Управління ризиками в ресторанному господарстві

Спеціальність: Готельно-ресторанна справа
Код дисципліни: 6.241.02.E.061
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Туризм
Лектор: K. e. н., ст. викл. Римар Ю. М.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Ознайомлення з основними принципами управління фінансово-економічною безпекою ресторанних закладів. Здобуття навиків діагностики фінансово-господарського стану підприємства з метою упередження його фінансових ризиків; оцінки стану та рівня економічної безпеки ресторанного підприємства, надійності його потенційних партнерів; оцінки стану безпеки й визначення стратегії діяльності на ринку потенційних і реальних конкурентів; збереження та примноження ресурсного потенціалу підприємства, раціонального й ефективного його використання. Вивчення способів прийняття управлінських рішень щодо доцільності діяльності з урахуванням виявлених загроз і небезпек. Розуміння ролі максимально повного інформаційного забезпечення системи економічної безпеки підприємства в цілому, її окремих функціональних підрозділів. Набуття необхідних знань щодо сприяння гармонізації інтересів підприємства в цілому (як юридичної особи) та окремих співробітників (як фізичних осіб) з метою мінімізації внутрішніх загроз та ризиків.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Готельно-ресторанна індустрія світу та України Організація ресторанного господарства Правове регулювання готельно-ресторанного бізнесу Економіка готельного і ресторанного бізнесу
Короткий зміст навчальної програми: Еволюція становлення та розвитку теорії управління ризиками. Підприємства готельно-ресторанного бізнесу та мінімізація ризиків їх діяльності. Аналіз факторів зовнішнього середовища в господарській діяльності ресторанного підприємства. Ризики, породжені внутрішніми колізіями підприємницької діяльності. Змішаних форми ризику згідно з джерелом походження. Методи і способи мінімізації операційних та стратегічних функціональних ризиків в готельному бізнесі.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (50%) – практичні заняття, усне опитування; Підсумковий контроль (50%) – Заліковий тестовий контроль.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Закон України “Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів” від 22.09.2014 №1602-VII. – 20.09.2015 2. Вітлінський В. В. Ризикологія в економіці та підприємництві: Монографія / В. В. Вітлінський, Г. І. Великоіваненко. - К.: КНЕУ, 2004. - 480 с. 3. Гавловська Н. І. Ідентифікація небезпек, загроз та ризиків діяльності підприємств готельно-ресторанного бізнесу / Н. І. Гавловська, Є. М. Рудніченко // Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. – 2014. – № 6(1). – С. 18–23 4. Макарівська І.E. Класифікація ризиків у піприємництві. Проблeми сучасної eкономіки. 2008. № 1(25). 5. Риск-мeнeджмeнт. Прeвeнтивноe управлeниe: учeбно-практичeскоe пособиe / В.Н. Вяткин, В.А. Гамза, Ф.В. Маeвский. М.: Наука и образованиe, 2013, 264 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).