Адміністративно-правове регулювання інноваційної діяльності
Спеціальність: Правознавство
Код дисципліни: 7.081.01.M.009
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Адміністративне та інформаційне право
Лектор: Лук'янова Г. Ю.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетентності (ЗК):
ЗК1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та
синтезу.
ЗК2. Здатність проводити дослідження на відповідному
рівні.
ЗКЗ. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу
інформації з різних джерел.
ЗК4. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.
ЗК5. Здатність спілкуватися іноземною мовою у
професійній сфері як усно, так і письмово.
ЗК6. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
ЗК7. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
ЗК8. Здатність спілкуватися з представниками інших
професійних груп різного рівня (з експертами з інших
галузей знань/видів економічної діяльності).
ЗК9. Здатність працювати в міжнародному контенті.
ЗК10. Здатність розробляти проєкти та управляти.
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності (СК):
СК1 Здатність застосовувати принципи верховенства
предметні права для роз’яснення складних задач і проблем, у тому
компетентності числі, у ситуаціях правової невизначеності.
СК2 Здатність аналізувати та оцінювати вплив правової
системи Європейського Союзу на правову систему
України.
СК4. Здатність оцінювати взаємодію міжнародного
права та міжнародних правових систем з правовою
системою України.
СК5. Здатність використовувати сучасні правові
доктрини та принципи у правотворчості та в процесі
застосовування інститутів публічного і приватного
права, а також кримінальної юстиції.
СК6 Здатність обґрунтовувати та мотивувати правові
рішення, давати розгорнуту юридичну аргументацію.
СК7. Здатність застосовувати знання та розуміння
основних засад (принципів) та процедур судочинства в
Україні.
СК10. Здатність ухвалювати рішення у ситуаціях, що
вимагають системного, логічного та функціонального
тлумачення норм права, а також розуміння
особливостей практики їх застосування.
СК12. Здатність розвивати та утверджувати етичні
стандарти правничої діяльності, стандарти професійної
незалежності та відповідальності правника.
СК14. Здатність самостійно готувати проекти
нормативно-правових актів, обґрунтовувати суспільну
обумовленість їх прийняття, прогнозувати результати їх
впливу на відповідні суспільні відносини.
СК15. Здатність самостійно готувати проекти актів
правозастосування, враховуючи вимоги щодо їх
законності, обґрунтованості та вмотивованості.
ПК6.1 Здатність розуміти правові механізми у сфері
інформаційної безпеки.
ПК6.2 Здатність орієнтуватись в системі правового
забезпечення електронного урядування в публічному
управлінні.
ПК6.3 Здатність аналізувати проблеми правового
регулювання інформаційно-комунікаційної сфери.
ПК6.4 Формувати власні обґрунтовані судження на
основі аналізу відомої проблеми.
Результати навчання: РН 3. Проводити збір, інтегрований аналіз та узагальнення матеріалів з різних джерел, включаючи наукову та професійну літературу, бази даних, цифрові, статистичні, тестові та інші, та перевіряти їх на достовірність, використовуючи сучасні методи
дослідження.
РН 4. Здійснювати презентацію свого дослідження з правової теми, застосовуючи першоджерела та прийоми правової інтерпретації складних комплексних проблем, що постають з цього дослідження, аргументувати висновки.
РН 8. Оцінювати достовірність інформації та надійність джерел, ефективно опрацьовувати та використовувати інформацію для проведення наукових досліджень та практичної діяльності.
РН 14. Обґрунтовувати правову позицію на різних
стадіях правозастосування.
РН 17. Інтегрувати необхідні знання та розв’язувати складні задачі правозастосування у різних сферах професійної діяльності.
ПС6.1 Демонструвати знання особливостей правовогозабезпечення інформаційної безпеки.
ПС6.2 Володіти знаннями у сфері правового забезпечення електронного урядування в публічному управлінні.
ПС6.3 Пояснювати характер проблем правового
регулювання інформаційно-комунікаційної сфери.
ПС6.4 Формулювати обґрунтовані висновки та рекомендації щодо правового забезпечення інформаційної безпеки галузі.
АВ1 Управління робочими або начальними процесами,
які є складними, непередбачуваними та потребують нових стратегічних підходів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни:
1. Актуальні проблеми адміністративного права та процесу (судова практика).
Наступні навчальні дисципліни:
1. Проблеми правового регулювання інформаційно-комунікаційної сфери.
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення курсу передбачає здобуття знань про поняття та види інноваційної діяльності, правовий статус технологічних та наукових парків в Україні, правове регулювання франчайзингу, фінансування інноваційної діяльності, зарубіжний досвід правового регулювання інноваційної діяльності, державне забезпечення інноваційної діяльності в Україні, проблеми та перспективи розвитку інноваційної діяльності в Україні
Опис: Загальні положення правового регулювання інноваційної діяльності в Україні. Поняття та види інноваційної діяльності. Правовий статус технологічних та наукових парків в Україні. Правове регулювання франчайзингу. Фінансування інноваційної діяльності. Зарубіжний досвід правового регулювання інноваційної діяльності. Державне забезпечення інноваційної діяльності в Україні. Проблеми та перспективи розвитку інноваційної діяльності в Україні.
Методи та критерії оцінювання: Засобами діагностики знань (успішності навчання, якісних та кількісних показників) виступають: проведення поточного і семестрового контролю знань студентів.
Підсумкова оцінка з навчальної дисципліни для студентів складається з оцінки поточного контролю результатів навчання упродовж семестру та оцінки результату навчання при виконанні індивідуального науково-дослідного завдання.
Поточний контроль знань є органічною частиною всього навчального процесу і слугує засобом виявлення ступеня сприйняття (засвоєння) навчального матеріалу з дисципліни.
Поточний контроль проводиться у таких формах: фронтального стандартизованого усного опитування студентів за основними питаннями дискурсу; фронтальної перевірки виконання індивідуальних завдань; виклику окремих студентів для самостійного розв'язування практичних завдань чи ситуацій (казусів); опитування з використанням методу «мікрофон».
Критерії оцінювання результатів навчання: - усне опитування на семінарських заняттях – 70 балів;
- виконання індивідуального науково-дослідного завдання – 30 балів.
Разом – 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Рекомендована література:
1. Аналіз правового регулювання діяльності інноваційних структур, підтримки малого та середнього підприємництва в Україні (регіональний аспект): наукове видання / за ред. С. В. Глібка, Ю. Є. Атаманової, О. В. Черкасова. Харків : Право, 2018. 96 с.
2. Колосінська М.І., Шапка Є.В. Інноваційний рейтинг України: шляхи його покращення на основі європейського досвіду. Глобальні та національні проблеми економіки. 2018. Випуск 23. С. 82-87.
3. Проблеми та перспективи розвитку інноваційної діяльності в Україні : матеріали ХІ Міжнародного бізнесфоруму (Київ, 22 березня 2018 р.) / відп. ред. А.А. Мазаракі. Київ : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2018. 200 с.
4. Проблеми нормативно-правового забезпечення інноваційної діяльності та шляхи їх вирішення : конференція (м. Київ, 27 вересня 2017), відп. ред. В.С. Шовкалюк. Київ : Київський національний університет імені Тараса Шевченка, 2017. 188 с.
Навчально-методичне забезпечення:
1. Робоча програма навчальної дисципліни «Адміністративно-правове регулювання інноваційної діяльності» для здобувачів освіти за освітньою програмою «Право» (укладачі: Скочиляс-Павлів О.В.)
2. Методичні вказівки для підготовки до семінарських занять та самостійної роботи (укладачі – Скочиляс-Павлів О.В.).
3. Віртуальне навчальне середовище дисципліни «Адміністративно-правове регулювання інноваційної діяльності». URL: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=6590
Інформаційні ресурси:
1. Офіційний веб-сайт Національного агентства України з питань державної служби. URL : https://nads.gov.ua/
2. Офіційний веб-сайт Верховної Ради України. URL: http://rada.gov.ua/
3. Офіційний веб-сайт Кабінету Міністрів України. URL: http://www.kmu.gov.ua/
4. Офіційний веб-сайт Президента України. URL: http://www.president.gov.ua
5. Єдиний державний вебпортал електронних послуг. URL: https://my.gov.ua/info/services
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).