E-commerce менеджмент

Спеціальність: Інтернет-маркетинг
Код дисципліни: 7.075.04.E.021
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: к.е.н., доцент Леонова С.В., кафедра маркетингу та логістики к.е.н., доцент Довгунь О.С., кафедра маркетингу та логістики
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни є формування сучасної системи знань про сутність і зміст управління електронною комерцією, оволодіння базовими знаннями і навиками в області фінансових Інтернет-послуг, використання інформаційних технологій в електронному бізнесі, а також сучасних електронних платіжних систем.
Завдання: Загальних: ЗК2. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). ЗК3. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. ЗК6. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК8. Здатність розробляти проекти та управляти ними. Фахових: ФК2. Здатність коректно інтерпретувати результати останніх теоретичних досліджень у сфері маркетингу та практики їх застосування. ФК5. Здатність до діагностування маркетингової діяльності ринкового суб’єкта, здійснення маркетингового аналізу та прогнозування. ФК7. Здатність розробляти і аналізувати маркетингову стратегію ринкового суб’єкта та шляхи її реалізації з урахуванням міжфункціональних зв’язків. Фахових компетентностей професійного спрямування ФКП 4. Здатність організувати ефективну систему обслуговування клієнтів з використанням Інтернет мережі ФКП 5. Вміння ефективно ідентифікувати попередні контакти зі споживачами та формувати ефективні маркетингові рішення ФКП 6. Здатність ефективно використовувати соціальні мережі та месенджери в управлінні
Результати навчання: ПРН 1. Знати і вміти застосовувати у практичній діяльності сучасні принципи, теорії, методи і практичні прийоми маркетингу. ПРН 9. Розуміти сутність та особливості застосування маркетингових інструментів у процесі прийняття маркетингових рішень. ПРН 11. Використовувати методи маркетингового стратегічного аналізу та інтерпретувати його результати з метою вдосконалення маркетингової діяльності ринкового суб’єкта. ПРН 12. Здійснювати діагностування та стратегічне й оперативне управління маркетингом задля розробки та реалізації маркетингових стратегій, проектів і програм. ПРН 14. Формувати маркетингову систему взаємодії, будувати довгострокові взаємовигідні відносини з іншими суб’єктами ринку. ПРПС 4. Вміти визначити оптимальну модель систем електронної комерції та застосувати її функціональні можливості для проведення бізнес-операцій в мережі Інтернет. ПРПС 5. Уміння надавати (придбавати) послуги, використовуючи інформаційно-комунікаційні технології глобальної мережі Інтернет. ПРПС 6. Здатність до інтеграції маркетингових комунікацій в електронних медіа для забезпечення системності заходів просування КОМ1. Зрозуміле і не-двозначне донесення власних висновків, а також знань та пояснень, що їх обґрунтовують, до фахівців і нефахівців, зокрема, до осіб, які навчаються. КОМ2. Використання іноземних мов у професійній діяльності. АіВ1. Прийняття рішень у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підло-дів та прогнозування. АіВ2. Відповідальність за розвиток професійного знання і практик, оцінку стратегічного розвитку команди.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Управління цифровим контентом Маркетинговий менеджмент Веб-аналітика ко-реквізити: Блогінг та ремаркетинг
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «E-commerce менеджмент» покликана забезпечити студентів знаннями про сучасну методологію та технологію торгівля в мережі Інтернет, навчити усвідомлювати місце і роль маркетингу у загальній системі електронної торгівлі, розкрити історію розвитку електронної комерції як окремої дисципліни, розкрити досвід вітчизняних та зарубіжних компаній в побудові успішних комерційних проектів у мережі Інтернет, вивчити можливості створення власного Інтернет-магазину.
Опис: Сутність та роль Інтернет маркетингу у сучасному суспільстві. Види Інтернет маркетингу та їх структура. Ефективність інструментів Інтернет маркетингу та можливості для їх ідентифікації. Медійна реклама та її характерні особливості. Механізми формування контекстної реклами. Пошуковий маркетинг та роль SEO. Особливості просування у популярних соціальних мережах. Прямий маркетинг з використанням e-mail, RSS. Вірусний маркетинг: ризики та перспективи. Сутність Ітернет-брендингу.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: усне фронтальне опитування; усне індивідуальне опитування; обговорення ситуаційних завдань; ділові рольові ігри; оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень. Екзаменаційний контроль: усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (30%): робота на практичних та лабораторних заняттях, усне опитування. Підсумковий контроль (70%, екзамен): екзаменаційна контрольна робота. Виконання практичних завдань – 10 балів. На практичному занятті оцінюються: відповіді студентів, участь у дискусіях, розв’язування задач/ситуацій, доповіді на визначену тематику. За активну участь на парі студент отримує 2 бали. Якщо студент пасивно проводить час на практичних заняттях, не приймає участі в дискусіях і не відповідає на запитання викладача, він не отримує балів. Таким чином студенти мають можливість набрати максимальну кількість 10 балів протягом семестру. Виконання лабораторних робіт – 20 балів. Студент виконує 5 лабораторних робіт по 4 бали кожна. При умові правильного виконання, оформлення, вчасної здачі та знання матеріалу при захисті лабораторної роботи студент отримує 4 бали (максимум). Якщо робота містить помилки, здана невчасно або неправильно оформлена знімається по 1 балу за кожен пункт. Якщо студент виконав все згідно вимог, проте не знає матеріалу при захисті лабораторної роботи – він отримує 1 бал. Якщо студент виконав не свій варіант – робота не зараховується (студент отримує 0 балів). Оцінювання студентів заочної форми навчання. За кожне практичне заняття студенти заочної форми навчання, приймаючи участь у обговоренні ситуаційних завдань, максимально можуть отримати по 2 бали. При пасивному перебуванні на парі студент не отримує балів. Максимально студенти можуть отримати 4 бали за практичні заняття. За виконання та захист двох контрольних робіт кожен студент може максимально отримати 16 балів. За правильно виконану та вчасно здану контрольну роботу студент заочної форми навчання максимально отримує 8 балів: по 1 балу за правильну відповідь на одне теоретичне та три тестових завдання і 2 бали за правильне розв’язання ситуаційної задачі; за захист контрольної роботи максимально 3 бали.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Федишин, І.Б. (2016). Електронний бізнес та електронна комерція (опорний конспект лекцій для студентів напрямку «Менеджмент» усіх форм навчання). Тернопіль: ТНТУ імені Івана Пулюя. 2. Виноградова, О.В., & Дрокіна, Н.І. (2018). Електронний бізнес. Київ: ДУТ. URL: http://www.dut.edu.ua/uploads/l_1477_17408367.pdf 3. Плескач, В.Л. (2004) Технології електронного бізнесу. К.: Київ. нац. торг.-екон. ун-т. 4. Коляденко, С. В. (2016). Цифрова економіка: передумови та етапи становлення в Україні і у світі. Економіка. Фінанси. Менеджмент: актуальні питання науки і практики. 5. Лисак, О.І., Андрєєва, Л.О, & Тебенко, В.М. (2020). Електронна комерція: курс лекцій. Мелітополь: Люкс. URL: http://feb.tsatu.edu.ua/wp-content/uploads/2018/07/Konspekt-lektsij-Elektronna- komertsiya-2020.pdf.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).