Вступ до фаху "Маркетинг"

Спеціальність: Маркетинг
Код дисципліни: 6.075.00.O.002
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: Д.е.н., доц. Назар Глинський
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Ознайомлення студентів з майбутньою спеціальністю, введення їх в середовище маркетингової діяльності підприємств
Завдання: Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. Здатність продукувати нові ідеї, проявляти креативність, здатність до системного мислення. Здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різних джерел. Визначеність і наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов’язків. Здатність працювати самостійно і в команді, здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності). Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. Підприємницький дух, ініціативність через здатність ефективно використовувати на практиці різні теорії в управлінні наукою та в області ділового адміністрування. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
Результати навчання: Демонструвати знання та розуміння теоретичних основ та принципів провадження маркетингової діяльності. Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань у сфері маркетингу. Визначати функціональні області маркетингової діяльності ринкового суб’єкта та їх взаємозв’язки в системі управління, розраховувати відповідні показники, які характеризують результативність такої діяльності. Виконувати функціональні обов’язки в групі, пропонувати обґрунтовані маркетингові рішення. Демонструвати відповідальність у ставленні до моральних, культурних, наукових цінностей і досягнень суспільства у професійній маркетинговій діяльності. Здатність продемонструвати знання основних складових у сфері розроблення маркетингової товарної, цінової, збутової та комунікаційної політики підприємства з урахуванням максимального задоволення потреб споживачів та існуючих ризиків. Збирати та аналізувати необхідну інформацію, розраховувати економічні та маркетингові показники, оцінювати ризики прийняття управлінських рішень з метою удосконалення управління процесом продажу. Здатність ефективно застосовувати сучасні маркетингові концепції, принципи та підходи у процесі надання різних видів послуг для визначення напрямків розвитку обраної сфери для постійного професійного розвитку. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності. Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб га/або груп осіб. Здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізит: --- кореквізити: «Маркетинг»
Короткий зміст навчальної програми: Курс «Вступ до фаху "Маркетинг"» знайомить студентів з основами професійної діяльності в галузі маркетингу та формує загальне уявлення про функціонування маркетингових систем підприємств. У процесі навчання здобувачі опановують базові теоретичні поняття, ознайомлюються з ключовими інструментами маркетингової діяльності та вчаться аналізувати ринкове середовище. Дисципліна сприяє формуванню фахових компетентностей, необхідних для подальшого вивчення спеціальних маркетингових курсів.
Опис: Робота з аудиторією в режимі діалогу на тему «Чому Ви обрали саме спеціальність «Маркетинг»? з використанням міні-анкет та їх обговоренням. Сутність маркетингу, його роль і місце в ринковій економіці Сучасні трансформації навчального процесу у вищих навчальних закладах у світлі приєднання України до Болонського процесу. Структура навчальних планів спеціальності «Маркетинг» на різних кваліфікаційних рівнях та характеристика різних спеціалізацій в межах обраної спеціальності. Становлення і розвиток маркетингу в Україні. Створення Української Асоціації Маркетингу та інших громадських організацій, функціонування яких охоплює різні напрями маркетингової діяльності. Професійні періодичні видання з маркетингу. Роль і місце служби маркетингу на підприємстві. Її взаємозв’язки з іншими структурними підрозділами підприємства. Аналітичні і дослідницькі функції маркетингу. Маркетингові дослідження як база для формування стратегії і тактики маркетингу підприємства. Приєднання УАМ до Європейської асоціації маркетингових досліджень. Участь маркетологів у формуванні, оновленні і оптимізації товарного асортименту підприємства, його ціновій політиці. Виконання функцій дистрибуції і просування продукції на ринку, управління торговими марками. Виконання функцій дистрибуції та просування продукції на ринку Сучасні трансформації концепції маркетингу під впливом процесів інтернаціоналізації і глобалізації ринків та світової фінансової кризи.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль роботи студента: оцінювання знань студентів на підставі виконаних лабораторних робіт (оцінювання виконання ситуаційних вправ та завдань під час заняття; оцінювання участі в дискусіях, підведеннях підсумків з питань, що розглядаються на лекційному занятті); оцінювання виконання контрольних робіт (правильність обчислень, коректність висновків та рекомендацій; правильність, повнота та лаконічність відповіді під час захисту роботи). Підсумковий контроль: оцінювання знань студентів через тестування у системі ВНС Львівської політехніки. Можливе отримання оцінки лише на підставі поточної успішності.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (70%) - виконання та обговорення практичних завдань, усне опитування Підсумковий контроль (30%) – тестування та усне опитування
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Мороз Л.А., Чухрай Н.І. Маркетинг: Підручник / За ред.. Л.А. Мороз. – Львів: Бухгалтерський центр «Ажур»: 2013. – 232 с. 2. Рашкевич Ю.М. Болонський процес та нова парадигма вищої освіти: Монографія. – Львів: Вид-во Львівської політехніки: 2014. – 168 с. 3. Котлер Ф., Амстронг П. Основи маркетингу. Пер. з англ. – Київ: ВД “Діалектика”, 2020. – 944 с. 4. Котлер Ф., Картаджайя Х., Сетьяван І. Маркетинг 4.0. Від традиційного до цифрового. Київ: КМ-БУКС, 2021. – 208 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).