Глобальна інформаційна інфраструктура (курсова робота)

Спеціальність: Інформаційні мережі зв'язку
Код дисципліни: 7.172.01.E.022
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Телекомунікації
Лектор: к.т.н., доцент кафедри телекомунікацій Пиріг Юлія Володимирівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою курсової роботи є поглиблення теоретичних знань і практичних навиків, набутих під час вивчення теоретичних та практичних курсів шляхом здійснення аналізу та розрахунку елементів інфраструктури гетерогенної мережі.
Завдання: Загальні компетентності: ІНТ. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у галузі телекомунікацій, радіоелектроніки та електронної техніки або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів проектування програмних платформ телекомунікацій та характеризуються комплексністю та невизначеністю умов. ЗК1. Здатність удосконалювати й розвивати свій інтелектуальний і культурний рівень, будувати траєкторію професійного розвитку й кар’єри. ЗК2. Здатність вчитися і оволодівати сучасними новими знаннями як в колективі, так і самостійно. ЗК3. Здатність генерувати нові ідеї й нестандартні підходи до їх реалізації (креативність). ЗК4. Здатність приймати управлінські рішення, оцінювати їх можливі наслідки й брати відповідальність за результати діяльності своєї та команди. ЗК5. Здатність керувати проєктами, організовувати командну роботу, проявляти ініціативу з удосконалення діяльності. ЗК6. Здатність аналізувати, верифікувати, оцінювати повноту інформації в ході професійної діяльності, при необхідності доповнювати й синтезувати відсутню інформацію й працювати в умовах невизначеності. ЗК8. Здатність до пошуку, оброблення та критичного аналізу інформації з різних джерел. Фахові компетентності: СК7. Здатність до проєктування, розробки, налагодження та вдосконалення системного, комунікаційного та програмно-апаратного забезпечення інформаційних систем та технологій, Інтернету речей (ІоТ), комп’ютерно-інтегрованих систем та системної мережної структури, управління ними. ФКС 2.1. Здатність застосовувати методи та засоби сучасних інформаційних технологій для моделювання, проєктування та розроблення телекомунікаційних та радіотехнічних систем, web-орієнтованих систем, смарт систем, сенсорних систем, вбудованих систем та їх аналогів. ФКС 2.3. Вміння розгортати програмне забезпечення у інформаційно-телекомунікаційних мережах підприємств, дата центрах та cloud-середовищах. ФКС 2.4. Вміння застосовувати cloud-технології для розгортання розподілених сервісних систем. ФКС 2.7. Уміння формувати програми дослідження, аналізу, оцінювання, прогнозування та розвитку об’єктів своєї професійної діяльності, оцінювання можливостей, які принесе впровадження інновацій.
Результати навчання: ПР 3. Аргументувати вибір програмних та технічних засобів для створення телекомунікаційних та радіотехнічних систем на основі аналізу їх властивостей, призначення і технічних характеристик з урахуванням вимог до системи і експлуатаційних умов; мати навички налагодження та тестування програмних і технічних засобів телекомунікаційних та радіотехнічних систем та мереж. ПР 8. Здатність до навчання протягом життя та постійного підвищення кваліфікації на робочому місці. ПР 9.Здат ність працювати в команді та презентувати результати своєї діяльності. ПРН 2.1. Уміння здійснювати адміністрування гетерогенних локальних телекомунікаційних мереж на базі стеку протоколів ТСР/ІР. ПРН 2.2. Вміти впроваджувати, адаптувати та налаштовувати інформаційно-комунікаційні системи та мережі різного рівня складності в організаціях та на підприємствах під час їх створення, модернізації та експлуатації. ПРН 2.3. Застосовувати знання щодо технічних параметрів, конструктивних особливостей, призначення і правил експлуатації обладнання та компонентів інформаційно-комунікаційних систем для розв’язання технічних завдань зі спеціальності. ПРН 2.5. Вміти використовувати архітектурні рішення, виконувати підготовку і узгодження документації та застосовувати інформаційні технології для розгортання та програмування програмно-апаратних підсистем при проєктуванні інформаційних систем різноманітного призначення. ПРН 2.6. Застосовувати мови програмування, мови опису інформаційних ресурсів, мови специфікацій, інструментальні засоби під час розгортання та створення розподілених інформаційних систем, продуктів і сервісів інформаційних технологій. ПРН 2.7. Проєктувати та розгортати функціональні середовища з застосуванням відкритих систем, інтерфейсів прикладного програмування, прикладних програм і додатків з властивостями: розширюваності, масштабованості, інтероперабельності, інтегрованості та надійності для потреб мультисервісних інформаційно-комунікаційних систем. КОМ 1. Уміння спілкуватись на різних рівнях комунікацій, включаючи усну і письмову комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов (англійською, німецькою, французькою, іспанською), зокрема уяснити поставлені завдання, сформулювати оцінку можливості його виконання, задати запитання та висловити зауваження, доповісти про результати роботи, зробити публічний виступ/презентацію тощо. КОМ 2. Здатність використання різноманітні методи та засоби комунікацій, зокрема передових інформаційних технологій у професійному та соціальному спілкуванні.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Супутні і наступні навчальні дисципліни: Глобальна інформаційна інфраструктура Побудова та протоколи гетерогенних мереж мобільного зв’язку Інтернет речей та повсюдний комп’ютинг
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна присвячена вивченню: - вивченню основних принципів побудови та технологій інфокомунікаційних мереж; - побудові структури гетерогенної мережі; - створенню доступу існуючої мережі до Сloud; - аналізу та розрахунку елементів мережевої інфраструктури.
Опис: Назви етапів курсової роботи: - Ознайомлення з завданням, методологією виконання курсової роботи та уточнення варіанту завдання - Написання теоретичного розділу - Аналіз та розрахунок елементів мережевої інфраструктури - Побудова структури гетерогенної мережі - Захист курсової роботи
Методи та критерії оцінювання: 1. Поточний контроль у формі перевірки викладачем частин курсової роботи згідно з описом етапів виконання курсової роботи. 2. Підсумковий контроль у формі захисту курсової роботи.
Критерії оцінювання результатів навчання: Перевірка тексту і графічної частини курсової роботи - 40 балів, захист курсової роботи - 60 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Рекомендована література: Базова 1 Ушенко Ю.О., Негрич А.Л., Галочкін О.В. Глобальна інформаційна інфраструктура інфокомунікаційних мереж та систем : Навчальний посібник. Чернівці, 2021, 224 с. 2. Платформа S-Cloud 2.0 на базі OpenStack: посібник для технічних спеціалістів, Київ, 2022, 44 с. 3. Зінченко О.В., Іщеряков С.М., Прокопов С.В., Сєрих С.О., Василенко В.В. Хмарні технології: навчальний посібник, Київ, 2020, 74 с. Допоміжна 1. Гніденко М.П., Вишнівський В.В., Ільїн О.О. Побудова SDN мереж: посібник, Київ, 2019, 190 с. 2. Гордієнко Ю.Г., Таран В.І. Хмарні обчислення: навчальний посібник. Електронне мережне навчальне видання, Київ, 2022, 1224 с. Навчально-методичне забезпечення: 1. Конспект лекцій з дисципліни "Глобальна інформаційна інфраструктура" у ВНС "НУ ЛП" 2. Рекомендації та вказівки щодо виконання курсової роботи з дисципліни "Глобальна інформаційна інфраструктура". Інформаційні ресурси: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=2020
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Глобальна інформаційна інфраструктура

Спеціальність: Інформаційні мережі зв'язку
Код дисципліни: 7.172.01.E.020
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Телекомунікації
Лектор: к.т.н., доцент кафедри телекомунікацій Пиріг Юлія Володимирівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування у студентів загальних знань механізмів функціонування сучасних мереж зв’язку, набуття умінь користування концептуальними принципами побудови мереж, отримання навичок для розв’язування реальних задач, які виникають під час експлуатації та модернізації існуючих мереж.
Завдання: Загальні компетентності: ІНТ. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у галузі телекомунікацій, радіоелектроніки та електронної техніки або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів проектування програмних платформ телекомунікацій та характеризуються комплексністю та невизначеністю умов. ЗК1. Здатність удосконалювати й розвивати свій інтелектуальний і культурний рівень, будувати траєкторію професійного розвитку й кар’єри. ЗК2. Здатність вчитися і оволодівати сучасними новими знаннями як в колективі, так і самостійно. ЗК3. Здатність генерувати нові ідеї й нестандартні підходи до їх реалізації (креативність). ЗК4. Здатність приймати управлінські рішення, оцінювати їх можливі наслідки й брати відповідальність за результати діяльності своєї та команди. ЗК5. Здатність керувати проєктами, організовувати командну роботу, проявляти ініціативу з удосконалення діяльності. ЗК6. Здатність аналізувати, верифікувати, оцінювати повноту інформації в ході професійної діяльності, при необхідності доповнювати й синтезувати відсутню інформацію й працювати в умовах невизначеності. ЗК8. Здатність до пошуку, оброблення та критичного аналізу інформації з різних джерел. Фахові компетентності: СК7. Здатність до проєктування, розробки, налагодження та вдосконалення системного, комунікаційного та програмно-апаратного забезпечення інформаційних систем та технологій, Інтернету речей (ІоТ), комп’ютерно-інтегрованих систем та системної мережної структури, управління ними. ФКС 2.1. Здатність застосовувати методи та засоби сучасних інформаційних технологій для моделювання, проєктування та розроблення телекомунікаційних та радіотехнічних систем, web-орієнтованих систем, смарт систем, сенсорних систем, вбудованих систем та їх аналогів. ФКС 2.3. Вміння розгортати програмне забезпечення у інформаційно-телекомунікаційних мережах підприємств, дата центрах та cloud-середовищах. ФКС 2.4. Вміння застосовувати cloud-технології для розгортання розподілених сервісних систем. ФКС 2.7. Уміння формувати програми дослідження, аналізу, оцінювання, прогнозування та розвитку об’єктів своєї професійної діяльності, оцінювання можливостей, які принесе впровадження інновацій.
Результати навчання: ПР 3. Аргументувати вибір програмних та технічних засобів для створення телекомунікаційних та радіотехнічних систем на основі аналізу їх властивостей, призначення і технічних характеристик з урахуванням вимог до системи і експлуатаційних умов; мати навички налагодження та тестування програмних і технічних засобів телекомунікаційних та радіотехнічних систем та мереж. ПР 6. Знання основ інформаційної безпеки телекомунікаційних та радіотехнічних систем. ПР 8. Здатність до навчання протягом життя та постійного підвищення кваліфікації на робочому місці. ПР 9. Здатність працювати в команді та презентувати результати своєї діяльності. ПРН 2.1. Уміння здійснювати адміністрування гетерогенних локальних телекомунікаційних мереж на базі стеку протоколів ТСР/ІР. ПРН 2.2. Вміти впроваджувати, адаптувати та налаштовувати інформаційно-комунікаційні системи та мережі різного рівня складності в організаціях та на підприємствах під час їх створення, модернізації та експлуатації. ПРН 2.3. Застосовувати знання щодо технічних параметрів, конструктивних особливостей, призначення і правил експлуатації обладнання та компонентів інформаційно-комунікаційних систем для розв’язання технічних завдань зі спеціальності. ПРН 2.5. Вміти використовувати архітектурні рішення, виконувати підготовку і узгодження документації та застосовувати інформаційні технології для розгортання та програмування програмно-апаратних підсистем при проєктуванні інформаційних систем різноманітного призначення. ПРН 2.6. Застосовувати мови програмування, мови опису інформаційних ресурсів, мови специфікацій, інструментальні засоби під час розгортання та створення розподілених інформаційних систем, продуктів і сервісів інформаційних технологій. ПРН 2.7. Проєктувати та розгортати функціональні середовища з застосуванням відкритих систем, інтерфейсів прикладного програмування, прикладних програм і додатків з властивостями: розширюваності, масштабованості, інтероперабельності, інтегрованості та надійності для потреб мультисервісних інформаційно-комунікаційних систем. КОМ 1. Уміння спілкуватись на різних рівнях комунікацій, включаючи усну і письмову комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов (англійською, німецькою, французькою, іспанською), зокрема уяснити поставлені завдання, сформулювати оцінку можливості його виконання, задати запитання та висловити зауваження, доповісти про результати роботи, зробити публічний виступ/презентацію тощо. КОМ 2. Здатність використання різноманітні методи та засоби комунікацій, зокрема передових інформаційних технологій у професійному та соціальному спілкуванні.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Супутні і наступні навчальні дисципліни: Проєктування телекомунікаційних систем та мереж Побудова та протоколи гетерогенних мереж мобільного зв’язку Інтернет речей та повсюдний комп’ютинг
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна присвячена: - вивченню основних принципів побудови та технологій Глобальної інформаційної інфраструктури; - розробці та оптимізації моделей телекомунікаційних та інформаційних мереж Національної інформаційної інфраструктури України; - проектуванню нових та модернізації існуючих мереж. Студент повинен навчитися орієнтуватись у глобальних процесах розвитку інформаційних інфраструктур, використовувати концептуальні принципи побудови мереж під час створення та оптимізації сучасних телекомунікаційних та інформаційних мереж.
Опис: Назви лекційних тем: - Глобальна інформаційна інфраструктура (ГІІ).Європейська інформаційна інфраструктура. Цілі, завдання, терміни. - Проспект стандартів (атлас технологій) ГІІ. Атрибути. - Global information infrastructure – General (ITU-T Y.110) Принципи та підходи до формування Глобальної інфраструктури - Global information infrastructure – General Information communication architecture (ч. 1) - Global information infrastructure – General Information communication architecture (ч. 2) - Особливості побудови та функціонування cloud мереж - Особливості побудови та функціонування програмно-керованих мереж (SDN) - Принципи функціонування та інтеграції Google GII
Методи та критерії оцінювання: Захист практичних робіт у вигляді опитування за оформленими звітами. Екзаменаційний контроль (письмова компонента – розширені відповіді на запитання, усна компонента – опитування за переліком питань, які підлягають вивченню і виносяться на семестровий контроль.)
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання та захист практичних робіт– 30 балів, письмова компонента екзамену - 50 балів, усна компонента екзамену- 20 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Рекомендована література Базова 1 Ушенко Ю.О., Негрич А.Л., Галочкін О.В. Глобальна інформаційна інфраструктура інфокомунікаційних мереж та систем : Навчальний посібник. Чернівці, 2021, 224 с. 2. Платформа S-Cloud 2.0 на базі OpenStack: посібник для технічних спеціалістів, Київ, 2022, 44 с. 3. Зінченко О.В., Іщеряков С.М., Прокопов С.В., Сєрих С.О., Василенко В.В. Хмарні технології: навчальний посібник, Київ, 2020, 74 с. Допоміжна 1. Гніденко М.П., Вишнівський В.В., Ільїн О.О. Побудова SDN мереж: посібник, Київ, 2019, 190 с. 2. Гордієнко Ю.Г., Таран В.І. Хмарні обчислення: навчальний посібник. Електронне мережне навчальне видання, Київ, 2022, 1224 с. Начально-методичне забезпечення: Конспект лекцій з дисципліни "Глобальна інформаційна інфраструктура" Інформаційні ресурси: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=2020
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).