Стартапи в інноваційному бізнес-середовищі
Спеціальність: Управління інноваційною діяльністю
Код дисципліни: 7.073.10.E.020
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: к.е.н., доц. Литвин І.В.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення теоретичних положень і прикладних рекомендацій щодо формування системи управління стартапами
Результати навчання: У результаті вивчення модуля студент повинен:
- розуміти сутність основних понять інвестиційного та венчурного менеджменту; вивчити класифікації видів венчурних підприємств та венчурних фондів, ознайомитись із організаційними формами венчурного підприємництва;
- вивчити механізми взаємодії венчурних інвесторів, венчурних капіталістів та інноваторів;
- знати особливості планування та організування внутрішніх, зовнішніх і "незалежних" венчурів на підприємствах;
- вивчити передумови розвитку венчурного бізнесу в Україні та світі;
- розвинути навички для написання бізнес-презентацій та бізнес-планів для венчурних інвесторів;
- сформувати вміння пошуку, оцінювання та вибору потенційних індивідуальних та інституційних інвесторів менеджерами інноваційних підприємств;
- освоїти навички оцінювання економічної ефективності венчурного фінансування проектів і критерії прийняття рішень про доцільність реалізації проектів венчурних інвесторів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Немає.
Короткий зміст навчальної програми: Інвестиційний та венчурний менеджмент. Планування венчурної діяльності: пошук венчурних інвесторів, написання бізнес-плану венчурного проекту, планування фінансового забезпечення та виходу з венчурного бізнесу. Організування венчурної діяльності: схеми венчурного інвестування та форми венчурних організацій. Мотивування, контроль та регулювання венчурної діяльності: схеми мотивування, напрями та ключові індикатори контролювання за етапами венчурної діяльності. Оцінювання ефективності венчурної діяльності.
Опис: ТЕМА 1. Роль венчурного бізнесу у створенні інновацій та інноваційного розвитку країн та регіонів.
ТЕМА 2. Інноваційна діяльність та інноваційні процеси на підприємствах: сутність, особливості управління
ТЕМА 3. Джерела фінансування інноваційної діяльності. Традиційні та нові альтернативні методи фінансування інноваційних підприємств у період глобалізації.
ТЕМА 4. Процес венчурного інвестування стартап-проектів.
ТЕМА 5. Типи фірм з венчурним капіталом та стадії їх життєвого циклу.
ТЕМА 6. Стартапи – нове явище в інноваційному підприємництві.
ТЕМА 7. Суть та об’єкти інноваційної інфраструктури, їх роль в забезпеченні інноваційних процесів залежно від етапу розвитку підприємства.
ТЕМА 8. Венчурна інфраструктура: класифікація, особливості формування.
ТЕМА 9. Венчурні інвестори та їх типи .
ТЕМА 10. Венчурна діяльність та стартап-проекти: суть та особливості управління.
ТЕМА 11. Бізнес-моделювання: основні шаблони та процеси бізнес-моделювання стартапів.
ТЕМА 12. Особливості розробки презентації та бізнес-плану стартап-проекту.
ТЕМА 13. Системи державної і недержавної підтримки та розвитку інноваційної венчурної діяльності провідних країн світу.
ТЕМА 14. Основні тенденції розвитку стартап-індустрії у світі.
ТЕМА 15. Стан та перспективи розвитку стратап-підприємництва в Україні.
Методи та критерії оцінювання: - Поточний контроль (30%): усне опитування, лабораторні роботи.
- підсумковий контроль (70%): тестування (50%), усна відповідь (20%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Підсумкова семестрова оцінка за вивчення дисципліни формується за 100-бальною шкалою і з переведенням у національну шкалу:
• оцінка «відмінно» (88-100 балів) виставляється за глибокі знання навчального матеріалу, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їх взаємозв’язку і розвитку, чітко, лаконічно, логічно послідовно відповідати на поставлені питання, вміння застосовувати теоретичні положення при розв’язуванні практичних завдань;
• оцінка «добре» (80-87 балів) виставляється за міцні знання навчального матеріалу, включаючи розрахунки, аргументовані відповіді на поставлені питання, вміння застосовувати теоретичні положення при розв’язанні практичних завдань;
• оцінка «добре» (71-79 балів) виставляється за міцні знання навчального матеріалу, включаючи розрахунки, аргументовані відповіді на поставлені питання, які, однак, містять певні (несуттєві) неточності, за вміння застосовувати теоретичні положення при розв’язанні практичних завдань;
• оцінка «задовільно» (61-70 балів) виставляється за посередні знання навчального матеріалу, мало аргументовані відповіді, слабке застосування теоретичних положень при розв’язанні практичних завдань;
• оцінка «задовільно» (50-60 балів) виставляється за слабкі знання навчального матеріалу, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності його викладання, за слабке застосування теоретичних положень при розв’язанні практичних завдань;
• оцінка «незадовільно» з можливістю повторного складання екзамену (26-49 балів) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу, суттєві помилки у відповідях на питання, невміння застосувати теоретичні положення при розв’язанні практичних завдань;
• оцінка «незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням модуля (навчальної дисципліни) (00-25 балів) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу, суттєві помилки у відповідях на питання, невміння орієнтуватися при розв’язанні практичних завдань, незнання основних фундаментальних положень.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. David Gladstone, Laura Gladstone. Venture Capital Handbook: An Entrepreneur's Guide to Raising Venture Capital, Revised and Updated Edition. New Jersey: Prentice Hall PTR, 2002. – 424p.
2. Kuzmin O.E., Lytvyn I.V., Ossik Yu.I. Venturing: teaching manual. – Karaganda, 2015. – 312 p.
3. Кузьмін О.Є., Литвин І.В., Сухоребська О.Я. Особливості функціонування та контролювання діяльності венчурних організацій: [монографія] / О.Є. Кузьмін, І.В. Литвин, О.Я. Сухоребська // Видавництво «Ліга-Прес» - 2013. – 182 с.
4. Кузьмін О.Є. Венчурний бізнес: [навч. посібник з грифом МОН]. /О.Є. Кузьмін, І.В. Литвин. - К: «Знання», 2012. - 350 с.
5. Кузьмін О.Є. Венчурний бізнес: теоретичні аспекти та практика: [навч. посібник-практикум] /О.Є. Кузьмін, І.В. Литвин. - Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2011. - 168 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Стартапи в інноваційному бізнес-середовищі (курсова робота)
Спеціальність: Управління інноваційною діяльністю
Код дисципліни: 7.073.10.E.022
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: к.е.н., доц. Литвин І.В.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Предметом навчальної дисципліни є теоретико-методологічні та практичні основи управління стартап-організаціями, особливості та передумови становлення венчурного бізнесу в Україні та світі.
Результати навчання: У результаті вивчення модуля студент повинен:
- сформувати навички використання різних схем венчурного фінансування проектів;
- розвинути здібності при складанні ефективних бізнес-пропозицій та цільового написання бізнес-планів для потенційних венчурних інвесторів;
- вивчити напрями пошуку венчурного капіталу для розвитку підприємницької діяльності;
- розвинути навички з пошуку, оцінювання та вибору потенційних індивідуальних та інституційних інвесторів, навичок укладання угод щодо залучення венчурного капіталу, формування структури капіталу венчурного підприємства відповідно до існуючих підходів венчурного інвестування у світі;
- сформувати навички оцінювання економічної ефективності венчурного фінансування проектів, визначення ефективності капітальних вкладень венчурного капіталу для всіх суб'єктів венчурного підприємництва.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Немає.
Короткий зміст навчальної програми: Характеристика бізнес-середовища підприємства, що планує залучати венчурний капітал. Опис інноваційного старт-апу та його інноваційної діяльності. Визначення потреби та джерел залучення венчурного капіталу. Фінансове забезпечення та реалізація інноваційного проекту венчурного старт-апу.
Опис: Історія розвитку та основні суб'єкти венчурного бізнесу. Процес венчурного фінансування: венчурний капітал, інфраструктура венчурного капіталу, джерела формування венчурного капіталу, схеми венчурного капіталу. Стартапи є основними гравцями на ринку інновацій. Етапи розвитку венчурних компаній. Венчурний менеджмент. Венчурна діяльність. Пошук венчурних капіталістів. Особливості презентації інноваційних проектів венчурним інвесторам. Затратно-орієнтований підхід в управлінні венчурними компаніями. Особливості прийняття управлінських та інвестиційних рішень венчурними фондами. Венчурні проекти: планування витрат, прогноз грошових потоків, оцінка ризиків і термінів окупності. Внутрішньокорпоративний вендінг як ефективна форма організації інноваційного бізнесу глобальних корпорацій. Планування фінансового забезпечення та реалізації проектів класичних венчур. Формування структури капіталу підприємства венчурного капіталу. Методи прогнозування майбутніх витрат венчурних фірм. Стратегії виходу з венчурного бізнесу. Особливості використання зовнішніх схем венчурних інвестиційних проектів. Оцінка ефективності діяльності венчурного капіталу. Моделі та форми державно-приватного партнерства у венчурному бізнесі. Венчурний бізнес в Україні та світі: основні тенденції та проблеми розвитку.
Методи та критерії оцінювання: Підсумковий контроль (100%): виконання і презентація курсової роботи (80%), захист - усна відповідь (20%)
Критерії оцінювання результатів навчання: -
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. David Gladstone, Laura Gladstone. Venture Capital Handbook: An Entrepreneur's Guide to Raising Venture Capital, Revised and Updated Edition. New Jersey: Prentice Hall PTR, 2002. – 424p.
2. Kuzmin O.E., Lytvyn I.V., Ossik Yu.I. Venturing: teaching manual. – Karaganda, 2015. – 312 p.
3. Кузьмін О.Є., Литвин І.В., Сухоребська О.Я. Особливості функціонування та контролювання діяльності венчурних організацій: [монографія] / О.Є. Кузьмін, І.В. Литвин, О.Я. Сухоребська // Видавництво «Ліга-Прес» - 2013. – 182 с.
4. Кузьмін О.Є. Венчурний бізнес: [навч. посібник з грифом МОН]. /О.Є. Кузьмін, І.В. Литвин. - К: «Знання», 2012. - 350 с.
5. Кузьмін О.Є. Венчурний бізнес: теоретичні аспекти та практика: [навч. посібник-практикум] /О.Є. Кузьмін, І.В. Литвин. - Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2011. - 168 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).