Практикум з підготовки наукових публікацій, матеріалів конференцій та презентацій наукових доповідей
Спеціальність: Технології захисту навколишнього середовища (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.183.00.O.017
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Екологічна безпека та природоохоронна діяльність
Лектор: к.т.н., доц. Руда М.В.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальні компетентності:
ІНТ. Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у сфері технологій захисту навколишнього середовища при здійсненні професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується комплексністю й невизначеністю умов і вимог.
КЗ2. Здатність спілкуватися іноземною мовою.
фахові компетентності:
КС2. Здатність використовувати науково-обґрунтовані методи обробки результатів досліджень в галузі технологій захисту навколишнього середовища.
Результати навчання: ПР1. Використовувати сучасні комунікаційні, комп’ютерні технології у природоохоронній сфері, збирати, зберігати, обробляти і аналізувати інформацію про стан навколишнього середовища та виробничої сфери для вирішення завдань професійної діяльності.
ПР5. Ефективно працювати у команді та міжнародному колективі, мати лідерські навички.
ПР6. Здійснювати аналіз соціо-економіко-екологічного стану підприємств, населених пунктів, районів, областей та розробляти стратегії їх сталого розвитку.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Спецкурс з наукових досліджень спеціальності, частина 1
Інноваційні екологічні технології
Спецкурс з наукових досліджень спеціальності, частина 2
Опрацювання та аналіз екологічної інформації
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Практикум з підготовки наукових публікацій, матеріалів конференцій та презентацій наукових доповідей» є однією із складових у ході підготовки фахівців із спеціальності 183 «Технології захисту навколишнього середовища» та спрямований на організацію науково-дослідної роботи магістрів за науковою темою дослідження та напрямами діяльності кафедри, а також опанування новими принципами та методами наукових досліджень. Дисципліна покликана засвідчити: рівень професійної підготовки здобувача вищої освіти; вміння застосовувати здобуті знання для розв'язання складних науково-практичних завдань; свідоме засвоєння знань та їх систематизацію; наявність у магістра навичок наукової роботи; здатність критично й креативно мислити; вміння аргументувати власну точку зору. В ході практичних занять особливої уваги приділено на важливості логічного та аргументованого викладу матеріалу, коректного використання методів наукового дослідження, вміння працювати з джерелами та літературою, володіння навичками узагальнення та формулювання висновків.
Курс інтерактивний, орієнтований на індивідуальні наукові інтереси кожного магістра (студентоцентрований підхід).
Опис: Науковий текст і вимоги до нього
Цитування та посилання
Основні види наукових досліджень
Наукове рецензування: його види та етапи
Основні вимоги до написання тез, доповіді, повідомлення як форми висвітлення підсумків наукової роботи
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань здобувачів освіти з навчальної дисципліни здійснюється на основі результатів поточного та підсумкового контролів.
Поточний контроль (40%) здійснюється під час проведення занять: виконання практичних робіт; захист звітів з практичних занять.
Підсумковий контроль (60%) здійснюється під час проведення екзамену: письмова компонента (50%); усна компонента (10%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Практичні заняття
Максимальна кількість балів за кожну практичну роботу № 1– 5 – 6 балів
Максимальна кількість балів за кожен звіт з практичну роботу № 1– 5 – 2 бала
Поточний контроль – 40
Заліковий контроль – 60
Разом за дисципліну – 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально – методичне забезпечення
1. Практикум з дисципліни «Практикум з підготовки наукових публікацій, матеріалів конференцій та презентацій наукових доповідей» для студентів другого (магістреського) рівня вищої освіти спеціальності 183 «Технології захисту навколишнього середовища» / М.В. Руда – Львів: Редакційно-видавничий центр НЛТУ України, 20231. – с. 81.
2. Методичні вказівки до самостійної роботи з дисципліни «Практикум з підготовки наукових публікацій, матеріалів конференцій та презентацій наукових доповідей» для студентів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 183 «Технології захисту навколишнього середовища» / М.В. Руда – Львів: Редакційно-видавничий центр НЛТУ України, 2023. – 6 с.
Електронний навчально-методичний комплекс з дисципліни розміщений за адресою: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=16135
Рекомендована література
Базова
1. Ковальчук В.В. Основи наукових досліджень. Навч. посібник. – 5-е вид. / В.В. Ковальчук, Л.М.Моїсєєв. – К.: Професіонал, 2008. – 240 с.
2. Марцин В.С., Міценко Н.Г., Даниленко О.А. Основи наукових досліджень: Навчальний посібник. – Л.: Ромус-Поліграф, 2002. – 128 c.
3. Основи методології та організації наукових досліджень: Навч. Посібник для студентів / За ред. А.Є.Конверського. – Київ. Центр учбової літератури, 2010. – 352 с.
4. Шейко В.М., Кушнаренко Н.М. Організація та методика науководослідницької діяльності: Підручник для вищих навчальних закладів. – X:ХДАК, 1998. – 288 с.
5. Бірта, Г. О. Методологія і організація наукових досліджень : навч. посіб. для ВНЗ / Г. О. Бірта, Ю. Г. Бургу. – К. : «Центр учбової літератури», 2014. – 142 с.
Допоміжна
1. ДСТУ 3008–95. Документація. Звіти у сфері науки та техніки. – К. : Держстандарт України, 1995. – 37 с.
2. Системний підхід і моделювання в наукових дослідженнях [Текст] : підруч. / за заг. ред. М. П. Бутка. – К.: ЦУЛ, 2014. – 218 с.
3. Основи наукової діяльності: методологія, організація, оформлення результатів [Текст] : навч. посіб. / В. М. Головій, Є. Ю. Кузькін, Л. В. Піддубна. – К.: «Хай-Тек Пресс», 2010. – 344 с.
4. Захаркевич, О. В. Основи наукових досліджень [Текст] : навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / О. В. Захаркевич, Г. С. Швець, О. М. Сарана. – Хмельницький : ХНУ, 2013. – 223 с.
5. Дегтярьов, А. В. Основи наукових досліджень [Текст] : навч. посіб. / А. В. Дегтярьов, М. Г. Кокодій, В. О. Маслов. – Харків : ХНУ ім. В. Н. Каразіна, 2016. – 78 с.
Інформаційні ресурси
1. Ліцензований ресурс для перевірки на плагіат: unicheck.com/uk-ua
2. Етичний кодекс ученого України. URL: https://www.znu.edu.ua/etychnyj-kodexuchenogo-Ukrajiny.pdf
3. До питання уникнення проблем і помилок у практиках забезпечення академічної доброчесності. Лист МОН № 1/9-263 від 20.05.20. URL: https://mon.gov.ua/ua/npa/do-pitannya-uniknennya-problem-i-pomilok-u-praktikahzabezpechennya-akademichnoyi-dobrochesnosti.
4. Вебінар «Все, що ви хотіли знати про плагіат» / Євген Ніколаєв. URL: https://www.youtube.com/watch?v=0qOrDesHH0Q.
5. Класифікатори ББК та УДК [Електронний ресурс] – Режим доступу : http://library.tneu.edu.ua/index.php/uk/dovidka/pro-bbk-ta-udk
6. Індекси цитованості [Електронний ресурс] – Режим доступу : http://library.tneu.edu.ua/index.php/uk/dovidka/indeksy-tsytovanosti
7. ДСТУ 3582-97 «Скорочення слів в українській мові у бібліографічному описі. Загальні вимоги та правила» [Електронний ресурс] – Режим доступу : http://www.library.ukma.edu.ua/fileadmin/documents/Bibliography/26 _DCTU3582-97.pdf
8. ДСТУ 3008-95 «Документація. Звіти у сфері науки і техніки. Структура і правила оформлення» [Електронний ресурс] – Режим доступу : http:// www.sumdu.edu.ua/images/stories/scientific_inf/research/dstu_3008-95.pdf
9. Антиплагіат: онлайн перевірка унікальності тексту [Електронний ресурс] – Режим доступу : https://www.etxt.ru/antiplagiat/
10. Антиплагіат [Електронний ресурс] – Режим доступу : http://library.tneu. edu.ua/index.php/uk/servisy/antyplahiat
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).