Бази даних

Спеціальність: Фінанси, банківська справа та страхування
Код дисципліни: 7.072.01.M.016
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Інформаційних систем і технологій
Лектор: Машевська Марта Володимирівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен: знати: • історію розвитку, переваги і недоліки СУБД; • моделі даних; • архітектуру побудови СУБД; • основні положення, підходи та етапи проектування бази даних; • основи проектування реляційних БД з використанням моделі "сутність-зв'язок"; • основи безпеки БД; • основи побудови і розвитку об'єктно-орієнтованих СУБД; ЗН1. Концептуальні знання, набуті у процесі навчання та професійної діяльності, включаючи певні знання сучасних досягнень фінансової науки. вміти: • проектувати бази даних з використанням ER-моделі; • проектувати реляційні бази даних на основі принципів нормалізації; УМ1. Розв'язувати складні непередбачувані задачі і проблеми у спеціалізованих сферах професійної діяльності та/або навчання, що передбачає збирання та інтерпретацію інформації (даних), вибір методів та інструментальних засобів, застосування інноваційних підходів до оцінювання результатів фінансової діяльності. К1. Доносити до фахівців і нефахівців інформації, ідеї, проблеми, рішення та власний досвід в галузі професійної діяльності. АВ1. Управляти комплексними діями або проектами, нести відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах. АВ2. Відповідати за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: -
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Бази даних» має на меті надання базових відомостей про бази даних та інформаційні системи; принципи, функції та склад СУБД; набуття умінь із створення баз даних за допомогою навчальної СУБД та їх застосування для розв’язання певного типу задач. У результаті вивчення навчального курсу студент повинен знати: основні принципи методології концептуального, логічного та фізичного проектування реляційних баз даних; функціональні можливості різних цільових СУБД; структуру та компоненти СУБД; керування процесами збереження даних (мова DDL); мову обробки запитів (DML); можливості обраної СУБД для створення користувацьких представлень; визначення прав доступу.
Методи та критерії оцінювання: В процесі навчання здобувач повинен продемонструвати активну навчальну діяльність протягом семестру і за результатами поточного контролю набрати від 20 до 40 балів. До обов’язкових видів робіт поточного контролю входять: 1. Тестування у ВНС з 4 тем навчальної дисципліни, які оцінюються максимум в 3 бали: 4*3 = 12 балів; 2. Виконання практичного завдання за окремим варіантом здобувач проводить дослідження з проектуванням та розробленням бази даних заданої предметної обасті. Завдання оцінюється в 22 бали, з яких 12 балів за зміст і оформлення завдання і максимально 10 балів за захист. Крім того здобувач може отримати бали за активність на заняттях (Усне, фронтальне опитування), доповіді на семінарських заняттях максимально 1-6 балів. Окремо додатковими балами (від 5 до 10 балів) заохочується здобувач до науково-пошукової роботи – участь в конкурсах науково-пошукових робіт, публікації наукових тез і статей. Підсумковий контроль: Під час заліку здобувач може отримати максимум 60 балів. Залік складається з письмової та усної компонент. Письмова компонента – залікова робота, яка складається із завдань 2 рівнів, що оцінюються за окремою шкалою: Рівень1 – тести 10 тестів*2 бал = 20 балів; Рівень 2 – Розв’язати практичне завдання по проектування БД – 20 балів Під час усного спілкування з викладачем здобувач може отримати від 0 до 20 балів за відповідь на запитання екзаменатора.
Рекомендована література: 1. Гайна Г.А. Основи проектування баз даних: Навчальний посібник.?К.: КНУБА, 2005.-204 с. 2. Основи проектування баз даних: Текст лекцій до розділу “Проектування баз даних” дисципліни “Бази даних” для студ. спец. „Автоматизоване управління технологічними процесами” / Уклад.: Л.Д. Ярощук. – К.:НТУУ «КПІ» , 2012. - 117 с. 3. Гаврилова Т. А. Базы знаний интеллектуальных систем / Т. А. Гаврилова, В. Ф. Хорошевский. — СПб. : Питер, 2000. — 384 с. 4. Шикула О.М. Система керування базами даних MS Access: Навчальний посібник. / О.М. Шикула – К. ІПДО, 2017. – 177 с. (режим доступу: http://dspace.nuft.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/28957/1/454_ io_database.pdf) 5. Дейт К. Дж. Введение в системы баз данных / К. Дж. Дейт.— 8-е изд. — М. : Вильямс, 2005. — 1328с. 6. Пасічник В.В., Резніченко В.А. Організація баз даних та знань.підручник. - КИЇВ, BHV-Київ, 2006, с.384
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).