Інформаційні системи і технології фінансового контролю
Спеціальність: Облік і оподаткування
Код дисципліни: 7.071.01.E.029
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Обліку та аналізу
Лектор: к.е.н., доцент Оліховський Володимир Ярославович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
ІНТ: здатність розв’язувати складні завдання і проблеми у сфері професійної діяльності з обліку, аналізу, контролю, аудиту, оподаткування або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог
загальні компетентності:
ЗК01 – вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
ЗК03 – навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
фахові компетентності:
СК03 – здатність застосовувати теоретичні, методичні і практичні підходи щодо організації обліку, контролю, планування та оптимізації податкових розрахунків;
СК13 – здатність виконувати процедури обліково-аналітичного й контрольного забезпечення прийняття управлінських рішень з урахуванням сфери економічної діяльності суб'єкта господарювання.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
ПР02 – знати теорію, методику і практику формування облікової інформації за стадіями облікового процесу і контролю для сучасних і потенційних потреб управління суб’єктами господарювання з урахуванням професійного судження;
ПР04 – організовувати, розвивати, моделювати системи обліку і координувати діяльність облікового персоналу з урахуванням потреб менеджменту суб’єктів господарювання;
ПР06 – визначати інформаційні потреби користувачів облікової інформації в управлінні підприємством, надавати консультації управлінському персоналу суб’єкта господарювання щодо облікової інформації;
ПР14 – обґрунтовувати вибір і порядок застосування управлінських інформаційних технологій для обліку, аналізу, аудиту та оподаткування в системі прийняття управлінських рішень з метою їх оптимізації;
ПР25 (ПР22 – для ОПП Магістр) – застосовувати методики обліку, аналізу, контролю й оподаткування з урахуванням сфер економічної діяльності суб'єктів господарювання.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: – Бухгалтерський облік в управлінні підприємством;
– Податкове планування
– Фінансовий моніторинг
– Аудит оподаткування підприємств
Короткий зміст навчальної програми: Викладено основні теоретичні і практичні питання концептуальних засад побудови управлінських інформаційних систем обліку, аналізу та аудиту. Вивчаються основні теоретичні питання, пов’язані з організацією і проектуванням інформаційних систем та застосуванням автоматизованих інформаційних технологій фінансового контролю. Поглиблено висвітлені теоретичні знання з сучасних комп’ютерних технологій формують відповідні навики з автоматизації контрольних процедур. Подані основи проектування інформаційних систем фінансового контролю. Детально викладено інформаційно-технічне забезпечення фінансового контролю. На прикладах показано проектування внутрішньомашинної та позамашинної технології розв’язання задач фінансового контролю в діалоговому та пакетному режимах. Таку технологію подано у вигляді схем взаємозв'язку інформаційних масивів та програмних модулів і схем технологічного процесу розв’язання задач фінансового контролю.програмних продуктів, по автоматизації аналізу та аудиту.
Опис: Розглядаються інформаційні системи за їх видами, рівнями та функціональним призначенням; методи формулювання фінансово-контрольних, анаітичних, облікових, контрольно-ревізійних, податкових, управлінських, аудиторських задач; інформаційні технології розв’язання економічних задач у різних режимах опрацювання даних. Теоретичний матеріал охоплює вісім тем, у яких висвітлено найважливіші проблеми розвитку інформаційних систем фінансового контролю, узагальнено і систематизовано методику і організацію проєктування таких систем.
Розгляд питань проєктування управлінських інформаційних розпочина
ється із обґрунтування концептуальних засад інформаційних систем фінансового контролю.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: усне опитування та виконання письмових завдань на практичних заняттях, захист контрольних робіт; семестровий контроль (залік
Критерії оцінювання результатів навчання: – виконання практичних робіт та захист звітів (20%);
– виконання та захист домашньої контрольної роботи (20%);
– підсумковий контроль (60%, контрольний захід, залік): письмово-усна форма (60%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Регламентується Положенням Національного університету «Львівська політехніка»: Положення про організацію та проведення поточного і семестрового контролю результатів навчання студентів (СВО ЛП 03.09) та Положення про рейтингове оцінювання досягнень студентів (СВО ЛП 03.10).
Рекомендована література: 1. Шквір В.Д. Загородній А.Г., Височан О.С. Інформаційні системи і технології в обліку та аудиті: підручник. 5-те вид., доопрац. і допов. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2019. 404 с.
2. Шквір В.Д. Загородній А.Г., Височан О.С. Інформаційні системи і технології в обліку та аудиті: підручник. 4-те вид., доопрац. і допов. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2017. 404 с.
3. Краєвський В.М., Титенко Л.В., Паянок Т.М., Параниця Н.В., Богдан С.В. Управлінські інформаційні системи в обліку та оподаткуванні: навчальний посібник. Ірпінь: Університет ДФС України, 2020. 288 с.
4. Гострик О.М., Соловйова В.В. Управлінські інформаційні системи навчальний посібник. Кривий Ріг: Типографiя «Айс Принт», 2018. 173 с.
5. Сусіденко В. Т. Інформаційні системи і технології в обліку: навчальний посібник. Київ: Центр учбової літератури, 2016. 224 с.
6. Лучко М. Р., Адамик О. В. Інформаційні системи і технології в обліку й аудиті: навчальний посібник. Тернопіль: ТНЕУ, 2016. 252 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).