Звітність банків
Спеціальність: Облік і оподаткування
Код дисципліни: 7.071.01.E.019
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Обліку та аналізу
Лектор: к.е.н., доц. Воськало Володимир Іванович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
загальних:
- здатність продемонструвати знання щодо порядку формування і подання звітності на практиці.
фахових:
- здатність до відображення інформації про господарські операції суб’єктів господарювання в фінансовому та управлінському обліку, їх систематизації, узагальнення у звітності та інтерпретації для задоволення інформаційних потреб осіб, що приймають рішення.
Результати навчання: Результати навчання: У результаті вивчення модуля студент повинен:
засвоїти: методику та порядок складання та подання різних форм звітності банківськими установами, основні вимоги щодо форм фінансової та статистичної звітності банку, відповідність звітності банків національним та міжнародним стандартам з бухгалтерського обліку.
уміти: складати та подавати фінансову і статистичну звітність щодо роботи банку, його операцій, ліквідності, платоспроможності, прибутковості, а також інформацію афілійованих осіб банку з метою оцінки фінансового стану банку.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Необхідні обов’язкові попередні та супутні модулі:
пререквізит: Облік і фінансова звітність за міжнародними стандартами
кореквізит: Облікові технології банківських операцій
Короткий зміст навчальної програми: Зміст модуля: Основні форми та види звітності банківських установ. Основні види фінансової звітності комерційних банків. Форми та види статистичної звітності банків. Форми та порядок подання внутрішньої звітності банківських установ. Порядок складання та подання звітності Національному банку України. Відповідність звітності банків національним та міжнародним стандартам з бухгалтерського обліку. Використання програм електронного оброблення інформації для передачі звітності комерційними банками.
Опис: Основні форми та види звітності банківських установ. Основні види фінансової звітності комерційних банків. Форми та види статистичної звітності банків. Форми та порядок подання внутрішньої звітності банківських установ. Порядок складання та подання звітності Національному банку України. Відповідність звітності банків національним та міжнародним стандартам з бухгалтерського обліку. Використання програм електронного оброблення інформації для передачі звітності комерційними банками.
Методи та критерії оцінювання: Методи і критерії оцінювання:
Поточний контроль (40 %): розв'язування задач, усне опитування, контрольна робота
Підсумковий контроль (60%): залік (письмова компонента)
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (40 %): розв'язування задач, усне опитування, контрольна робота
Підсумковий контроль (60%): залік (письмова компонента)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Рекомендована література:
1. Бухгалтерський облік і звітність у комерційних банках: навчальний посібник / С.А. Алєксєєнко – К. : Аграрна освіта, 2019. – 418 с.
2. Варцаба М.І. Облік у банках (у таблицях і схемах): навч. посібник - Ужгород: в-тво УЖНУ “Говерла”, 2016. – 184 с.
3. Литвин Н.Б. Фінансовий облік у банках (у контексті МСФЗ). – К, Центр навчальної літератури, 2019.- 676 с.
4. Облік у банках: підручник / О.Г. Коренєва, Н.Г. Маслак, Н.Г. Слав’янська, Т.Г. Савченко. – Суми: Університетська книга, 2017.- 668с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).