Економічні основи цивільної безпеки

Спеціальність: Цивільна безпека
Код дисципліни: 6.263.00.O.036
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: к.е.н, доц Ягольник С.Г.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: полягає у формуванні системи теоретичних та прикладних знань студентів з економічних питань поліпшення умов праці, підвищення її безпеки, зниження виробничого травматизму і захворюваності, а також оптимального управління безпекою на підприємствах (об’єктах господарської, економічної та науково-освітньої діяльності).
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: інтегральна компетентність: - ІНТ. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та вирішувати практичні проблеми у сфері цивільного захисту, охорони довкілля і збалансованого природокористування, або у процесі навчання, що передбачає застосування основних теорій та методів наук про довкілля, та характеризуються комплексністю та невизначеністю умов. загальні компетентності: - ЗК 06. Знання основних напрямків розвитку та актуальних проблем біології; розуміння основ екології мікроорганізмів, рослин, тварин та вплив на них абіотичних та біотичних факторів; - ЗК 13. Здатність до критичного осмислення основних теорій, методів та принципів природничих наук.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: - ПР25. Уміти проводити теоретичний аналіз технологічних процесів, здійснювати розрахунок інженерних споруд та проводити обґрунтування вибору обладнання для реконструкції діючих та створення нових екологічно чистих виробництв. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: - ПР08. Розуміти і реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності вільного демократичного суспільства, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні - ПР15. Уміти оптимізувати мережу заповідних територій та об’єктів природно-заповідного фонду; проводити теоретичні та практичні дослідження на заповідних територіях; - ПР18. Використовувати принципи організації та управління агроекосистемами з метою підвищення їхньої продуктивності і зменшення негативного впливу на довкілля;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Основи інформаційної безпеки Організація наглядової діяльності у виробничій сфері Технічні системи безпеки Організація наглядової діяльності у невиробничій сфері
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна спрямована на формування готовності майбутніх фахівців до економічно-обґрунтованої діяльності у сфері цивільної безпеки
Опис: Роль цивільної безпеки у забезпеченні національної безпеки України Умови стійкого функціонування територій, адміністративно-територіальних одиниць та об’єктів економіки у надзвичайних ситуаціях Економічні механізми реалізації державної політики в галузі безпеки Економічні аспекти оцінювання ризиків Методи оцінювання та розрахунку економічної ефективності організаційно-технічних та управлінських рішень Економічні методи управління охороною праці Оцінювання збитків від наслідків надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру Світовий досвід функціонування системи цивільної безпеки
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль та підсумковий контроль. Методи оцінювання знань: усне опитування; поточне тестування, виконання практичних та контрольних робіт. Залік - тестовий контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни здійснюється на основі результатів поточного контролю. Поточний контроль (40%) здійснюється під час проведення занять: виконання практичних робіт (10%), тестовий контроль (16%), контрольна робота (14%). Підсумковий контроль (60%) здійснюється під час проведення заліку: письмова компонента (60%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.Законодавство України про працю/Упоряд.І.В.Зуб.-2-ге вид.доп. 2.Основи охорони праці: Підручник.4-е вид. /За ред.. М.П. Гандзюка.-К.: Каравела,2007.-З84с. 3.Русаловський А. В. Правові та організаційні питання охорони праці: Навч. посіб. - 4-те вид., допов. і перероб. / А.В.Русаловський . - К.: Університет «Україна», 2009. - 295 с. 4.Катренко Л.А. Охорона праці/ Л.А. Катренко, Ю.В.Кіт, І.П. Пістун. - Суми: Університетська книга,2007. - 496с. 5.Грибан В. Г. Охорона праці. Навч. посіб. 2-ге вид/ В. Г. Грибан, О. В. Негодченко - К.: Центр учбової літератури, 2011. - 280 с. 6.Методика визначення соціально-економічної ефективності заходів щодо поліпшення умов і охорони праці - К.: Основа, 1999. - 94с. 7. Вагонова О.Г. Економічні аспекти управління охороною праці на вугледобувнихпідприємствах : монографія / О.Г. Вагонова, Л.В. Касьяненко; Нац. гірн. ун-т. – Д.: НГУ, 2013. – 187 с. 8. Кучма М. М. Цивільна оборона (цивільний захист): Навчальний посібник/ 3- тє вид., виправ. і доп. – Львів: "Магнолія плюс", 2009. – 360 с 9. Стеблюк М.І. Цивільна оборона та цивільний захист: Підручник/ 2-ге вид.,переробл. – К.: Знання, 2010. – 487 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).