Аналіз функціонування ділянки вул. Городоцька (від вул. Шевченка до вул. Данилишина) з урахуванням виділеної смуги для громадського транспорту

Автор: Якімінік Данило Сергійович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Організація і регулювання дорожнього руху
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Якімінік Д.С., Бойків М.В. (керівник). Аналіз функціонування ділянки вул. Городоцька (від вул. Шевченка до вул. Данилишина) з урахуванням виділеної смуги для громадського транспорту. Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. Розширена анотація Проведення натурних досліджень на вулично-дорожньої мережі для перевірки результатів моделювання руху транспортного потоку обмежено в основному за значних витрат на реалізацію експерименту. Тому, для дослідження режимів руху на магістралях вулицях міст за зміни схеми організації дорожнього руху імітаційне моделювання є ефективним [1,2]. До складних умов руху відносять такі ситуації, як виникнення ДТП, ремонтні роботи, ускладнення режиму руху ТЗ. Основною перевагою імітаційного моделювання є можливість досліджувати системи руху різної складності. Швидкий розвиток сучасних технологій дозволив прискорити основні досліджувальні операції, істотно успростити та деталізувати моделі транспортних мереж міст,із врахуванням великої кількості різних чинників. На сьогоднішній день в світі існують десятки програмних продуктів для макро-моделювання транспортних потоків [3]. На сучасному етапі моделювання руху у містах вико ристовуються новітні цифровы технології. В таких імітаційних продуктах користувач отримує можливість реально дослідити транспортну систему. Крім того, такі системи моделювання можна використовувати як в наукових цілях, проводячи на них дослідження, так і соціального характеру [4]. З розвитком системи планування міської території виникла потреба в системі такого моделювання, яке дозволяє оцінювати якість і ефективність нових проектів з організації дорожнього руху. Ця потреба стимулювала розробку проектів генеральних планів значних та великих міст. Мережа громадського транспорту має розглядатися в цілому, без розділення на електротранспорт і міський автобусний транспорт, автобуси великої та малої місткості, приватну чи муніципальну форму власності. Кожен із цих типів має право на існування в рамках інтегрованої мережі міського громадського транспорту і має використовуватися там, де він є більш обґрунтованим. Електротранспорт, маючи найбільшу перевізну здатність є значно вдалішим вибором для масових перевезень, зокрема і через відсутність прямих викидів шкідливих речовин. На думку спеціалістів, системи імітаційного моделювання транспортних потоків, які використовуються на фоні розвитку міст і регіонів, дозволяють знизити фінансові витрати на вирішення транспортних проблем. Імітаційне моделювання ТП використовується і в процесі дослідження розвитку самих міст і регіонів [5]. Імітаційне моделювання дозволяє оцінити впровадження виділених смуг громадського транспорту та визначає спосіб інформування водія про зміну схеми організації дорожнього. Реалізувати запропоновану схему ОДР можливо за допомогою дорожніх знаків та інформування водіїв. Програмний пакет PTV VISSIM дає такі можливості під час моделюванні. Найважливіше, що визначає дану роботу, це наліз функціонування ділянки вул. Городоцька з урахуванням виділеної смуги для громадського транспорту. Якщо ми говоримо про місто, то його можна дробити дуже сильно. Але проблема в тому, що транспортне планування потребує дискретності, моделювання поведінки для кожної окремої вулиці. Об’єкт дослідження – процес організації руху громадського транспорту на ділянці вулиці Городоцька. Предмет дослідження – дослідження основних показників дорожнього руху на ділянці вулиці Городоцька. Мета дослідження: аналіз функціонування ділянки вулиці за умови окремо виділеної смуги для руху громадського транспорту. В результаті проведених досліджень та проектування смуг для руху громадського транспорту зменшено показники транспортних затримок на ділянці вулиці Городоцька Ключові слова – громадський транспорт, виділена смуга руху, зупинка громадського транспорту, інтенсивність руху, транспортний потік Література 1. Параметри руху маршрутного автомобільного пасажирського транспорту в центральній частині м. Харкова / П.Ф. Горбачов, А.І. Воронков, О.С. Колій, І.М. Нікітченко // Вісник ХНАДУ, 2013. – № 60. – С. 34–37. 2. Джонсон Н. Статистика и планирование эксперимента в технике и науке: Методы планирования эксперимента ; пер. с анг. / Н.Джонсон, Ф.Лион. – М. : Мир, 1981. – 520 с. 3. Ерохов В.И. Влияние дорожных факторов на выброс вредных веществ и расход топлива автотранспортными средствами / В.И. Ерохин, Е.В. Бондаренко // Вестник ОГУ. – 2005. – № 4. – С. 139–151. 4. Конин И.В. Разработка метода оценки сложности автобусных маршрутов : автореф. дис. к.т.н.: Спец. 05.22.10 «Эксплуатация автомобильного транспорта» / И.В. Кошкин. – Москва : МАДИ, 1993. 5. Рейцен Е.А. Исследование зависимости скорости сообщения на маршруте пассажирского транспорта от сложности маршрута / Е.А. Рейцен, Э.В. Руденков // Вісник Дон.ААТ. – 2009. – № 4. – С. 26–31 Yakiminik D.S, Boikiv M.V. (supervisor). Analysis of Horodotska St. section functioning (from Shevchenka St. to Danylyshyna St.) considering allocated lane for public transport. Master’s thesis. - Lviv Polytechnic National University, Lviv, 2020.