка
Спеціальність: Маркетинг
Код дисципліни: 6.075.00.O.005
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Теоретична та прикладна економіка
Лектор: к.е.н., доцент Рисін М.В.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
інтегральна компетентність:
- здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у сфері обліку, аудиту та оподаткування або в процесі навчання, що передбачає застосування технологій та методів економічної науки і характеризується комплексністю й невизначеністю.
загальні компетентності:
- ЗК 2. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
- ЗК 4. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
- ЗК 5. Визначеність і наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов’язків.
- ЗК 6. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
- ЗК 7. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
- ЗК 8. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.
- ЗК 11. Здатність працювати в команді.
- ЗК 12. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).
- ЗК 13. Здатність працювати у міжнародному контексті.
фахові компетентності:
- ФКПС 3.2. Уміння застосовувати міжнародні стандарти ISO в системі управління якістю послуг та ефективного ведення ділових переговорів із врахуванням культурних особливостей партнерів.
Результати навчання: ПРН3 Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань у сфері маркетингу.
ПРН5 Виявляти й аналізувати ключові характеристики маркетингових систем різного рівня, а також особливості поведінки їх суб’єктів.
ПРН11 Демонструвати вміння застосовувати міждисциплінарний підхід та здійснювати маркетингові функції ринкового суб’єкта.
ПРН14 Виконувати функціональні обов’язки в групі, пропонувати обґрунтовані маркетингові рішення.
ПРН15 Діяти соціально-відповідально та громадсько свідомо на основі етичних принципів маркетингу, поваги до культурного різноманіття та цінностей громадянського суспільства з дотриманням прав і свобод особистості.
ПРНС2.5 Здатність ефективно застосовувати сучасні маркетингові концепції, принципи та підходи у процесі надання різних видів послуг для визначення напрямків розвитку обраної сфери для постійного професійного розвитку.
КОМ1 Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності.
АіВ 2. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб
АіВ 3. Здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізит: -
Кореквізити: Мікроекономіка, Міжнародна економіка
Короткий зміст навчальної програми: - Макроекономічні показники економічної діяльності в системі національних рахунків, макроекономічна нестабільність, споживання, заощадження та інвестиції;
- Макроекономічний аналіз: сукупний попит та сукупна пропозиція. макроекономічна рівновага, модель сукупних видатків та економічна рівновага, макроекономічна модель IS-LM;
- Фіскальна політика, бюджетні дефіцити і державний борг, фінансові ринки. гроші і банківська справа, механізм грошово-кредитної політики, міжнародні аспекти національної економіки, механізм зовнішньоекономічної політики, проблеми економічного розвитку сучасного світу.
Опис: Тема 1. Предмет, метод та функції макроекономіки
Тема 2. Макроекономічні показники в системі національних рахунків
Тема 3. Безробіття та політика зайнятості
Механізм функціонування ринку праці. Чинники, що впливають на співвідношення попиту і пропозиції на ринку праці. Безробіття як відхилення від рівноваги. Рівень зайнятості та рівень безробіття. Види безробіття: фрикційне, структурне й циклічне. Фактичний та природний рівень безробіття і фактори, що його визначають. Розрахунок змін в обсягах ВВП під впливом відхилень безробіття від природного рівня.
Кейнсіанське пояснення безробіття. Розрив безробіття як результат неефективного попиту.
Методи та критерії оцінювання: Підсумковий контроль (100 %): поточний контроль (45%), іспит (55%)
Критерії оцінювання результатів навчання: В процесі навчання здобувач повинен продемонструвати активну навчальну діяльність протягом семестру і за результатами поточного контролю набрати від 10 до 45 балів.
До обов’язкових видів робіт поточного контролю входять:
1. Тестування, письмові опитування в аудиторії або у ВНС з тем навчальної дисципліни, які оцінюються максимум в 10 балів.
2. Робота на практичних заняттях, участь в обговоренні кейсів, розв’язання задач оцінюється максимум у 15 балів.
3. Виконання наукової (розрахунково-графічної) роботи за окремим варіантом, виконується шляхом підготовки студентом дослідження соціально-економічного розвитку регіону та формування висновків. Наукова робота оцінюється в 20 балів. Студент, який вчасно (до початку екзаменаційної сесії) не виконав усі 3 обов’язкові види робіт або не набрав 10 балів з поточного контролю, не допущений до здачі екзамену.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.Методичні вказівки для написання розрахунково-графічної роботи на тему «Дослідження макроекономічних процесів» для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти освітньо-професійної програми “Маркетинт” спеціальності 075 “Маркетинг”/ Укл.: Тревого О. І., Рисін М. В. / - Львів: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2023. – 24с.
2. Степан Панчишин. Макроекономіка – навчальний посібник, Одеса – Апріорі, 2022, 524с.
3. Макроекономіка: навчальний посібник / М. Л. Данилович–Кропивницька, П. І. Стецюк, І.О. Тивончук – Львів: Видавництво Львівської політехніки – 2017. – 292 с. – 17,0 умов. др. арк.
4. Макроекономіка: базовий електронний текст лекцій. [Електронний ресурс] / Укладачі: проф. Малий І.Й., проф. Радіонова І.Ф., доц. Куценко Т.Ф., доц. Федірко Н.В. та ін. – К.: КНЕУ, 2017 – 200 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).