Бази даних

Спеціальність: Фінанси, банківська справа та страхування
Код дисципліни: 7.072.01.M.016
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Інформаційних систем і технологій
Лектор: Машевська Марта Володимирівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен: знати: • історію розвитку, переваги і недоліки СУБД; • моделі даних; • архітектуру побудови СУБД; • основні положення, підходи та етапи проектування бази даних; • основи проектування реляційних БД з використанням моделі "сутність-зв'язок"; • основи безпеки БД; • основи побудови і розвитку об'єктно-орієнтованих СУБД; ЗН1. Концептуальні знання, набуті у процесі навчання та професійної діяльності, включаючи певні знання сучасних досягнень фінансової науки. вміти: • проектувати бази даних з використанням ER-моделі; • проектувати реляційні бази даних на основі принципів нормалізації; УМ1. Розв'язувати складні непередбачувані задачі і проблеми у спеціалізованих сферах професійної діяльності та/або навчання, що передбачає збирання та інтерпретацію інформації (даних), вибір методів та інструментальних засобів, застосування інноваційних підходів до оцінювання результатів фінансової діяльності. К1. Доносити до фахівців і нефахівців інформації, ідеї, проблеми, рішення та власний досвід в галузі професійної діяльності. АВ1. Управляти комплексними діями або проектами, нести відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах. АВ2. Відповідати за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: -
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Бази даних» має на меті надання базових відомостей про бази даних та інформаційні системи; принципи, функції та склад СУБД; набуття умінь із створення баз даних за допомогою навчальної СУБД та їх застосування для розв’язання певного типу задач. У результаті вивчення навчального курсу студент повинен знати: основні принципи методології концептуального, логічного та фізичного проектування реляційних баз даних; функціональні можливості різних цільових СУБД; структуру та компоненти СУБД; керування процесами збереження даних (мова DDL); мову обробки запитів (DML); можливості обраної СУБД для створення користувацьких представлень; визначення прав доступу.
Методи та критерії оцінювання: В процесі навчання здобувач повинен продемонструвати активну навчальну діяльність протягом семестру і за результатами поточного контролю набрати від 20 до 40 балів. До обов’язкових видів робіт поточного контролю входять: 1. Тестування у ВНС з 4 тем навчальної дисципліни, які оцінюються максимум в 3 бали: 4*3 = 12 балів; 2. Виконання практичного завдання за окремим варіантом здобувач проводить дослідження з проектуванням та розробленням бази даних заданої предметної обасті. Завдання оцінюється в 22 бали, з яких 12 балів за зміст і оформлення завдання і максимально 10 балів за захист. Крім того здобувач може отримати бали за активність на заняттях (Усне, фронтальне опитування), доповіді на семінарських заняттях максимально 1-6 балів. Окремо додатковими балами (від 5 до 10 балів) заохочується здобувач до науково-пошукової роботи – участь в конкурсах науково-пошукових робіт, публікації наукових тез і статей. Підсумковий контроль: Під час заліку здобувач може отримати максимум 60 балів. Залік складається з письмової та усної компонент. Письмова компонента – залікова робота, яка складається із завдань 2 рівнів, що оцінюються за окремою шкалою: Рівень1 – тести 10 тестів*2 бал = 20 балів; Рівень 2 – Розв’язати практичне завдання по проектування БД – 20 балів Під час усного спілкування з викладачем здобувач може отримати від 0 до 20 балів за відповідь на запитання екзаменатора.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Гайна Г.А. Основи проектування баз даних: Навчальний посібник.?К.: КНУБА, 2005.-204 с. 2. Основи проектування баз даних: Текст лекцій до розділу “Проектування баз даних” дисципліни “Бази даних” для студ. спец. „Автоматизоване управління технологічними процесами” / Уклад.: Л.Д. Ярощук. – К.:НТУУ «КПІ» , 2012. - 117 с. 3. Гаврилова Т. А. Базы знаний интеллектуальных систем / Т. А. Гаврилова, В. Ф. Хорошевский. — СПб. : Питер, 2000. — 384 с. 4. Шикула О.М. Система керування базами даних MS Access: Навчальний посібник. / О.М. Шикула – К. ІПДО, 2017. – 177 с. (режим доступу: http://dspace.nuft.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/28957/1/454_ io_database.pdf) 5. Дейт К. Дж. Введение в системы баз данных / К. Дж. Дейт.— 8-е изд. — М. : Вильямс, 2005. — 1328с. 6. Пасічник В.В., Резніченко В.А. Організація баз даних та знань.підручник. - КИЇВ, BHV-Київ, 2006, с.384
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).