Організація безпеки праці в сфері ІТ-індустрії та телекомунікацій

Спеціальність: Цивільна безпека
Код дисципліни: 6.263.06.E.047
Кількість кредитів: 8.00
Кафедра: Цивільна безпека
Лектор: Корж Галина Іванівна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: полягає : - у наданні студентам знань, умінь, здатностей (компетенцій) для здійснення ефективної професійної діяльності в галузі ІТ та комунікації.; - формування у студентів відповідальності за особисту та колективну безпеку; - оцінювання рівня дії небезпечних та шкідливих факторів на конкретному робочому місці виробничого процесу; - усвідомлення необхідності обов’язкового виконання в повному обсязі всіх заходів гарантування безпечних умов діяльності. is:
Завдання: ЗК6.Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел; ФК4. Здатність оперувати фізичними та хімічними термінами, розуміти сутність математичних, фізичних та хімічних понять та законів, які необхідні для здійснення професійної діяльності; ФК16. Здатність до організації безпечної експлуатації техніки, устаткування, спорядження у сфері професійної діяльності, створення безпечних і здорових умов праці; ФКС1.2 Здатність організовувати нагляд за додержанням вимог законодавства у сфері промислової безпеки і охорони праці; ФКС1.6. Здатність до організації безпечної експлуатації техніки, устаткування, спорядження у сфері професійної діяльності, створення безпечних і здорових умов праці;
Результати навчання: -ЗС5.Розробляти тексти та документи з питань професійної діяльності, спілкуватися українською професійною мовою; читати й розуміти фахову іншомовну літературу, використовуючи її у соціальній і професійній сферах; демонструвати культуру мислення та виявляти навички щодо організації культурного діалогу на рівні, необхідному для професійної діяльності; УМ2. Використовувати у професійній діяльності сучасні інформаційні технології, системи управління базами даних та стандартні пакети прикладних програм; УМ11. Аналізувати і обґрунтувати інженерно-технічні та організаційні заходи щодо цивільного захисту, техногенної та промислової безпеки на об’єктах та територіях; УМ1.2 Знання нормативної бази в галузі законодавства та інших нормативно-правових документів і технічних регламентів в частині проектування і експлуатації потенційно-небезпечних об’єктів; УМ1.6 Уміння аналізувати виробничі процеси на відповідність дотримання стандартів з охорони праці, промислової безпеки
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізити: Законодавство трудових відносин, охорони праці та цивільного захисту; кореквізити: Навчальна практика
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна “Організація безпеки праці в сфері IT індустрії та телекомунікацій” об’єднує систему знань і навиків з охорони праці, професійної безпеки для виконання професійних обов’язків. Дисципліна покликана сформувати у майбутніх фахівців знання, навики і вміння щодо оцінювання наявності загроз дії шкідливих та небезпечних чинників при обслуговуванні обладнання та веденні технологічних процесів в галузі комунікації та ІТ. Виклад дисципліни включає аспекти вимог до будівель, споруд, організації виробничих процесів, структури небезпек, систем та засобів захисту на підприємствах комунікації та ІТ галузі
Опис: Міжнародні та державні норми з питань безпеки праці користувачів інформаційних технологій і телекомунікацій. Виробничі фактори, які можуть спричинити професійні захворювання в ІТ-індустрії і телекомунікації, та методи й засоби їх усунення. Травмонебезпечні виробничі фактори в сфері телекомунікацій. Травми та професійні захворювання на підприємствах та робочих місцях галузі. Організаційні методи експлуатації об’єктів підвищеної електробезпеки в галузі. Психологічні та фізіологічні особливості користувачів інформаційних технологій під час забезпечення безпеки трудових процесів. Основи фізіології та психології праці людини, методи зниження професійного стресу. Методи підвищення мотивації безпеки праці. Сучасні ергономічні вимоги до робочих місць користувачів комп’ютерів, оптимальні режими роботи, що забезпечують високу працездатність працівників та відсутність напруженості праці. Теоретичні основи ризику та методи розрахунків імовірності виникнення НС під час використання комп’ютеризованих систем Основи застосування ризик-менеджменту. Методи оцінки ризиків, що виникають в індустрії ІТ та комунікацій. Засоби пожежної безпеки під час експлуатації обладнання і проведення технологічних процесів в сфері ІТ індустрії та телекомунікацій.
Методи та критерії оцінювання: Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: письмові звіти з практичних робіт, vns-тестування (45%); Підсумковий контроль (55%): екзамен - письмово (50 %), усно (5%)
Критерії оцінювання результатів навчання: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних завдань.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. ДСанПіН 3.3.2.007-98. Державні санітарні правила і норми роботи з візуальними дисплейними терміналами електронно-обчислювальних машин. 2. НПАОП 0.00-7.15-18 Вимоги щодо безпеки та захисту здоров’я працівників під час роботи з екранними пристроями. 3. ДСТУ ISO 9241-9:2004. Ергономічні вимоги до роботи з відеотерміналами в офісі. Частина 9. Вимоги до неклавіатурних пристроїв уведення 4. Жидецький В.Ц., Охорона праці користувачів комп’ютерів [Текст] / В.Ц. Жидецький. – 2-е вид., доп. – Львів: Афіша, 2000. – 176 с. 5. Катренко Л.А., Катренко А.В., Охорона праці в галузі комп’ютинґу [Текст]: підручник / За науковою редакцією В.В. Пасічника. – Львів: «Магнолія 2006», 2012. – 544 с. 6. Крушельницька Я.В., Фізіологія і психологія праці [Текст]: навч. посібник / Я.В. Крушельницька. – К.: КНЕУ, 2000. – 232 с. 7. Батлук В.А., Охорона праці в галузі телекомунікаційних мереж і систем: навч.посвібник / В.А.Батлук, М.М. Климаш, Р.А. Яцюк. – Львів: видавництво Львівської політехніки, 2013. – 352 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).