Психодіагностика
Спеціальність: Психологія
Код дисципліни: 6.053.00.O.019
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Теоретична та практична психологія
Лектор: кандидат психологічних наук Лідія Орищин-Буждиган
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
інтегральних:
- орієнтуватися в різноманітних видах тестів, щоб вибрати необхідні для вирішення певної проблеми;
загальних:
3К 1. Здатність переносити теоретичні знання в площину практики, ефективно виконувати конкретні практичні завдання.
ЗК 2. Знання та розуміння предметної області та специфіки професійної діяльності.
фахових:
СК 1. Здатність оперувати категоріально-понятійним апаратом психології
СК 5. Здатність використовувати валідний і надійний психодіагностичний інструментарій.
Результати навчання: Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання:
ПРН 1. Аналізувати та пояснювати психічні явища, ідентифікувати психологічні проблеми та пропонувати шляхи їх розв’язання.
ПРН 5. Обирати та застосовувати валідний і надійний психодіагностичний інструментарій (тести, опитувальники, проективні методики тощо) психологічного дослідження та технології психологічної допомоги.
ПРН 6. Формулювати мету, завдання дослідження, володіти навичками збору первинного матеріалу, дотримуватися процедури дослідження.
КОМ 2. Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни:
Психологія особистості
Загальна психологія
Супутні та наступні навчальні дисципліни:
Соціальна психологія
Експериментальна психологія
Короткий зміст навчальної програми: У межах дисципліни розглядаються питання теоретичних основ психодіагностичного інструментацію у професійній діяльності психолога при проведенні психологічних досліджень, методи отримання, обробки та зберігання інформації, формування практичних навичок використання психодіагонстичної методології у практичній діяльності, організації інформаційного та документаційного забезпечення професійної діяльності, ефективності використання засобів психодіагностики для обробки результатів психологічних та соціально-психологічних досліджень, оформлення результатів досліджень.
Вивчення навчальної дисципліни дасть можливість цілеспрямованого і усвідомленого застосування психодіагностичних основ у виконанні функціональних обов’язків психолога.
Опис: Назви тем
Тема 1. Психодіагностика як наука і галузь психологічних знань
Тема 2. Історія психодіагностики як науки. Професійно-етичні принципи у психодіагностиці
Тема 3. Методи у психодіагностиці основні підходи до класифікації.
Тема 4. Практичне застосування психометрики
Тема 5. Психодіагностичний процес: структурні особливості
Тема 6. Проективна психодіагностика
Тема 7. Особистісна психодіагностика
Тема 8. Психодіагностика здібностей, задатків. Псидодіагностичний інструментарій у навчальній діяльності
Тема 9. Візуальна психодіагностика у практиці психолога.
Тема 10. Психодіагностичне дослідження та його різновиди.
Методи та критерії оцінювання: Методами діагностики результатів навчання студентів з навчальної дисципліни «Психодіагностика» є такі:
- усне опитування; здійснюється під час лекційних, практичних та індивідуально-консультативних занять з метою виявлення рівня засвоєння студентами знань, навичок і вмінь, а також при складанні перед комісією диференційного заліку (за теоретичним матеріалом);
- письмовий контроль (письмові експрес-опитування; контрольні роботи);
- письмові відповіді на екзамені у вигляді розвя’зання тестів 3-х рівнів складності (складаються варіанти однакових за складністю тестів), які охоплюють матеріал навчальної дисципліни; максимальна кількість балів за розв’язання тестів під час письмової складової екзаменаційного контролю становить 40 балів);
- тестування (використання педагогічних тестів): експрес-тестування на лекційних, практичних та індивідуально-консультативних заняттях;
- виконання практичних завдань з кожної теми за допомогою системи Мооdlе;
- самостійне виконання практичних завдань за допомогою системи Мооdlе.
Критерії оцінювання результатів навчання: У IV семестрі передбачений екзамен. Кафедра встановила таку шкалу максимальних балів за поточний контроль (ПК), екзаменаційний контроль (письмову і усну компоненти) та разом за дисципліну
Разом за ПК 40
письмова компонента 50
усна компонента 10
Разом за дисципліну 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Основна література:
1. Галян І.М. Психодіагностика : навч. посіб. / Ігор Михайлович Галян. – К. : Академвидав, 2009. – 464 с.
2. Корольчук М.С., Осьодло В.І. Психодіагностика: Навч. пос. К.: Ельга, Ніка-Центр, 2005 – 345 с.
3. Моргун В.Ф., Тітов І.Г. Основи психологічної діагностики. Навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів/Моргун ВФ, Титов ІГ–К.: Видавничий Дім «Слово. 2009. – 464 с.
Інтернет–ресурси
Діагностика готовності дітей до школи / [упоряд.: О. Дєдов] – Хотин, 2014. – 194с. ? [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://bezlyudivka-lyceum.edu.kh.ua.
Краснова Н.В. Роль діагностики у професійній діяльності соціального педагога / [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://archive.nbuv.gov.ua/portal/natural/NVUu/Ped/2008_15/krasnova.pdf
Парфенович І. Соціальна діагностика (лекції) [Електронний ресурс] / І. Парфенович. Режим доступу: http://studentam.net.ua/content/category/35/208/114/
Психологічні тести : [Електронний ресурс]. – Режим доступу : www. psyfactor.org/lybr101.htm
Психологічні тести : [Електронний ресурс]. – Режим доступу : www.psylist.net/praktikum.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).