Навчальна практика

Спеціальність: Готельно-ресторанна справа
Код дисципліни: 6.241.00.O.008
Кількість кредитів: 4.50
Кафедра: Туризм
Лектор: Римар Ю. М., Коcтючко В. М.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою навчальної практики є уточнення професійного самовизначення, розширення інформованості студентів щодо їх майбутньої професії та ознайомлення у найбільш загальних рисах з особливостями організації та функціонування підприємств готельно-ресторанної сфери, що передбачає: – ознайомлення студента з теоретичними та практичними аспектами майбутнього фаху; – засвоєння знань щодо охорони праці і техніки безпеки; – оволодіння навичками культури міжособистісного спілкування; – знайомство із законодавчою і нормативно-правовою базою діяльності підприємства; – вивчення основних видів діяльності, що здійснює підприємство; – вивчення структури підприємства та організації роботи фахівців; – ознайомлення із матеріально-технічним забезпеченням підприємства; – ознайомлення з рекламною діяльністю підприємства; – ознайомлення з переліком товарів і послуг підприємства.
Завдання: Інтегральні компетентності: 1. Здатність розв’язувати дослідницькі завдання, вирішувати практичні проблеми під час професійної діяльності, проводити інноваційну діяльність. 2. Вміння використовувати на практиці базові поняття з теорії готельно-ресторанної справи, організації діяльності закладів розміщення і харчування, а також світоглядних та суміжних наук. Загальні компетентності: 1. Здатність до самостійного аналізу наукової чи практичної проблеми та визначення шляхів її розв’язання. 2. Здатність діяти соціально відповідально та свідомо. 3. Здатність до критичного мислення, аналізу і синтезу. 4. Прагнення до збереження навколишнього середовища. 5. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел, тобто навчатися, сприймати набуті знання в предметній області та інтегрувати їх із уже наявними. 6. Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій. 7. Вміння виявляти, ставити і вирішувати проблеми. 8. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово. 9. Навички міжособистісної взаємодії. Орієнтація на безпеку. 10. Здатність планувати та управляти часом. 11. Здатність працювати в команді та автономно, уміння адаптуватися та працювати в нових ситуаціях. 12. Розвивати навички професійних та соціальних комунікацій, здатності до самостійного оформлення та представлення отриманих результатів тощо. Фахові компетентності: 1. Знання та розуміння предметної області та розуміння специфіки професійної діяльності. 2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. 3. Здатність використовувати на практиці основи діючого законодавства в сфері готельного та ресторанного бізнесу та відстежувати зміни. 4. Здатність формувати та реалізовувати ефективні зовнішні та внутрішні комунікації на підприємствах сфери гостинності, навички взаємодії.. 5. Здатність розуміти стан та перспективи розвитку готельно-ресторанної сфери з урахуванням особливостей регіону. 6. Здатність використовувати в роботі підприємств готельно-ресторанного господарства інформаційні технології та офісну техніку тощо.
Результати навчання: В результаті проходження Навчальної практики студенти повинні: Знати: – професійні вимоги до фахівця готельно-ресторанної сфери, необхідні практичні вміння та навички; – установчі та нормативні документи, які регламентують діяльність підприємств готельно-ресторанної справи; – типи, категорії і класи закладів розміщення і харчування; – форми і організаційні структури управління підприємств готельно-ресторанної господарства; – технологічні процеси обслуговування гостей в готелі; – технологію надання ресторанних послуг тощо. Вміти: – проводити дослідження і збір необхідного практичного матеріалу для самостійної науково-дослідницької діяльності; – використовувати на практиці основні положення законодавства, національних і міжнародних стандартів, що регламентують діяльність суб’єктів готельного та ресторанного бізнесу; – аналізувати сучасні тенденції розвитку готельного-ресторанного господарства; – формувати та реалізовувати ефективні зовнішні та внутрішні комунікації на підприємствах сфери гостинності; – аналізувати організаційну структуру управління підприємства готельно-ресторанного господарства; – застосовувати сучасні інформаційні технології для організації роботи закладів готельного та ресторанного господарства; – використовувати здобуті знання та інформаційні матеріали у подальшому навчальному процесі тощо. Набути навиків: – проведення польових досліджень; – збору інформаційного матеріалу; – узагальнення зібраної інформації; – формулювання пропозицій щодо удосконалення діяльності підприємств готельно-ресторанної сфери.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Основи туризмознавства, Готельно-ресторанна індустрія світу та України, Oрганізація послуг харчування, Oрганізація готельного господарства.
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна практика як складова навчального процесу. Проходження практики за кільцевими локальними чи регіональними маршрутами з відвідуванням закладів харчування та розміщення. Загальна характеристика закладу готельно-ресторанного господарства та його організаційно-управлінська структура. Організація і управління закладом готельного господарства. Організація і управління закладом ресторанного господарства. Опрацювання зібраних матеріалів. Робота над індивідуальними завданнями. Підготовка звіту про проходження практики.
Опис: Ознайомлення з метою та завданнями практики; інструктаж з техніки безпеки та правил поводження під час практики. Відвідування закладів розміщення (2-3 заклади). Відвідування закладів харчування (2-3 заклади). Участь у виїзному етапі практики за визначеним маршрутом. Екскурсії в закладах харчування і розміщення. Збір і вивчення матеріалів для написання основної частини звіту та за темою індивідуальних завдань. Опрацювання зібраних матеріалів, підготовка звітної документації за результатами практики – написання звіту, формування ілюстративно-графічних матеріалів (графіків, презентації, фотозвіту тощо). Виконання індивідуального завдання. Оформлення звіту.
Методи та критерії оцінювання: Підсумковий контроль — диференційований залік (захист практики)
Критерії оцінювання результатів навчання: Після закінчення практики студенти звітують про виконання її програми та індивідуального завдання. Письмовий звіт подається на рецензування керівнику практики від кафедри. Студенти захищають звіт перед комісією, призначеною завідувачем кафедри упродовж перших двох тижнів навчальних занять після завершення практики. До складу комісії входять 3 особи: керівник практики – від університету, а також викладачі дисциплін фахової підготовки. Формою контролю результатів захисту звіту з практики є диференційований залік. Оцінка за практику вноситься в бланк «Завдання та результати проведення практики», залікову відомість і в залікову книжку студента та засвідчується підписами членів комісії. Студент, який не виконав програми практики без поважних причин або отримав оцінку «незадовільно» за результатами захисту звіту з практики, відраховується з університету за невиконання навчального плану. Результати проходження практики студентами обговорюють на засіданні кафедри, а узагальнені результати практичної підготовки студентів розглядають на Вчених радах інститутів не менше одного разу упродовж навчального року. Упродовж місяця навчальних занять після закінчення практики кафедра подає затверджений на її засіданні звіт про проведення практики у ВПЗВ.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Архіпов В.В. Організація виробництва на підприємствах ресторанного господарства: підручник / В.В. Архіпов. – К.: Вища школа, 2008. – 346 с. 2. Туризм і готельне господарство : підручник / О.А. Агєєва, Д.Н. Акуленок, Н.М. Васильєв, Ю.Л. Васянін, М.А. Жукова. – М. : Екмос, 2004. – 400 с. 3. Байлик С.И. Гостиничное хазяйство : учебник / С.И. Байлик. – 2-е изд. - К. : Дакор, 2009.– 368 с. 4. Байлик С.И. Гостиничное хозяйство: организация, управление, обслуживание / С.И. Байлик. – X. : Харьк. гос. акад. гор. хоз-ва, 2004. 5. Бойко М.Г. Організація готельного господарства : підручник / М.Г. Бойко, Л.М. Гопкало. – К. : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2006. – 494 с. 6. Управління сучасним готельним комплексом : навч. посіб. Г.Б. Мунін. А.О. Змійов. Г О. Зінов'єв та ін.: за ред. С.І. Дорогунцова. – К. : Ліра-К, 2005. – 520 с. 7. Уніфіковані технології готельних послуг : навч. посіб. і за ред. В.К. Федорченка, Л.Г. Лукьянова, Т.Т. Дорошенко, І.М. Мініч. – К. : Вища шк., 2001.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).