Безпека туризму

Спеціальність: Туризм
Код дисципліни: 6.242.02.E.064
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Туризм
Лектор: Римар Ю.М.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Забезпечити майбутніх фахівців теоретичними знаннями й практичними навичками з організації безпеки в туризмі.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у студентів необхідних компетентностей: загальні компетентності: -здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різних джерел; -навички міжособистісної взаємодії; -орієнтація на безпеку; -уміння адаптуватися та працювати в нових ситуаціях. фахові компетентності: -базові знання основних нормативно-правових актів та довідкових матеріалів, чинних стандартів і технічних умов, інструкцій та інших нормативно-розпорядчих документів в галузі туризму; -здатність забезпечувати безпеку туристів у звичайних та складних форс-мажорних обставинах; -здатність дбати про безпеку та адекватно оцінювати ризики в туризмі.
Результати навчання: створення безпечних умов подорожей; проектування нових туристичних об’єктів і технологічних процесів відповідно до сучасних вимог міжнародної безпеки; прогнозування й прийняття грамотних рішень у звичайних умовах і в умовах надзвичайних ситуацій із захисту туристів, працівників туристичних підприємств від можливих ризиків, наслідків аварій, катастроф, стихійних лих і застосування сучасних заходів безпеки на міжнародному рівні.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: основи туризмознавства, правове регулювання туристичної діяльності, технологія гостинності в туризмі.
Короткий зміст навчальної програми: Основи безпеки туристичної діяльності. Ризики в туристичній діяльності. Організація роботи туристичного підприємства із забезпечення безпеки туриста. Забезпечення безпеки туризму за основними видами. Міжнародний досвід по розробці заходів безпеки туризму. Концептуальні засади безпеки туризму.
Опис: Основи безпеки туристичної діяльності. Фактори ризику в туристичній діяльності. Страхування в туризмі. Забезпечення безпеки туризму за основними видами. Особливості організації безпеки транспортного забезпечення туристичної подорожі. Безпека в засобах розміщення туристів. Безпека в екотуризмі. Безпека при активних формах туризму.
Методи та критерії оцінювання: • Поточний контроль (40 %) — практичні заняття, усне опитування, контрольна робота • Підсумковий контроль (50%) — диференційований залік • Усне опитування (10%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: - практичні роботи - 32 бали; - контрольні роботи - 8 балів. Підсумковий контроль: - письмова компонента (підсумковий заліковий тест) - 50 балів; - усна компонента - 10 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Козинець В. М. Безпека життєдіяльності у сфері туризму: Навчальний посібник. / В. М. Козинець.– К.: Кондор. 2006. – 576 с. 2. Мальська М. П. Туристичний бізнес: теорія та практика : навч. посіб. / М. П. Мальська, В. В. Худо. – К. : Центр учбової літератури, 2007. – 424 с. 3. Коробейникова Я. С. Безпека туризму та туристичні формальності [Електронний ресурс] : конспект лекцій / Я. С. Коробейникова. – Івано- Франківськ : ІФНТУНГ, 2012. – 85 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).