Вступ до фаху "Маркетинг"

Спеціальність: Маркетинг
Код дисципліни: 6.075.00.O.002
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: Д.е.н., доц. Назар Глинський
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Ознайомлення студентів з майбутньою спеціальністю, введення їх в середовище маркетингової діяльності підприємств
Завдання: Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. Здатність продукувати нові ідеї, проявляти креативність, здатність до системного мислення. Здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різних джерел. Визначеність і наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов’язків. Здатність працювати самостійно і в команді, здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності). Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. Підприємницький дух, ініціативність через здатність ефективно використовувати на практиці різні теорії в управлінні наукою та в області ділового адміністрування. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
Результати навчання: Демонструвати знання та розуміння теоретичних основ та принципів провадження маркетингової діяльності. Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань у сфері маркетингу. Визначати функціональні області маркетингової діяльності ринкового суб’єкта та їх взаємозв’язки в системі управління, розраховувати відповідні показники, які характеризують результативність такої діяльності. Виконувати функціональні обов’язки в групі, пропонувати обґрунтовані маркетингові рішення. Демонструвати відповідальність у ставленні до моральних, культурних, наукових цінностей і досягнень суспільства у професійній маркетинговій діяльності. Здатність продемонструвати знання основних складових у сфері розроблення маркетингової товарної, цінової, збутової та комунікаційної політики підприємства з урахуванням максимального задоволення потреб споживачів та існуючих ризиків. Збирати та аналізувати необхідну інформацію, розраховувати економічні та маркетингові показники, оцінювати ризики прийняття управлінських рішень з метою удосконалення управління процесом продажу. Здатність ефективно застосовувати сучасні маркетингові концепції, принципи та підходи у процесі надання різних видів послуг для визначення напрямків розвитку обраної сфери для постійного професійного розвитку. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності. Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб га/або груп осіб. Здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізит: --- кореквізити: «Маркетинг»
Короткий зміст навчальної програми: Курс «Вступ до фаху "Маркетинг"» знайомить студентів з основами професійної діяльності в галузі маркетингу та формує загальне уявлення про функціонування маркетингових систем підприємств. У процесі навчання здобувачі опановують базові теоретичні поняття, ознайомлюються з ключовими інструментами маркетингової діяльності та вчаться аналізувати ринкове середовище. Дисципліна сприяє формуванню фахових компетентностей, необхідних для подальшого вивчення спеціальних маркетингових курсів.
Опис: Робота з аудиторією в режимі діалогу на тему «Чому Ви обрали саме спеціальність «Маркетинг»? з використанням міні-анкет та їх обговоренням. Сутність маркетингу, його роль і місце в ринковій економіці Сучасні трансформації навчального процесу у вищих навчальних закладах у світлі приєднання України до Болонського процесу. Структура навчальних планів спеціальності «Маркетинг» на різних кваліфікаційних рівнях та характеристика різних спеціалізацій в межах обраної спеціальності. Становлення і розвиток маркетингу в Україні. Створення Української Асоціації Маркетингу та інших громадських організацій, функціонування яких охоплює різні напрями маркетингової діяльності. Професійні періодичні видання з маркетингу. Роль і місце служби маркетингу на підприємстві. Її взаємозв’язки з іншими структурними підрозділами підприємства. Аналітичні і дослідницькі функції маркетингу. Маркетингові дослідження як база для формування стратегії і тактики маркетингу підприємства. Приєднання УАМ до Європейської асоціації маркетингових досліджень. Участь маркетологів у формуванні, оновленні і оптимізації товарного асортименту підприємства, його ціновій політиці. Виконання функцій дистрибуції і просування продукції на ринку, управління торговими марками. Виконання функцій дистрибуції та просування продукції на ринку Сучасні трансформації концепції маркетингу під впливом процесів інтернаціоналізації і глобалізації ринків та світової фінансової кризи.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль роботи студента: оцінювання знань студентів на підставі виконаних лабораторних робіт (оцінювання виконання ситуаційних вправ та завдань під час заняття; оцінювання участі в дискусіях, підведеннях підсумків з питань, що розглядаються на лекційному занятті); оцінювання виконання контрольних робіт (правильність обчислень, коректність висновків та рекомендацій; правильність, повнота та лаконічність відповіді під час захисту роботи). Підсумковий контроль: оцінювання знань студентів через тестування у системі ВНС Львівської політехніки. Можливе отримання оцінки лише на підставі поточної успішності.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (70%) - виконання та обговорення практичних завдань, усне опитування Підсумковий контроль (30%) – тестування та усне опитування
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–0 балів – «не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю або повторного вивчення дисципліни) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач.
Рекомендована література: 1. Мороз Л.А., Чухрай Н.І. Маркетинг: Підручник / За ред.. Л.А. Мороз. – Львів: Бухгалтерський центр «Ажур»: 2013. – 232 с. 2. Рашкевич Ю.М. Болонський процес та нова парадигма вищої освіти: Монографія. – Львів: Вид-во Львівської політехніки: 2014. – 168 с. 3. Котлер Ф., Амстронг П. Основи маркетингу. Пер. з англ. – Київ: ВД “Діалектика”, 2020. – 944 с. 4. Котлер Ф., Картаджайя Х., Сетьяван І. Маркетинг 4.0. Від традиційного до цифрового. Київ: КМ-БУКС, 2021. – 208 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).