Культура обслуговування та міжкультурна комунікація в індустрії гостинності
Спеціальність: Готельно-ресторанна справа
Код дисципліни: 6.241.01.E.049
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Туризм
Лектор: к.е.н. Габа М.І.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: знання з організації готельного - ресторанного господарства на світовому, національному та виробничому рівнях; знання для розв’язування спеціалізованих завдань та практичних проблем діяльності суб'єктів готельного і ресторанного бізнесу, що передбачає застосування теорій та методів системи наук, які формують концепції гостинності і характеризується комплексністю та невизначеністю умов; здатність до високої культури обслуговування та міжкультурної комунікації; оцінювати можливості внутрішнього ринку готельних послуг та його місце на міжнародному ринку; виявляти потреби гостей з різних країн з метою їхнього максимального задоволення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Готельно-ресторанна індустрія світу та України. Менеджмент готельно-ресторанної справи. Індустрія гостинності в контексті сталого розвитку. Управління ризиками в готельному господарстві. Організація ресторанного господарства ч.1. Професійний етикет та соціальна відповідальність в готельно-ресторанному бізнесі.
Короткий зміст навчальної програми: Поняття про культуру обслуговування. Поняття про культуру у підприємствах готельно-ресторанного комплексу та основні її складові. Культура і якість обслуговування на підприємствах ресторанного господарства. Корпоративна культура і корпоративна етика в готельно-ресторанному бізнесі. Сутність показників культури обслуговування для підприємств ресторанного господарства.Сутність обслуговування показників якостідля підприємств ресторанного господарства. Історія розвитку та основні напрямки досліджень міжкультурних комунікацій. Світоглядні засади міжкультурних комунікацій. Типологія культур та міжкультурна комунікація. Крос-культурний менеджмент. Провадження комунікацій з представниками інших культур основних культурних регіонів світу.
Методи та критерії оцінювання: практичні заняття - 40 балів, підсумковий контроль (залік) - 60 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Мальська М.П., Пандяк І.Г. Готельний бізнес: теорія та практика. Навчальний посібник.-К.: Центр учбової літератури, 2009.- 472 с.
2. Роглєв Х.Й. Основи готельного менеджменту: Навч. посібник/ - К.: Кондор, 2005. - 408 с
3. Сокол Т. Г. Організація обслуговування в готелях і туристичних комплексах: Підручник для вищих навчальних закладів. К.: „Альтепрес”, 2009. – 446 с.
4. Сучасна медіа культура: контент, концепції, перспективи (українсько-польський досвід) / колективна монографія:[Й.Лось, С.Гавронський, Т.Лильо, М.Уліта та ін.]; – Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2012. / [Електронний ресурс]. –Режим доступу: http://old.journ.lnu.edu.ua/kaf_zp/Books/MediaCulture.pdf
5. Голубовська І.О. Етнічні особливості мовних картин світу: монографія /І.О.Голубовська. – К.: Логос,2004. – 284 с
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).