Облік і аудит в установах Національного банку
Спеціальність: Облік і оподаткування
Код дисципліни: 7.071.01.E.022
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Обліку та аналізу
Лектор: Лемішовська Олеся Степанівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Завдання навчальної дисципліни: набуття студентами теоретичних знань та прак¬тичних вмінь ведення бухгалтерського обліку в установах Національного банку, організації та методики проведення аудиту
Результати навчання: Студент повинен знати: особливості та зміст операційної діяльності в системі Національного банку, які впливають на побудову Плану рахунків, їх призначення та економічний зміст, відображення операцій у системі бухгалтерського обліку (емісійно-касових, депозитних, міжбанківського кредитування, операцій з цінними паперами та іноземною валютою, золотом та дорогоцінними металами), порядок організації та методику проведення аудиту в установах Національного банку.
Студент повинен уміти: застосовувати отримані знання для відображення в обліку операцій, які проводяться в установах Національного банку, здійснювати тематичні процедури під час аудиту та оформляти загальний аудиторський висновок.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Вивчення дисципліни ґрунтується на базових знаннях з дисциплін: «Бухгалтерський облік», «Фінансовий облік І», «Фінансовий облік ІІ», «Гроші та кредит», «Облік в банках», «Аудит». Супутніх та наступних навчальних дисциплін магістерського рівня підготовки «Фінансовий менеджмент», «Звітність банків».
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення навчальної дисципліни спрямоване для здобуття таких загальних та спеціальних (фахових) компетентностей, як здатність здійснювати та організовувати бухгалтерський облік, аналітичне опрацювання фінансової звітності банків з метою оцінки результатів їх діяльності та ефективності функціонування, прогнозування та регулювання фінансового стану, використовувати автоматизовані інформаційні технології для розв’язання задач в сфері обліку і аудиту в управлінні банками.
Вивчення навчальної дисципліни надасть змогу забезпечити такі результати навчання як прийняття рішень у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та прогнозування, відповідальність за розвиток професійного знання і практик, оцінку стратегічного розвитку команди.
Опис: Організація бухгалтерського обліку в установах Національного банку. Облік внутрішньо-господарської діяльності в установах Національного банку. Облік емісійно-касових операцій в установах Національного банку. Облік кредитних та депозитних операцій в установах Національного банку. Облік операцій з цінними паперами власної емісії Національного банку. Облік операцій Національного банку з іноземною валютою, монетарним золотом, дорогоцінними та банківськими металами. Організація аудиту в установах Національного банку. Методика аудиту в установах Національного банку.
Методи та критерії оцінювання: - Поточний контроль (40%): усне опитування, робота на практичному занятті, виконання контрольної роботи;
- Підсумковий контроль (60%): залік
Критерії оцінювання результатів навчання: усне опитування - 10
робота на практичних заняттях - 10
виконання та захист контрольної роботи - 20
заліковий тестовий контроль - 60
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Ситник Н.С. Банківська система: навчальний посібник / Ситник Н.С., Стасишин А.В., Блащук-Девяткіна Н.З., Петик Л.О.; за заг. ред. Н. С. Ситник. – Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2020. – 580 с.
2. Банківська система : підручник / О.М. Тридід, Б.В. Самородов, І.М.??Вядрова та ін.; за заг. ред. д-ра екон. наук, проф. Т.С. Смовженко. – Львів : «Новий Світ – 2000», 2020. – 536 с.
3. Копилюк О. І. Банківські операції: навч. посібник / Копилюк О. І., Музичка О. М. – К.: Центр учбової літератури, 2020. – 536 с.
4. Бондарчук М.К. Банківська система: навч. посібник / Бондарчук М.К., Алєкссєв І.В., Кльоба Л.Г. – Львів: Ліга-Прес, 2017,- 246 с.
5. Демчук Н.І. Банківські операції: навч.посібник / Н.І.Демчук, О.В. Довгаль, Ю.П. Владика. – Дніпро: Пороги, 2017. – 461 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).