Фізико-теоретичні основи конструювання та надійність біомедичних апаратів

Спеціальність: Біомедична інженерія (інтернет речей)
Код дисципліни: 6.163.03.O.025
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Електронні засоби інформаційно-комп'ютерних технологій
Лектор: Д.т.н., проф. Сторчун Євген Володимирович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Виконання лабораторних робіт: - незадовільне 0 балів; - наявність незначних помилок 20 балів; - відмінне виконання 40 балів. Диференційний залік: - незадовільно 0 балів; - наявність незначних помилок 30 балів; - відмінне виконання 60 балів.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: ЗК1. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК2. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК3. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово. ЗК5. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні. ЗК9. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності). ЗК11. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. фахові компетентності: ФК4. Здатність забезпечувати технічні та функціональні характеристики систем і засобів, що використовуються в медицині та біології (при профілактиці, діагностиці, лікуванні та реабілітації). ФК5. Здатність застосовувати фізичні та математичні методи в аналізі, моделюванні функціонування біотехнічних систем. ФК7. Здатність планувати, проектувати, розробляти, встановлювати, експлуатувати, підтримувати, технічно обслуговувати, контролювати і координувати ремонт приладів, обладнання та системи для профілактики, діагностики, лікування і реабілітації, а також пристрої інтернету речей, що використовується в лікарнях і науково-дослідних інститутах. ФКС1.2. Знання сучасних методів конструювання біотехнічних та медичних апаратів і систем, в тому числі, пристроїв телемедицини та інтернету речей, у відповідності до вимог чинних стандартів, правил і норм охорони праці. ФКС1.3. Знання інженерних методів розрахунку та вибору сфери застосу-вання класичних та новітніх конструкцій деталей машин, вузлів і механізмів, що використовуються в сучасних біотехнічних та медичних апаратах і системам з урахуванням наноматеріалів
Результати навчання: У результаті вивчення дисципліни студент повинен: - знати основні положення загальної методології конструювання радіоелектронних апаратів, основи моделювання конструкцій та фізичних процесів, які відбуваються в конструкціях в процесі їх функціонування; основні положення теорії надійності електричних апаратів; розуміти основні фізичні процеси в конструкціях і їх дестабілізуючий вплив на функціонування радіоелектронних апаратів; -вміти аналізувати якісні характеристики прийнятих конструктивних рішень
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: вища математика; загальна фізика Кореквізити: основи мікроелектроніки
Короткий зміст навчальної програми: Конструкція радіоелектронних апаратів і методологія конструювання. Фізичні процеси при функціонуванні радіоелектронних апаратів і їх взаємодії з навколишньою інфраструктурою. Загальна методологія конструювання радіоелектронних апаратів: системний підхід до побудови та аналізу конструкцій, математичне моделювання фізичних процесів в конструкціях, оптимальний синтез конструктивних рішень. Основи моделювання конструкцій і фізичних процесів. Моделювання процесів переносу тепла в конструкціях радіоелектронних апаратів. Моделювання процесів вологопереносу в конструкціях радіоелектронних апаратів. Моделювання механічних характеристик конструкцій радіоелектронних апаратів. Основні положення теорії надійності електричних апаратів
Опис: Програма навчальної дисципліни охоплює спектр знань з моделювання конструкцій радіоелектронних та електронно-обчислювальних засобів, моделювання фізичних процесів в конструкціях при функціонуванні електронних засобів (ЕЗ) та їх взаємодії з навколишньою інфраструктурою, а також визначення показників їх надійності.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (30%): за результатами виконання та захисту лабораторних робіт Підсумковий контроль (70%): тестування, усне опитування
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання лабораторних робіт – 40 балів Диференційний залік - 60 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Виконання лабораторних робіт: - незадовільне 0 балів; - наявність незначних помилок 20 балів; - відмінне виконання 40 балів. Диференційний залік: - незадовільно 0 балів; - наявність незначних помилок 30 балів; - відмінне виконання 60 балів.
Рекомендована література: 1.Нечипоренко О.М. Основи надійності літальних апаратів [Текст]: Навч. посіб.-К.:НТУУ «КПІ».-2010.-240с. 2.Гель П.П., Іванов-Есипович Н.К. Конструирование и микроминиатюризация радиоэлектронной аппаратуры. Учебник для высших учебных заведений. - Л.: Энергоатомиздат, 1984. 3.Дульнев Г.Н. Тепло- и массообмен в радиоэлектронной аппаратуре. Учебник для высших учебных заведений.-М.: Высшая школа, 1984. 4.Токарев М.Ф., Талицкий Е.Н., Фролов В.Н. Механические воздействия и защита радиоэлектронной аппаратуры / Под ред. В.Н. Фролова. – М.: Радио и связь, 1984.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).