Безпека життєдіяльності
Спеціальність: Цивільна безпека
Код дисципліни: 6.263.00.O.002
Кількість кредитів: 8.00
Кафедра: Цивільна безпека
Лектор: к.т.н., доцент Дацько Олександра Сергіївна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ЗК3. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК10. Прагнення до збереження навколишнього середовища.
ЗК11. Здатність ухвалювати рішення та діяти, дотримуючи принципу
неприпустимості корупції та будь-яких інших проявів недоброчестності.
Результати навчання: ЗС6. Пояснювати процеси впливу шкідливих і небезпечних чинників, що виникають у разі небезпечної події; застосовувати теорії захисту населення, території та навколишнього природного середовища від уражальних чинників джерел надзвичайних ситуацій, необхідні для здійснення професійної діяльності знання математичних та природничих наук.
ЗС10. Знати основи запобігання корупції, суспільної та академічної доброчесності на рівні, необхідному для формування нетерпимості до корупції та проявів недоброчесної поведінки серед здобувачів освіти та вміти застосовувати їх в професійній діяльності
УМ1. Передбачати екологічно-збалансовану діяльність, необхідний рівень індивідуальної безпеки та психічного здоров'я у разі виникнення типових небезпечних подій.
УМ8. Пояснювати номенклатуру, класифікацію та параметри уражальних чинників джерел техногенних і природних надзвичайних ситуацій та результати їх впливів.
УМ15. Організовувати та проводити навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях, заняття з особовим складом підрозділу; доносити до фахівців і нефахівців інформацію, ідеї, проблеми, рішення та власний досвід у сфері професійної діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Прореквізити:
Вища математика
Фізика
Кореквізити:
Промислова екологія
Природні та техногенні загрози, оцінювання небезпек
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Безпека життєдіяльності» об’єднує систему знань і навиків з теорії і практики захисту людини від небезпечних, шкідливих і уражальних чинників у всіх сферах людської діяльності, а також збереження її здоров'я і безпеки у середовищі існування.
Опис: Теоретичні основи безпеки життєдіяльності. Концепція Сталого розвитку. Теорія небезпеки і ризику. Середовище життєдіяльності людини та прояви негативних чинників. Надзвичайні ситуації. Техногенні небезпеки. Пожежна безпека. Основи охорони праці. Гігієна праці. Техніка безпеки. Фізіологічні та психологічні основи забезпечення безпеки людини. Теорія та практика здорового способу життя. Резерви організму людини.Природні надзвичайні ситуації. Соціальна безпека людини. Індивідуальна та глобальна безпека. Тероризм. Забезпечення безпеки людини в небезпечних та надзвичайних ситуаціях.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль : звіти з практичних та лабораторних робіт та виконання індивідуального завдання
Підсумковий контроль: іспит
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (30%): звіти з практичних та лабораторних робіт (20%) та виконання індивідуального завдання (10%)
Підсумковий контроль (70%): іспит - письмова форма (60%), усна форма (10%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Мохняк С. М. Тактика ліквідування надзвичайних ситуацій: навчальний посібник / С. М. Мохняк, Н. М. Витрикуш, Н. М. Параняк, А. С. Романів. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2021. – 204 c.
2. Природні та техногенні загрози, оцінювання небезпек: навчальний посібник / О. А. Нагурський, О. М. Вахула, О. І. Козій, М. П. Петрук, Н. М. Параняк. – Львів: Растр-7, 2020. – 174 c.
3. Безпека життєдіяльності: навч. посіб. / [С.М. Мохняк, О.С. Дацько, О.І. Козій, А.С.Романів, М.П. Петрук, В.В. Скіра, В.О. Васійчук]. – Львів: Видавництво НУ "Львівська політехніка", 2009.- 264 с. - (іл.)
4. Безпека людини у сучасних умовах: Монографія / В.В. Березуцький, Н.Л. Березуцька, А.О. Богодист та ін.; За заг. ред. проф. В.В. Березуцького - Харків: ФОН Мезіна В.В., 2018. - 208 с.
5. Безпека життєдіяльності: Конспект лекцій для студентів усіх спеціальностей і форм навчання / [М.П. Петрук, Х.Я. Гіщак, Н.М. Карп'як, О.М. Вахула, С.М. Мохняк, В.Є. Гончарук, В.О. Васійчук, О.С. Дацько, О.І. Козій, С.І. Качан, А.С. Романів, В.В. Скіра, І.І. Гельжинський]. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2011.– 224 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).