Основи теорії електронних кіл
Спеціальність: Електроніка
Код дисципліни: 6.171.00.O.020
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Теоретична радіотехніка та радіовимірювання
Лектор: Доцент, к.т.н. Максимів Іван Петрович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
Загальні компетентності:
Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
Фахові компетентності:
Знання інженерних методів розрахунку та вибору сфери застосування класичних та новітніх конструкцій деталей машин, вузлів і механізмів, що використовуються в сучасних біотехнічних та медичних апаратах і системах з урахуванням якості.
Результати навчання: У результаті вивчення дисципліни фахівець повинен знати:
• основні методи математичного опису детермінованих сигналів, їх характеристики та параметри;
• методику побудови схемних і математичних моделей радіотехнічних кіл;
• сучасні методи алгоритмізації розв'язання основних радіотехнічних задач;
• основні властивості типових радіотехнічних кіл при характерних зовнішніх діях;
Підготовлений фахівець повинен вміти:
• аналітично та експериментально досліджувати основні процеси, що відбуваються в електронних колах;
• використовувати сучасно радіовимірювальну апаратуру для визначення основних параметрів та характеристик електронних кіл.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Фізика
• Вища математика
• Матеріали електронної техніки
• Фізичні основи електронної техніки
Короткий зміст навчальної програми: Програма навчальної дисципліни “Основи теорії електронних кіл” укладена для студентів інституту телекомунікацій, радіоелектроніки та електронної техніки, які навчаються за спеціальністю Електроніка.
Основи теорії електронних кіл – це дисципліна яка вивчає різні способи аналізу електронних кіл. Зокрема, аналіз впливу одного, чи групи вхідних сигналів на процеси, що відбуваються в колі; аналіз властивостей елементів кола та їх вплив на струми, що протікають через них; аналіз топології електронних кіл; аналіз різних типів електронних кіл; аналіз електричних сигналів, та їх параметрів.
Опис: Тема 1. Математичні моделі та характеристики детермінованих сигналів як тестових дій на електронні кола.
Тема 2. Основні положення та закони теорії кіл.
Тема 3. Прості електронні кола в усталеному режимі гармонічних коливань.
Тема 4. Характеристики та функції лінійних електричних кіл в усталеному режимі гармонічних коливань.
Тема 5. Методи розрахунку складних електронних кіл в усталеному режимі гармонічних коливань.
Тема 6. Основи теорії багатополюсників та прохідних чотириполюсників.
Тема 7. Перехідні процеси та імпульсні сигнали в лінійних електронних колах.
Тема 8. Нелінійні резистивні кола.
Тема 9. Лінійні кола з розподіленими параметрами.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання студентів буде відбуватися на основі суми двох оцінок – оцінки за поточний контроль та оцінки за іспит. Поточний контроль передбачає оцінювання успішності виконання та захисту лабораторних робіт, а також оформлення розрахункових робіт. Іспит передбачає оцінювання успішності написання екзаменаційної роботи та усної компоненти.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (30 балів):
• лабораторні роботи - 30 балів.
Екзаменаційний контроль (70 балів):
• письмова компонента - 55 балів;
• усна компонента - 15 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Бобало Ю.Я., Желяк Р.І., Кіселичник М.Д., Колодій З.О., Мандзій Б.А., Якубенко В.М. Математичні моделі та методи аналізу електронних кіл. Навч. посібник. Львів. Вид. Львівської політехніки, 2013, - 320 с.
2. Бобало Ю.Я., Желяк Р.І., Кіселичник М.Д., Мандзій Б.А., Якубенко В.М. Основи радіоелектроніки. Навч. посібник. Львів. Вид. Нац. Ун-ту “Львівська політехніка, 2002. 456 с.
3. Попов В.П. Основы теории цепей. Учебник для вузов спец. "Радиотехника". - М.: Высш.шк., 1985. - 496 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).