Безпека життєдіяльності
Спеціальність: Цивільна безпека
Код дисципліни: 6.263.00.O.002
Кількість кредитів: 8.00
Кафедра: Цивільна безпека
Лектор: к.т.н., доцент Дацько Олександра Сергіївна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ЗК3. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК10. Прагнення до збереження навколишнього середовища.
ЗК11. Здатність ухвалювати рішення та діяти, дотримуючи принципу
неприпустимості корупції та будь-яких інших проявів недоброчестності.
Результати навчання: ЗС6. Пояснювати процеси впливу шкідливих і небезпечних чинників, що виникають у разі небезпечної події; застосовувати теорії захисту населення, території та навколишнього природного середовища від уражальних чинників джерел надзвичайних ситуацій, необхідні для здійснення професійної діяльності знання математичних та природничих наук.
ЗС10. Знати основи запобігання корупції, суспільної та академічної доброчесності на рівні, необхідному для формування нетерпимості до корупції та проявів недоброчесної поведінки серед здобувачів освіти та вміти застосовувати їх в професійній діяльності
УМ1. Передбачати екологічно-збалансовану діяльність, необхідний рівень індивідуальної безпеки та психічного здоров'я у разі виникнення типових небезпечних подій.
УМ8. Пояснювати номенклатуру, класифікацію та параметри уражальних чинників джерел техногенних і природних надзвичайних ситуацій та результати їх впливів.
УМ15. Організовувати та проводити навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях, заняття з особовим складом підрозділу; доносити до фахівців і нефахівців інформацію, ідеї, проблеми, рішення та власний досвід у сфері професійної діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Прореквізити:
Вища математика
Фізика
Кореквізити:
Промислова екологія
Природні та техногенні загрози, оцінювання небезпек
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Безпека життєдіяльності» об’єднує систему знань і навиків з теорії і практики захисту людини від небезпечних, шкідливих і уражальних чинників у всіх сферах людської діяльності, а також збереження її здоров'я і безпеки у середовищі існування.
Опис: Теоретичні основи безпеки життєдіяльності. Концепція Сталого розвитку. Теорія небезпеки і ризику. Середовище життєдіяльності людини та прояви негативних чинників. Надзвичайні ситуації. Техногенні небезпеки. Пожежна безпека. Основи охорони праці. Гігієна праці. Техніка безпеки. Фізіологічні та психологічні основи забезпечення безпеки людини. Теорія та практика здорового способу життя. Резерви організму людини.Природні надзвичайні ситуації. Соціальна безпека людини. Індивідуальна та глобальна безпека. Тероризм. Забезпечення безпеки людини в небезпечних та надзвичайних ситуаціях.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль : звіти з практичних та лабораторних робіт та виконання індивідуального завдання
Підсумковий контроль: іспит
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (30%): звіти з практичних та лабораторних робіт (20%) та виконання індивідуального завдання (10%)
Підсумковий контроль (70%): іспит - письмова форма (60%), усна форма (10%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Мохняк С. М. Тактика ліквідування надзвичайних ситуацій: навчальний посібник / С. М. Мохняк, Н. М. Витрикуш, Н. М. Параняк, А. С. Романів. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2021. – 204 c.
2. Природні та техногенні загрози, оцінювання небезпек: навчальний посібник / О. А. Нагурський, О. М. Вахула, О. І. Козій, М. П. Петрук, Н. М. Параняк. – Львів: Растр-7, 2020. – 174 c.
3. Безпека життєдіяльності: навч. посіб. / [С.М. Мохняк, О.С. Дацько, О.І. Козій, А.С.Романів, М.П. Петрук, В.В. Скіра, В.О. Васійчук]. – Львів: Видавництво НУ "Львівська політехніка", 2009.- 264 с. - (іл.)
4. Безпека людини у сучасних умовах: Монографія / В.В. Березуцький, Н.Л. Березуцька, А.О. Богодист та ін.; За заг. ред. проф. В.В. Березуцького - Харків: ФОН Мезіна В.В., 2018. - 208 с.
5. Безпека життєдіяльності: Конспект лекцій для студентів усіх спеціальностей і форм навчання / [М.П. Петрук, Х.Я. Гіщак, Н.М. Карп'як, О.М. Вахула, С.М. Мохняк, В.Є. Гончарук, В.О. Васійчук, О.С. Дацько, О.І. Козій, С.І. Качан, А.С. Романів, В.В. Скіра, І.І. Гельжинський]. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2011.– 224 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).