Основи туризмознавства

Спеціальність: Готельно-ресторанна справа
Код дисципліни: 6.241.00.O.001
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Туризм
Лектор: Доцент Теодорович Л.В.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Дисципліна покликана сформувати розуміння комплектування туристичного продукту як комплексу послуг; усвідомлення важливості послуг розміщення та харчування в структурі туристичного продукту, а також в процесі реалізації туристичної подорожі.
Завдання: Загальні компетенції: -Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, вести здоровий спосіб життя. - Здатність діяти соціально відповідально та свідомо, реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. - Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. Фахові компетенції: - Здатність використовувати на практиці основи діючого законодавства в сфері готельного та ресторанного бізнесу та відстежувати зміни.
Результати навчання: - Розуміти принципи, процеси і технології організації роботи суб’єктів готельного та ресторанного бізнесу. Комунікація - Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською). Автономія і відповідальність - Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення. - Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Географія туризму та туристичне країнознавсто; Організація послуг харчування; Готельно-ресторанна індустрія світу; Організація готельного господарства; Організація ресторанного господарства.
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Основи туризмознавства» належить до обов’язкових дисциплін циклу спеціальної (фахової) підготовки спеціальності. Дисципліна ознайомлює студентів із розумінням туризму як наукової і практичної категорії, його функціями в суспільстві і розглядає вплив факторів на його розвиток; дає поняття правового забезпечення і державного регулювання туристичної діяльності; вивчає складові туристичної індустрії, аналізує туристичний продукт як результат агентсько-операторського технологічно-виробничого процесу.
Опис: Умови та фактори, що впливають на розвиток туризму. Основні види та форми туризму. Туристичний і рекреаційний потенціал території. Туристичні ресурси. Організація послуг харчування. Ресторанне господарство, його роль в розвитку туризму. Транспортні послуги в туризмі. Туристична індустрія. Туристична інфраструктура. Заклади розміщення. Готельні послуги. Технологія організації туристичної подорожі. Професійна етика в туристичній діяльності.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання навчальних досягнень здобувача освіти здійснюють за 100-бальною шкалою оцінювання, встановленою в Університеті: Методи оцінювання знань: поточний контроль – виконання та захист практичних та лабораторних робіт, усне опитування, тестовий контроль; підсумковий контроль – екзамен.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (40 %); Підсумковий контроль (60%) - екзамен (письмова та усна компоненти) Оцінка за семестр є сумою балів поточного та підсумкового контролю
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Кифяк В. Ф. Організація туристичної діяльності в Україні / Кифяк В. Ф. – Чернівці: Зелена Буковина, 2003. – 312 с. 2. Сокол Т. Г. Основи туризмознавства: Навч. посіб./ Сокол Т. Г.- К.: РедЛайн, 1999. – 77 с. 3. Організація туризму: навч. посібн. / за заг. ред. В.Я. Брича. – Тернопіль: ТНЕУ, 2014. – 448 с. 4. Віртуальне навчальне середовище НУ «Львівська політехніка»: Електронний навчально-методичний комплекс навчальної дисципліни «Організація туризму (Основи туризмознавства)» (http://vns.lp.edu.ua/enrol/users.php?id=13675) для студентів базового напряму підготовки 6.140103 «Туризм» (укладач: 1. Кифяк В. Ф. Організація туристичної діяльності в Україні / Кифяк В. Ф. – Чернівці: Зелена Буковина, 2003. – 312 с. 2. Сокол Т. Г. Основи туризмознавства: Навч. посіб./ Сокол Т. Г.- К.: РедЛайн, 1999. – 77 с. 3. Організація туризму: навч. посібн. / за заг. ред. В.Я. Брича. – Тернопіль: ТНЕУ, 2014. – 448 с. 4. Віртуальне навчальне середовище НУ «Львівська політехніка»: Електронний навчально-методичний комплекс навчальної дисципліни «Організація туризму (Основи туризмознавства)» (http://vns.lp.edu.ua/enrol/users.php?id=13675) для студентів базового напряму підготовки 6.140103 «Туризм» (укладач: Теодорович Л.В.). 5. Організація туризму (Основи туризмознавства): методичні вказівки до виконання лабораторних та практичних робіт для студентів напряму "Туризм" денної та заочної форм навчання» / укл.: Теодорович Л.В., Костючко В.М. – рукопис.Теодорович Л.В.). 5. Організація туризму (Основи туризмознавства): методичні вказівки до виконання лабораторних та практичних робіт для студентів спеціальності 242 "Туризм" денної та заочної форм навчання» / укл.: Теодорович Л.В., Костючко В.М. – рукопис.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).