Загальна психологія , частина 1

Спеціальність: Психологія
Код дисципліни: 6.053.00.O.004
Кількість кредитів: 8.00
Кафедра: Теоретична та практична психологія
Лектор: Білозерська Світлана Іванівна, Борисенко Зоряна Тарасівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета навчальної дисципліни – формування психологічної професійної компетентності майбутніх психологів в галузі «Загальної психології», а зокрема, ознайомлення студентів із базовими поняттями, феноменами, теоретичними та прикладними проблемами психології, закономірностями функціонування психіки людини, пізнавальними психічними процесами, особливостями емоційно-вольової сфери особистості, індивідуальною неповторністю у функціонуванні пізнавальної, емоційно-вольової, спонукальної сфери, закласти фундамент психологічних знань, які будуть поглиблені вивченням інших психологічних дисциплін. Завданнями курсу передбачено: - ознайомлення студентів із базовими поняттями у психології, такими як об’єкт, предмет психології, методологія та методи психологічного дослідження, психіка, свідомість, несвідоме; - надання студентам теоретичних знань щодо психологічної структури особистості, її індивідуальної неповторності, особливостей функціонування спонукальної сфери, діяльності та активності людини; - ознайомлення студентів із теоретичними підходами щодо аналізу структури психіки людини, зокрема, психоаналітичними, поведінковими, гуманістичними, когнітивними, екзистенційними, диспозиційними
Завдання: ІК. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у певній галузі професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів відповідної науки і характеризується комплексністю та невизначеністю умов ЗК. 1.- Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях; ЗК. 2. - Знання та розуміння предметної області та специфіки професійної діяльності. фахові компетентності: СК. 1.- Здатність оперувати категоріально-понятійним апаратом психології; СК. 2. - Здатність до ретроспективного аналізу вітчизняного та зарубіжного досвіду, розуміння природи виникнення, функціонування та розвитку психічних явищ. СК 3. Здатність до розуміння природи поведінки, діяльності та вчинків (зокрема, в контексті організації заходів раннього втручання).
Результати навчання: ПРН 1. Аналізувати та пояснювати психічні явища, ідентифікувати психологічні проблеми та пропонувати шляхи їх розв’язання ПРН 2. Розуміти закономірності та особливості розвитку і функціонування психічних явищ в контексті професійних завдань АіВ 2. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб, здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Вступ до спеціальності. Загальна психологія. Ч. ІІ. Анатомія та фізіологія центральної нервової системи. Психологія особистості. Загальна психологія з практикумом. Психологія ментального здоров’я
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Загальна психологія з практикумом» (ОК 3) є обов’язковою академічною та методичною складовою навчального плану ОКР «Бакалавр» (053 Психологія), зміст якої побудований за структурно-логічною схемою: базова термінологія – інформаційний масив про особливості становлення психології як науки про психіку (предмет, об’єкт, методи дослідження) – теоретико-прикладне застосування інформації – можливості дослідження психіки особистості, вияву індивідуальної неповторності».
Опис: Вступ до психології. Психологія як наука. Етапи розвитку психології. Галузі психологічної науки. Природничо-наукові основи психології. Методологічні принципи психологічного дослідження та етапи його проведення. Методи сучасної психології. Психіка у філогенезі та історіогенезі.Природа та сутність психіки людини.Індивідуальна свідомість. Несвідоме. особистість. Темрамент. Характер. Здібності. Мотиваційна сфера.
Методи та критерії оцінювання: 1) усне опитування; здійснюється під час лекційних, практичних та індивідуально-консультативних занять з метою виявлення рівня засвоєння студентами знань, формування навичок, вмінь і здатностей аналізу психічного світу особистості; 2) письмовий контроль: - виконання завдань практикуму, письмова контрольна робота (відповіді на питання лекційного курсу, вирішення практичних завдань тощо); - письмові поточні опитування; - дві контрольні роботи для студентів ЗФН; 3) побічне спостереження: під час практичних занять, рольових та ділових ігор та ін.; 4) дискусії: під час практичних та індивідуально-консультативних занять, колоквіумів; 5) метод проблемних ситуацій; 6) тестування (використання тестів): експрес-тестування на лекційних, практичних та індивідуально-консультативних заняттях 7) екзамен.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (Практичні заняття) - 40 б. Екзаменаційний контроль: Письмова компонента 50 Усна компонента 10 Всього за виконання практичних робіт студент може максимально отримати 35 балів. Виконання тестових завдань у ВНС (для студентів ДФН) оцінюється максимально – 5 балів. Контрольна робота (для студентів ЗФН) оцінюється максимально – 10 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Білозерська С. Мащак С. Загальна психологія: практичні заняття (частина І). Тзов "Трек ЛТД". Дрогобич, 2022. 287 с. Методичні матеріали до практичних занять, самостійної та контрольної роботи (укладачі – к.п.н., доцент Мащак С. О, к.п.н Кочергіна І. А). - Поліщук В.М. Методичні вказівки для виконання спланованих форм навчальної роботи (практичні заняття, самостійна робота, підготовка до екзаменів). Львів: НУ «Львівська політехніка», 2016. 12 с. Варій М. Й. Загальна психологія: підручник: у 2 т. 5- те вид., виправл. і доповн. Л.: Апріорі, 2016. Т. 1. 382 с. Дуткевич Т. Загальна психологія. Теоретичний курс. Центр учбової літератури, 2021. 388 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).