Проблеми правового регулювання інформаційно-комунікаційної сфери

Спеціальність: Правознавство
Код дисципліни: 7.081.01.E.056
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Адміністративне та інформаційне право
Лектор: Чистоклетов Л.Г.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни «Проблеми правового регулювання інформаційно-комунікаційної сфери» є комплексна підготовка студентів-правників з метою формування і розвитку їх професійної компетенції в інформаційно-комунікаційній сфері та у сфері інформаційної безпеки.
Завдання: ЗК8. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності). ЗК9. Здатність працювати в міжнародному контенті. Спеціальні (фахові, предметні) компетентності (СК): СК6. Здатність обґрунтовувати та мотивувати правові рішення, давати розгорнуту юридичну аргументацію. Компетентності професійного спрямування (ПК): ПК6.4 Формувати власні обґрунтовані судження на основі аналізу відомої проблеми.
Результати навчання: ПС6.3. Пояснювати характер проблем правового регулювання інформаційно-комунікаційної сфери. Зн2. Критичне осмислення проблем у галузі та на межі галузі знань. Ум2. Здатність інтегрувати знання та розв’язувати складні задачі у широких або мультидисциплінарних контекстах. К1. Зрозуміле недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема, до осіб, які навчаються. АіВ1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Адміністративне право Інформаційне право Правове забезпечення інформаційної безпеки
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Проблеми правового регулювання інформаційно-комунікаційної сфери» дозволить здобувачам отримати знання правових режимів інформації та інформаційних ресурсів; реалізації інформаційно-правових відносин у інформаційно-комунікаційній сфері; інформаційної безпеки інформаційних ресурсів; проблем інформаційної культури та інформаційної етики; корпоративного та відомчого регулювання у національному інформаційному просторі і в інформаційно-комунікаційних мережах.
Опис: Нормативно-праве регулювання правових режимів інформації і інформаційних ресурсів; Формування та реалізація інформаційно-правових відносин у інформаційно-комунікаційній сфері; Інформаційна безпека інформаційних ресурсів; Обмеження доступу до інформації провайдерами; Інформаційні системи; Відносини, що формуються під час використання хмарних обчислень; Забезпечення інформаційної безпеки і безпеки інформаційних ресурсів; Проблеми інформаційної культури і інформаційної етики; Корпоративне та відомче регулювання в національному інформаційному просторі і в інформаційно-комунікаційних мережах, у тому числі соціальних мережах; Правова природа інформаційних відносин з позиції філософії і соціології права; Особливості інституційної структури правового регулювання інформаційно-комунікаційної сфери; Джерела інформаційного міжнародного права; Особливості використання інформаційних технологій у публічному управлінні; Вплив правового регулювання інформаційно-комунікаційної сфери на національну безпеку у контексті забезпечення територіальної цілісності та суверенітету.
Методи та критерії оцінювання: Засобами діагностики знань (успішності навчання, якісних та кількісних показників) виступають: проведення поточного і семестрового контролю знань студентів. Підсумкова оцінка з навчальної дисципліни «Проблеми правового регулювання інформаційно-комунікаційної сфери» для студентів денної форми навчання складається з оцінки поточного контролю результатів навчання упродовж семестру та оцінки результату навчання при проведенні контрольного заходу під час семестрового контролю у формі екзамену. Поточний контроль знань є органічною частиною всього навчального процесу і слугує засобом виявлення ступеня сприйняття (засвоєння) навчального матеріалу з дисципліни «Проблеми правового регулювання інформаційно-комунікаційної сфери». Поточний контроль проводиться у таких формах: фронтального стандартизованого усного опитування студентів за основними питаннями дискурсу; фронтальної перевірки виконання індивідуальних завдань; виклику окремих студентів для самостійного розв'язування практичних завдань чи ситуацій (казусів); опитування з використанням методу «мікрофон»; тестування знань студентів із відповідної теми лекційного курсу; письмової контрольної роботи (відповіді на питання лекційного курсу, вирішення практичних завдань, тестових завдань). Семестровий контроль: СК з дисципліни «Проблеми правового регулювання інформаційно-комунікаційної сфери» проводиться у формі екзамену в терміни, передбачені графіком навчального процесу. Екзамен – це форма СК результатів навчання студента з навчальної дисципліни за семестр. Екзамен з навчальної дисципліни проводить лектор за участю асистента чи іншого викладача, який вів практичні заняття з дисципліни.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК): - усне опитування на семінарських заняттях – 30 балів; - виконання індивідуального науково-дослідного завдання – 10 балів. Разом за ПК – 40 балів Екзаменаційний контроль (ЕК): - письмова компонента – 50 балів - усна компонента -10 балів Разом за ЕК – 60 балів Разом за дисципліну – 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Поточний контроль здійснюється під час проведення практичних (семінарських) занять за накопичувальною системою. Усне опитування 1 бал - студент повному обсязі володіє навчальним матеріалом, вільно самостійно та аргументовано його викладає під час усного виступу, глибоко та всебічно розкриває зміст теоретичних питань та практичних завдань, використовуючи при цьому нормативні джерела, судову практику, обов’язкову та додаткову наукову літературу. 0,5 бали – студент достатньо повно володіє навчальним матеріалом, обґрунтовано його викладає під час усних виступів та письмових відповідей, в основному розкриває зміст теоретичних питань та практичних завдань, проте при викладанні окремих питань допускає неточності та незначні помилки, недостатньо використовує судову практику при вирішенні задач (завдань). 0 балів – студент не володіє навчальним матеріалом та не в змозі його викласти, не розуміє змісту теоретичних питань та практичних завдань. Таким чином, за 30 семінарських занять студент може отримати 30 балів. Індивідуальне науково-дослідне завдання (презентація, тези) оцінюється за 10-бальною шкалою. Якість індивідуального науково-дослідного завдання оцінюється за такими критеріями: відповідність індивідуального науково-дослідного завдання темі, рекомендаціям щодо його виконання (1 бал); самостійність розв’язання поставленої задачі (2 бали); наявність елементів науково-дослідного характеру (6 бали); використання комп’ютерних технологій (1 бал). Екзамен СК з дисципліни «Адміністративне право» проводиться у формі екзамену за накопичувальною системою, який складається з письмової та усної компоненти. Максимальна кількість балів за екзамен становить 60 балів і включає: 50 балів за письмову компоненту та 10 балів за усну компоненту. Письмова компонента екзамену проводиться у формі письмової роботи, що включає тестові завдання трьох рівнів складності.
Рекомендована література: Рекомендована література: 1. Hermann-Josef Blanke, Ricardo Perlingeiro The Right of Access to Public Information. Springer-Verlag GmbH Germany: part of Springer Nature, 2018. 2. Брижко В.М., Фурашев В.М. Інформаційне право та інформаційне законодавство : наукове видання. – (НДІІП НАПрН України). Київ: Видавничий дім “АртЕК”, 2020. 288 с. 3. ІТ право / [авт. кол.: О.П. Джочка, В.М. Мартин, Ю.Я. Самагальська та ін.] ; за заг. ред. О.С. Яворської. – Львів : Левада, 2017. – 470 с. – ISBN 617-7527-07-6. 4. ІТ право: проблеми і перспективи розвитку в Україні: збірник матеріалів ІІ Міжнародної науково-практичної конференції (17 листопада 2017 р.). URL: https://www.academia.edu/35173056/ 5. ІТ право: проблеми та перспективи розвитку в Україні: збірник матеріалів ІІІ-ої Міжнародної науково-практичної конференції (Львів, 7 грудня 2018 р.). URL: https://www.academia.edu/38628059 Навчально-методичне забезпечення: 1. Робоча програма навчальної дисципліни «Проблеми правового регулювання інформаційно-комунікаційної сфери» для здобувачів освіти за освітньою програмою «Правознавство» (укладачі: д.ю.н. Чистоклетов Л.Г., к.ю.н. Крикавська І.В.). 2. Методичні вказівки для підготовки до семінарських занять та самостійної роботи (укладачі: д.ю.н. Чистоклетов Л.Г., к.ю.н. Крикавська І.В.). 3. Методичні вказівки до виконання контрольних робіт (укладачі: д.ю.н. Чистоклетов Л.Г., к.ю.н. Крикавська І.В.). 4. Віртуальне навчальне середовище дисципліни «Проблеми правового регулювання інформаційно-комунікаційної сфери». URL: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=4949. Інформаційні ресурси: 1. Офіційний веб-сайт Верховної Ради України. URL: http://rada.gov.ua/ 3. Офіційний веб-сайт Кабінету Міністрів України. URL: http://www.kmu.gov.ua/ 4. Офіційний веб-сайт Президента України. URL: http://www.president.gov.ua/ 5. Єдиний державний реєстр судових рішень. URL: https://reyestr.court.gov.ua/ 6. Єдиний державний вебпортал електронних послуг. URL: https://my.gov.ua/info/services
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).