Електроживлення пристроїв та систем

Спеціальність: Програмно-апаратні пристрої інфокомунікаційних систем
Код дисципліни: 6.172.10.E.068
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Радіоелектронні пристрої та системи
Лектор: к.т.н., доц. Сторож Володимир Георгійович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни є освоєння принципів побудови та функціонування джерел електроживлення телекомунікаційних і радіотехнічних пристроїв та систем. Ознайомлення з сучасними науковими підходами, які забезпечують оптимальне вирішення прикладних задач електроживлення. Засвоєння методів теоретичного та експериментального визначення параметрів джерел електроживлення та набуття навичок їх аналізу.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: ЗК-1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ЗК-2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК-3. Здатність планувати та управляти часом. ЗК-4. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК-6. Здатність працювати в команді. ЗК-7. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. ЗК-8. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. ЗК-13. Здатність до системного мислення. фахові компетентності: ФК-2. Здатність вирішувати стандартні завдання професійної діяльності на основі інформаційної та бібліографічної культури із застосуванням інформаційно-комунікаційних технологій і з урахуванням основних вимог інформаційної безпеки. ФК-З. Здатність використовувати базові методи, способи та засоби отримання, передавання, обробки та зберігання інформації. ФК-4. Здатність здійснювати комп'ютерне моделювання пристроїв, систем і процесів з використанням універсальних пакетів прикладних програм. ФК-6. Здатність проводити інструментальні вимірювання в інформаційно-телекомунікаційних мережах, телекомунікаційних та радіотехнічних системах.
Результати навчання: РН1: ЗН8. Здатність продемонструвати знання основ професійно-орієнтованих дисциплін спеціальності в області радіоелектронних кіл та схемотехніки, теорії електромагнітного поля, теорії радіоелектронних систем, теорії телекомунікаційних мереж, теорії автоматичного керування, методів аналізу радіоелектронних і телекомунікаційних систем і мереж, процесів конструювання і виробництв, програмування програмно-апаратних систем, адміністрування інформаційних мереж, захисту інформації, інформаційних технологій. РН2: ЗН12. Здатність продемонструвати знання сучасного стану справ та новітні технологій в галузі телекомунікацій та радіотехніки. РНЗ: УМ6. Застосування розуміння основних властивостей компонентної бази для забезпечення якості та надійності функціонування телекомунікаційних, радіотехнічних систем і пристроїв. РН4: КОМ1. Грамотно застосовувати термінологію галузі телекомунікацій та радіотехніки. РН5: АіВ1. Здатність адаптуватися до нових ситуацій та приймати рішення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Основи схемотехніки Радіовимірювання та метрологія Основи теорії кіл. Супутні і наступні навчальні дисципліни: Пристрої генерування та формування сигналів Методи приймання та обробки сигналів Радіоавтоматика.
Короткий зміст навчальної програми: В процесі викладання дисципліни розглядаються принципи побудови і функціонування джерел електроживлення пристроїв та систем. Вивчається їх схемотехнічна реалізація, методи розрахунку та експериментальних досліджень. Окрема увага приділена вивченню особливостей передавання електричної енергії постійного і змінного струмів від джерела електричної енергії до навантаження та методи оптимізації енергетичних показників. Також розглянуті методи забезпечення гарантованого та безперебійного електропостачання телекомунікаційних та радіотехнічних систем з урахуванням електромагнітної сумісності радіоелектронних засобів.
Опис: Джерела електроживлення та їх класифікація. Некеровані та керовані випрямлячі. Згладжувальні фільтри. Стабілізатори напруги і струму. Інвертори та перетворювачі напруги. Принципи організації електроживлення телекомунікаційних та радіотехнічних систем. Заземлення та електромагнітна сумісність. Системи безперебійного електропостачання. Системи гарантованого електропостачання.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль на лабораторних заняттях проводиться з метою виявлення готовності студента до занять у таких формах: вибіркове усне опитування перед початком занять; оцінка активності студента у процесі занять, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень, доповнень попередніх відповідей і т. ін. Контрольні запитання поділяються на: а) тестові завдання – вибрати вірні відповіді; б) проблемні – створення ситуацій проблемного характеру; в) питання-репліки – виявити причинно-наслідкові зв’язки; г) ситуаційні завдання – визначити відповідь згідно певної ситуації; д) питання репродуктивного характеру – визначення практичного значення. Підсумковий контроль проводиться за результатами поточного контролю та виконання контрольної роботи.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль - 30; Заліковий контроль: Контрольна робота - 50; Усна компонента – 20.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Електротехнічні пристрої радіоелектронних засобів : монографія / Є. О. Чемес, Ю. С. Ямпольський. - Одеса : Бахва, 2014. - 563 с. : рис., табл. - Бібліогр.: с. 541-547. 2. Будов О.Ф., Зарудний О.А., Чумаков В.І. Джерела електроживлення РЕЗ. Навчальний посібник – К.: СМІТ, 2004.– 196. с Віртуальне навчальне середовище НУ «ЛП» дисципліна «Електроживлення пристроїв та систем», режим доступу: http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=5219
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).